Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ubehagelige øyner når jeg ser på tv.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg ser på tv(spiller fifa..spill..TV..osv), svir øynene, kansskje ikke det riktige ordet..er ikke så ille, gjør ikke vondt i det hele tatt men liksom øynene går litt ned en det de pleier. Jeg må ta noe vått på dem..Helst vann (trenger bare en dråpe eller noe..) Men i tilfeller der jeg ikke har tilgang til vann tar jeg spytt rundt og oppå øyelokket og det spisse håret under høyelokket(som alle har).

Dermed føles det bedre..øynene går ikke ned, altså kan også så at jeg føles liitt slapp.

Hjelp ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter du mye foran skjermen? Mennesker blinker 50% sjeldnere når de konsentrer synet sitt, som feks. ved lesing eller spilling/tv-titting, øynene dine blir uttørket av mangel av blinking.

Om det hadde vært noe gale med øynene dine så hadde du fått vondt i hodet når du spiller osv.

Endret av Bruker87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter du mye foran skjermen? Mennesker blinker 50% sjeldnere når de konsentrer synet sitt, som feks. ved lesing eller spilling/tv-titting, øynene dine blir uttørket av mangel av blinking.

Om det hadde vært noe gale med øynene dine så hadde du fått vondt i hodet når du spiller osv.

Vel, ja jeg sitter foran pcen, tven veldig lenge. ummm..kanskje du har ett poeng der ?

Lenke til kommentar

Har dette problemet når jeg har på meg linsene (gjelder ikke bare når jeg ser på en TV skjerm, men ellers også).

Jeg smører meg med en Nivea fuktighetskrem rundt øya, og det fungere perfekt! Brukte i likhet med deg spytt og vann før jeg fant ut hva som var årsaken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tørre øyne er vanlig for folk med revmatisk sykdom.

Unngå å bruke linser, og forsøk å ta jevnlige pauser fra tv/data, pga man blunker mindre når man ser på skjerm.

Ta en tur til legen og bli utredet for revmatisk sykdom.

Lenke til kommentar

Tørre øyne er vanlig for folk med revmatisk sykdom.

Unngå å bruke linser, og forsøk å ta jevnlige pauser fra tv/data, pga man blunker mindre når man ser på skjerm.

Ta en tur til legen og bli utredet for revmatisk sykdom.

hva er revmatisk? jeg mener de andre, familie, venner osv..Hvorfor skjer det bare meg og ikke dem ?

Lenke til kommentar

Du er hvertfall ikke alene om det. Jobber foran PCen hverdag, med noen pauser, og opplever jeg blir tørr og ubehagelig selv. Vanskelig å fokusere noen ganger. Vet ikke hva "unormalt" vil si, men det som er sikkert er at PC skjermer avgir stråling og varme som ikke er relativt bra for øynene.

Anbefalinger kan være å skru ned kontrasten og/eller lysstyrken, ta jevnlige pauser, bruke øyedråper eller skaffe PC-briller.

Er noen år siden jeg tok laser i øynene, men føler et behov for ekstra briller noen ganger. Vurderer PC-briller (fra Komplett f.eks) for å gi ekstra beskyttelse.

Kanskje du bør gjøre noe tilsvarende tiltak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...