jaf Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Hallo,sitter i innspurten med ett nytt SB bygg og har ett par spørsmål ang skjermkort. Bør jeg gå for det kortet jeg har valgt(handleliste), eller er det bedre med 2 stk. msi twinfrzr gtx 560 TI.Prisen blir omtrent lik.Noen som har noen vettuge svar her? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=896617&su=5FDD8490-4E3B-4E74-BDAA-6CE4D2BD7355 Tenker også på denne viftekontrolleren http://www.nzxt.com/new/products/fan_control/sentry_lxe Er klar over at det er viftekontroller på kabinettet. Har satt opp 2 WD Black 500 GB sata600 som jeg tenker og bruke i raid 0 til spill, vil det fungere bra? Med gtx 580 kortet vil jeg gå for Med msi gtx sli vil jeg bruke dette kortet Endret 18. februar 2011 av jaf Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Veldig kort svar, 2 x GTX 560 Ti i SLI er raskere enn et GTX 580. Se test av dette. Endret 18. februar 2011 av Chavalito 1 Lenke til kommentar
jaf Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 hjertelig takk, da blir det nok 2 stk msi http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728 og msi hovedkort. Ser du har hafX kabinett, vurderte det en stund.Er du fornøyd med det? Takk, Jarle Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Jeg liker HAF X veldig godt. Det har kanskje et litt "harry" utseende, men det er god plass i det, mulighet for hot swap disker hvis du vil. Hvis størrelse er en bakdel, så kan du si det er en bakdel for kabinettet er stort, og tungt. Så tungt ble det faktisk at jeg monterte hjulene på det etter å ha montert alt i det. Altså PSU, 2 x GTX 460, 4 HDD, 1 SSD, 1 Blu-ray brenner pluss 1 DVD-ROM. Den siste har jeg kun fordi det er enkelte program og spill som nekter å installere fra en brenner. Jeg var litt uheldig med montering av en vifte, så den bråker litt, men HAF X kabinettet er fortsatt mer stillegående enn kabinettet til madamen. Så yes, er absolutt fornøyd. Btw, de to skjermkortene er stillegående også med den Twin Frozr II kjøleren. Det eneste problemet jeg ser du får er å vente på nye hovedkort med Sandy Bridge. Endret 19. februar 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
jaf Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg liker HAF X veldig godt. Det har kanskje et litt "harry" utseende, men det er god plass i det, mulighet for hot swap disker hvis du vil. Hvis størrelse er en bakdel, så kan du si det er en bakdel for kabinettet er stort, og tungt. Så tungt ble det faktisk at jeg monterte hjulene på det etter å ha montert alt i det. Altså PSU, 2 x GTX 460, 4 HDD, 1 SSD, 1 Blu-ray brenner pluss 1 DVD-ROM. Den siste har jeg kun fordi det er enkelte program og spill som nekter å installere fra en brenner. Jeg var litt uheldig med montering av en vifte, så den bråker litt, men HAF X kabinettet er fortsatt mer stillegående enn kabinettet til madamen. Så yes, er absolutt fornøyd. Btw, de to skjermkortene er stillegående også med den Twin Frozr II kjøleren. Det eneste problemet jeg ser du får er å vente på nye hovedkort med Sandy Bridge. takk igjen, størrelse er ingen problem .Har fra før 2 thermaltake kandalf bigtower så jeg vet hvor store og tunge dem er.mye støy i dem så derfor er jeg ute etter ett nytt. Tror nok jeg havner på nzxt sin.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg hadde et NZXT midi kabinett tidligere, men likte det ikke noe særlig. Litt for mye støy og fordi kabinettet måtte stå inntil en vegg, mistet jeg alle USB portene som selvsagt var på den siden inn mot veggen. Lenke til kommentar
jaf Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg hadde et NZXT midi kabinett tidligere, men likte det ikke noe særlig. Litt for mye støy og fordi kabinettet måtte stå inntil en vegg, mistet jeg alle USB portene som selvsagt var på den siden inn mot veggen. dette kabinettet er det jeg har lyst på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605770 et bigtower. får jo bra tester,men mener du det er for mye støy på det. Bare si din ærlige mening om det kan godt bytte til ett annet ,men liker jo finishen på dette Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Misforstå meg rett, jeg hadde et NZXT midi kabinett, det er lenge siden og har ikke noe å gjøre med det NZXT Phantom kabinettet du har lyst. Tror ikke det NZXT kabinettet jeg hadde lages nå, det er tross alt noen år siden. Så du kan bare kjøpe det Phantom kabinettet, virker som det får ganske bra omtale. Lenke til kommentar
jaf Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Misforstå meg rett, jeg hadde et NZXT midi kabinett, det er lenge siden og har ikke noe å gjøre med det NZXT Phantom kabinettet du har lyst. Tror ikke det NZXT kabinettet jeg hadde lages nå, det er tross alt noen år siden. Så du kan bare kjøpe det Phantom kabinettet, virker som det får ganske bra omtale. takk skal du ha ,pc er satt opp etter kabinett for og få plass til 20 cm vifte i sidedøra,vil ta 20cm fra topp og sette i dør ,regner med at de to 12 cm i radiator klarer og flytte nok luft ut i toppen + de orginale viftene som følger med bak og på siden. Vil sette inn noctua 14 cm i front og muligens investere i en viftestyring http://www.nzxt.com/new/products/fan_control/sentry_lxe selv om det er innebygget i kabinettet.kjekt og ha alle temp og hastigheter på en egen skjerm ved siden av skjermen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå