Nicon Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Har nettopp installert samba. Dette er det jeg ønsket: Mounte opp en mappe på en win maskin til mappen /home/test/public_html på linux maskinen. Kjører ClarkConnect som bygger på Red Hat. Når jeg skal koble til 192.168.1.2 som er ip til win maskinen får jeg bare at SMB connection failed. Noen som vet om en bra guide på dette? [root@firewall home]# mount -t smbfs -o username=Christian_Sjøberg,password=**** //192.168.1.2/Musikk /home/test/ timeout connecting to 192.168.1.2:139 Error connecting to 192.168.1.2 (Operation already in progress) 7148: Connection to 192.168.1.2 failed SMB connection failed [root@firewall home]# Jeg er sikker på at Samba er startet, for jeg kommer inn på linux maskinen fra win maskinen med både ssh og jeg kan se filer som er delt på ClarkConnect maskinen. Tenkte jeg kunne poste config filen som samba bruker: #======================= Global Settings ===================================== [global] netbios name = Server workgroup = MSHOME server string = ClarkConnect bind interfaces only = yes interfaces = eth1 printcap name = /etc/printcap load printers = yes max log size = 50 security = share socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 dns proxy = no # WINS / VPN # ---------- preferred master = auto wins support = no wins server = # Other handy directives # ---------------------- # domain master = yes # local master = yes # os level = 65 # remote announce = # remote browse sync = #============================ Share Definitions ============================== [printers] printing = cups print command = lpr -r -P%p -o raw %s browseable = yes printable = yes public = yes guest ok = yes [shared] comment = Shared Folder path = /home/shared writable = yes public = yes printable = no [website] comment = Web Site path = /var/www writable = yes public = yes printable = no create mask = 0755 Lenke til kommentar
me Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 prøvd å mounte linux maskinen fra linux maskinen (samme maskin)? prøv: smbmount //maskinnavntillinuxboksen/shared /home/test -o username=...,password=... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Er du sikker på security-settingen? Les /usr/local/share/samba/textdocs/security_level.txt Har du kjørt testparm på smb.config? Såvidt jeg vet kan du ikke skrive 'eth0' på 'interfaces', du må gi ip-adresse og nettmaske. Les man-sida. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Se også på direktivet [HOME] -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå