Yesda Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hjelper det mot sosial angst? Legen sa det virker etter fire timer. Dette høres rart ut. Er dette et antideppresiva legemiddel som må taes over tid som foreks Cipralex eller funker det etter fire timer om du tar tabletten uregelmessig? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei Hvis du bare har sosial angst så er Fluanxol ikke det en vanligvis bruker. Fluanxol er en medisin som vanligvis brukes mot psykose, men legen din kan selvsagt ha funnet andre grunner til at du skal bruke den. Du kan lese selv: http://www.felleskatalogen.no/ Hilsen Dag Lenke til kommentar
admin@ Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Hjelper det mot sosial angst? Legen sa det virker etter fire timer. Dette høres rart ut. Er dette et antideppresiva legemiddel som må taes over tid som foreks Cipralex eller funker det etter fire timer om du tar tabletten uregelmessig? Som Dag sier er flupentixol (Fluanxol) et antipsykotikum, et av de eldre som er i lite bruk grunnet mye bivirkninger. Det høres veldig rart ut om du skal ta det for sosial angst. Som du kan lese i denne tråden her, så har man gjort noen studier på effekten av de nyere antipsykotiske medisinene mot angst (den viser omtrent samme effekt som antidepressiva, men betydelig mere bivirkninger), men jeg har aldri hørt om at de eldre antipsykotiske medisinene blir brukt på denne måten. Mener legen din at du har angst grunnet psykose skulle dette vært formidlet til deg, men i de tilfellene fungerer det bra. Selv om jeg nesten alltid sier; "ta medikasjon som foreskrevet av lege" så ville jeg vel her anbefale deg å raskt få en "second opinion". Endret 19. februar 2011 av [email protected] 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå