fiskercool Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 For å få 3MX og 2FY/(R1+R2 og Fysikk 1) må man ta sommerkurs, eller kan man ta noe lignede samtidig som ingeniør stuidet? Lenke til kommentar
Engm Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) For å komme inn på ingeniørstudiet MÅ du ha R1+R2+FY1. Sommerkurs vet jeg ikke, men jeg vet om et forkurs på et år, der du får de fagene. Eksempel Universitetet i Agder: http://www.uia.no/no/portaler/studietilbud/studier/forkurs_for_ingenioerutdanning Det finnes slike kurs over hele landet omtrent. Lykke til! Endret 19. februar 2011 av Engm Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er noen få studier som gir deg tilpassede første år hvor du lærer disse fagene, hvor resten er vanlige. Går dog ut i fra at det mest vanlige er å ta opp disse fagene på egenhånd eller på privatskole (Sonans eller Bjørknes f.eks) og gå opp til privatisteksamen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) For å få 3MX og 2FY/(R1+R2 og Fysikk 1) må man ta sommerkurs, eller kan man ta noe lignede samtidig som ingeniør stuidet? Du er inne på noe, det finnes en ordning som heter TRES, dette er for studenter som har generell studiekompetanse, men mangler R1/R2 matematikk og Fysikk 1. Studentene vil begynne på et 6 ukers sommerkurs hvor de får det grunnleggende innenfor R1 mattematikk, så vil de følge kurset på vanlig måte som ordinære studenter. Etter et år på kurset så får de et oppgraderingskurs hvor du lærer det grunnleggende innenfor R2 matematikk og Fysikk 1, hvor vårsemesteret vil bli utvidet med 3 uker. Etter dette så vil du følge samme bane som vanlige studenter på ingeniør kurset. Du kan lese mer om TRES her, jeg tok i utgangspunkt UIA fordi det var nevnt i tråden. Hvis du feiler TRES da vil du bli nødt til å avbryte ingeniør studiet og heller ta et forkurs, så kan du forsøke igjen året etter. Endret 20. februar 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå