Laffe Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei. Jeg skal i to jobbintervjue om to uker, og jeg har lyst til å høre hva de begge to sier før jeg tar e endelig valg. Hva er det jeg burde gjøre? BUrde jeg bare si Ja til den første jobbintervjue hvis dem spørr hvis jeg har lyst til å jobbe? også deretter høre hva den andre har å si og sier ja til den og, deretter ringe en av de og sier at jeg har funnet meg enda bedre tilbud som jeg ikke kan avslå, og vil bare si tusen takk for tilbudet. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg tror du skal være ærlig og åpen med at du evt får tilbud fra et annet sted først, og si at du vil vente med å takke ja til det første tilbudet til du har fått nr 2 (såfremt det er rimelig). Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Det er det jeg også tenkte på, men samtidig vil ikke det på en måte gi et dårlig inntrykk/stemmning gjennom møte, enn å ringe litt senere og si at man har fått et tilbudd som jeg ikke kunne si nei til? Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 det beste er vel å takke ja til den første jobben du får.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Nå vet ikke jeg hvilke jobber du søker på, men det er ikke unormalt iallefall i mer viktige stillinger at både arbeidsgiver og kandidat tar betenkningstid etter intervju. Normal prosses er gjerne: Søknad Innkalling av aktuelle kandidater til intervju. Arbeidsgiver vurderer kandidater og sender tilbud til den/de beste. Tilbudet evalueres av kandidat, som sier ja eller nei, eller de her tilbød meg xxxxxx i lønn klarer dere å matche dette? HippHurra Ny Jobb. Er det en jobb som "alle" kan gjøre derimot, som kassa på Rimi kan nok hele ansettelsesprosessen være mye raskere. Det samme gjelder ofte også små private bedrifter. Uansett det er nok best å spille med åpne kort. Og om ikke kan du alltid be om å få tilbudet med hjem slik at du kan vurdere det i ro og mak. Hvis arbeidsgiver ikke synes det er ok at du får noen dagers betenkningstid viser det jo at de ikke egentlig er særlig interessert i deg som arbeidstaker. Arbeidsgiver vil også normalt forstå at en attraktiv kandidat har flere tilbud. 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Man pleier som regel ikke å få tilbud eller avslag rett etter intervjuet. Det går ofte dagevis, hvis ikke ukevis før man får en svar med tilbud om jobb eller avslag fra de som intervjuet deg. 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Fikk selv nettopp tilbud om to forskjellige jobber, ventet med å takke ja til én av dem før jeg hadde fått svar av begge arbeidsgiverene. Ingen problem det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå