Gå til innhold

Del hva du har lært av dine år på kloden her ! :)


mosle

Anbefalte innlegg

Det jeg har lært er at livet har sine lyse sider til tider, men suger mesteparten av tiden.

En annen ting jeg også har erfart er at drømmene du har per i dag endrer seg såpass fort og man ender ikke opp med å gjøre noe av det man tenkte.

 

 

 

.. og en siste ting: lærte meg hva en skikkelig hangover var..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine få års erfaringer. Håper detblir til gode for noen andre. Takker foresten de andre med tips (som er litt gamle "hihi") og håper flere vil legge et par tips til :D

 

- å gå på privat skole kan være UTROLIG lønnsomt i senere tid. (fordi det er ofte hardere på PS en vanelig)

- Aldri dolk noen i ryggen, hvertfal ikke for ei/en.

- hold gode venner nære og fienden nærmermere, og ikke skap uvenner.

- she dont like u? Drit i, i barndoms årene. Vent til du blir eldre og tenker seriøst der skjønnhets skyene ikke eksisterer lengre.

- utsene betyr lite/ingenting men det er altid kjekt med et vakkert smil.

- sannheten er ofte det beste i ikke skolerelaterte sitvasjoner O:)

- stjeling kommer du til og angre på !

- Ikke vær får åpen om livet ditt.

- selv om du blir mobbet finnes det andre mennesker i værden. Finn deg en ungdoms klubb som kan godt være et ned møte (kristent). Og ikke det "alle" går.

- vær deg og ikke hva dem rundt deg.

- bry deg om hvordan du ser ut og er rundt andre mennesker. Men ikke endre deg selv.

- a shower a day keep the stinky's away XP

- Veninner er ofte sleipe og meget gjennomtenkt.

- matte er ikke vannskelig viss du følger med i timen.

- ikke spill WoW (skaff deg venner.)

- en hobbi er bra.

- selvmord er ikke løsningen.

- tenk deg om før du handler/snakker.

- vær en kompis ikke en drittsekk.

- les aviser bøker etc. og vær oppdatert.

- IKKE BEGYNN på vg1 tip!!!!!!

- almen er ikke den sikkreste veien til jobb. Fagbrev er altid gøy og ha i tilleg til studie kompetanse.

- ikke havn i venne sonen XP

- musikk kan være en god "terrapi/trøst" i flere sitvasjoner.

- mac books er kjedelige Linux er gøy .

- programering er klokt og lære + i boka.

- still opp som klassefotmann vara og få skriftlig bevis fra skolen, som kan brukes i sammenheng med CV.

- ikke ta vann over hode.

- vent med sex.vil du være den 2-3 til og utfooske kona di?

- bestemme hvilken prinsipper, rettningslinjer, valg og verdier du vil følge, deretter og hold deg til det

- Det er ikke hvordan du har det men hvordan du tar det.

- søvn er viktig.

- ikke bli feit, og aldri skyld det på noen eller noe det er din feil. Spis rikti tren osv. Det er j....... og slanke seg.

- selv om det er mange fisk i havet Finn din Nemo. den som er unik for deg.

- jenter vil bare ikke tulle den ene gangen i måneden.

- kjøp et par gode headset's

- se ikke på det negative.

- alle rundt deg er dine medmennesker. bussjoføren, kantinedama, klassens outsider....... husk hvert eneste første inntrykk er viktig. Som til slutt danner et offentlig bilde av deg.

- jobb for det du har, forvent ikke alt på et sølvfat.

- skal du jukse gjør det skikkelig f.eks log in på siden du tar en tekst fra og endre visnings navnet så avslutt med og vise det til læreren.

- Kollektiv trafikken er elendig i Stavanger.

- bedre og være en time forran en en time bak.

- forbered deg til alt.

- Googel is your frien, Wikipedia is your wife.

- informasjon er det viktigste som finst.

- ikke gjør mye spontant.

- tillit og respekt tar år og bygge opp men sekunder og rive

- det er stress og skrive alt dette på en iPhone :p

 

kunne forsatt en stund men batariet varer ikke evig XP legg gjerne igjen en komentar om innlegget mitt O:-)

takk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At man gjør hva faen man vil. Utdanning er ikke en universell viktig ting, det er like viktig som de døde hudcellene på katten. Man bestemmer selv hvor viktig det er. Det er en del av det samfunnet vårt forteller oss hva vi trenger, men vet du hva? Det er 1000 samfunn i verden, og alle har forskjellige meninger om hva som er det rette å vie livet sitt til. Alt er bullshit, for man er ikke født til noe bestemt, man bestemmer det helt selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ser ikke hva som er galt med iphone, og ser heller ikke hva som er galt med android.. To like gode operativsystemer spør du meg.. så lenge man får ringt og sendt meldinger er telefonen brukbar....

 

En anen ting jeg har funnet ut av, er at man får ikke alt man peker på.

- cola flere ganger i uken er usunt..

Lenke til kommentar

Vel.

 

Det jeg har lært er at drittsekkstatusen ofte er lik økonomisk status og makt.

Des mer du tjener eller makt du har, dess mer driter man i andre mennesker.

 

Du kan ikke stole på noen, men velge venner med omhu og ikke fortelle mer om deg selv

enn du tåler på trykk.

 

Og man kommer lengst ved å være vennlig og prøve å gjøre så godt man kan.

Ikke si alltid hva man mener, men si det som er riktig i den situasjonen...

 

Livet er over før du aner det, så bruk tiden godt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

-Sette pris på venner og familie.

-Hør på mora di, utdanning ER viktig. (Ikke moro å være arbeidsledig når man er i den alderen folk velger å kjøpe hus og bil.)

-Ikke brenn bruer. Prøv å hold kontakt med folk, da det kan være til din fordel senere. (Jobb, kjæreste, godt vennskap, sosiale eventer osv.)

Lenke til kommentar

At man kan tilegne seg kunnskap utenom skolegangen, som veier 10x ganger mer. F.eks ved å lese filosofi/psykologi. Det viktige er at man leser en filosofi og stiller seg kritisk til den. Jeg har mange store tenkere som forbilder, men jeg er ikke enig i alt de sier. Jeg skal ikke bli som noen av dem heller, jeg har mitt eget liv på gang her.

 

Og at de fleste voksne jeg har møtt har et vrangt kollektivt syn på livet. De mener at det å f.eks kjøre opp til bil er en milepæl i livet. Jeg prøver å få frem at det er subjektivt, symbolsk og materialistisk, men det stemmer ikke med deres virkelighet. Så de bare ser nedlatende på meg. De skjønner jo ikke at det bare er en papirlapp som gjør at de kan forflytte seg i en konstruksjon med hjul uten å bryte en haug med symbolske lover. Jeg skjønner at samfunnet må funke sånn, og har dyp respekt for at veiene er trygge, men lappen er faen ikke mer verdt enn man gjør det til selv. De kan drite i å si hvor viktig det er at JEG tar dette sertifikatet så fort som mulig. Bare fordi det var viktig for dem en gang trenger det ikke å bety noe for meg i dette øyeblikk. Men kudos til dem som har jobba for den, det gir jo mange muligheter utover det faktum at man kan kjøre. Man kan jo faktisk kjøre til et sted av interesse. Lulul.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...