mosle Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Ja, du har nå levd x antall år på en planet kalt jorden (om ikke, så er ikke dette tråden for deg). Hva har du erfart, som du skulle ønske du visste når du var yngre... Hva skulle du ønske andre rundt deg visste ? Jeg begynner; Jeg skulle skjønt at skolen faktisk betyr noe, og at jeg med bare litt mer innsats hadde fått den jobben jeg ville hatt ! Endret 18. februar 2011 av mosle Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) - Har lært at å gå i joggebukse på skolen i 3-4 år ikke er så veldig kult. - Jeg også lærte at 'Jøss, karakterer har faktisk noe å si. Kanskje jeg skulle brukt litt mindre tid på WoW?" - Lærte at når man ikke har så altfor mange venner igjen etter VGS, så blir det litt ensomt om man skal ta seg et friår, samtidig som jeg erfarte at DA bør man søren meg skaffe seg en jobb der man jobber med folk på sin egen alder! - Og lærte at man burde takke ja til å være med på sosiale arrangementer som involverte alkohol fra en alder av 16 til laaangt ut i livet, i stedet for å si 'Nei, i dag skal jeg raide med guilden min'. Oh youth, where'd you go? Endret 18. februar 2011 av Toppris 6 Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 - Penger vokser ikke på trær. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 - Penger vokser ikke på trær. Enig. Det svei. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Mine A-HA!-moments: - "Jøss, man kan faktisk snakke med jenter uten å bli helt skjelven..." - "Det hjelper ikke å sove 10-12 timer for å få mer gnist" Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Skal jeg oppsummere: Ikke bry deg. Gjør hva du vil, så lenge du liker det du gjør, drit i alt annet. Hadde jeg enda visst det . 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg LilleKrokodille Skrevet 18. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. februar 2011 Er snart i mitt 31 år på vår lille, blå planet. Har blant annet lært følgende: *Uansett hvor mye skole og lekser suger, lønner det seg å jobbe som et dyr der og da. Å ta opp fag senere i livet er mildt sagt sykt bittert og kjedelig. *Julenissen finnes ikke, og julegaver til over 20 stk koster vannvittig mye. *Å løpe rundt på et kjøpesenter for å kjøpe julegaver med små barn på slep kan sammenlignes med Dantes ferd innover i Helvetes sirkler. *Kjøper man fluxtabletter med banansmak og sier at de er til deg selv, ser apotekdamen rart på deg. Kjøper man fluxtabletter med banansmak og sier at de er til barna, får du ros isteden. *Kjøper man Tom og Jerry-kjeks på butikken, kan det være smart å si at det er til barna. (Når man blir voksen skal man tydeligvis bare like sånt som andre voksne liker, altså drittørre kjeks som Digestive og sånt. Jeg er 30, ikke 80, for faen!). *Jeg lurer på hvorfor jeg en gang i tiden synes det var kjempeskummelt å kjøre bil..? *Da jeg var tenåring ble jeg irritert hver gang mamma eller pappa spurte om jeg hadde kledd på meg nok eller spist nok. Nå synes jeg det er søtt at de ringer for å sjekke om jeg tar på meg skjerf når jeg skal ut i kulda. *På et eller annet tidspunkt sluttet man å få premie hos tannlegen. Nå får man hull i kontoen istedet. Jeg kunne holdt på i evigheter. Mitt råd til dere som fortsatt er i startgropa: Studer hardt, gjør (stort sett) som foreldrene deres sier, reis mye, nyt livet. Drit i hva andre mener, så lenge du innerst inne VET at du gjør det som er best for deg selv. Du er unik. La ingen ødelegge dine drømmer. Realiser dem, bli sterk. Elsk dine fremtidige barn. Spis barnekjeks fordi det er godt, og ta bilder av skapdører/vegger som barnet ditt har dekorert med Nugatti. Du kommer til å le høyt av det senere, jeg lover! Takk for oppmerksomheten. 12 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Vær mer frekk og frempå. Det nytter ikke å være snill og tilgivende. Utnytt alle fordeler man har. Endret 19. februar 2011 av SLIguy 9 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 At joggebukse er faktisk noe man kan gå med hver dag. Ingen har noe å si på mine valg. Ingen har rett til å begrense meg. Folk som har levd lenger enn meg har ikke mer erfaring enn meg med mindre de har gått inn for å leve på en måte som gir dem erfaring. Intet menneske har mer autoritet over et annet utover den usynlige avtalen som er ingått mellom dem. Hvis man tror at dette livet er det eneste så lærer man å virkelig sette pris på det. Jeg har gjort mange gale valg, jeg kunne gjort det bedre på skolen. Men hvorfor skal jeg basere min lykke på min livssituasjon og eksterne omgivelser? Jeg har flyttet hjemmefra, uten fast jobb. Men jeg føler meg helt trygg, for alt jeg behøver er å eksistere. 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 - Penger vokser ikke på trær. Nei, de vokser fra NAV. Har lært å ikke ta venner forgitt. Har også lært at det er vanskelig å finne virkelig gode venner som ikke bare en dag slutter å ta kontakt. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Har bare 19 år på planeten, men har nå lært en ting eller to: - Skole er VIKTIG. Jeg har heldigvis gjort det bra hittil, men når jeg ser på noen bekjente blir jeg litt lei meg på deres vegne. Hvem har lyst til å ikke ha muligheten til å gå mer på skole når de er 18-19 år? Mange av de som jobber på matbutikker og andre drittjobber, fordi de gjorde det drittdårlig på videregående og ingen skoler vil ha de. - Det er gøy å ha masse penger. - Man må være takknemlig for det man har og ikke sur for det man ikke har. - Mange av vennene du hadde på ungdomsskolen og videregående ser du sjelden/aldri igjen. - Det er viktig å ha det gøy i ungdomsårene. Peace and love Absolut Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) - Få, nære venner er viktigere enn mange halvnære - Det lønner seg alltid å være snill og pliktoppfyllende - Alt ordner seg til slutt - Personlighet teller mest ved valg av kjæreste - Et balansert liv er nøkkelen til lykke - Spilling er en fin hobby, så lenge den ikke tar over for resten av livet - Bedre med en ny opplevelse, enn å resirkulere de gamle - Ikke vær redd for nye mennesker - Man bør altid se på nytteverdien i det man kjøper eller ønsker seg - Det lønner seg alltid å spare - Det kan fort bli dyrt å kjøpe mat i byen når du går på skole - Følg interessene dine, ikke status når du velger utdanning - Det lønner seg å trene - Kvalitet fremfor kvantitet Endret 19. februar 2011 av Cuz Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 At joggebukse er faktisk noe man kan gå med hver dag. Ingen har noe å si på mine valg. Stikk motsatt av det jeg skrev Jeg tenkte også at det var noe man kunne gå med hver dag, men i senere har jeg tenkt "Å herregud, gikk jeg med det HVER dag?" :!: Lenke til kommentar
youlookslashy Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 ... At middagen mest sansynlig ikke lager seg selv. og at hvis jeg ikke dreper hybelkaninene sjæl så formerer de seg og går til angrep. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Har lært at enkelte lærere på skoler er forferdelige og ser ned på folk. Har lært at man ikke skal slå i skjermen på laptopen pga bluescreen. Har lært at å demontere ting ikke alltid lønner seg Har lært at det er smart å prøve å følge med i timene på skolen, samme hvor forferdelig læreren er. Har lært å klage på folk. Har lært at minipc'er er små. Har lært at stikkontakter er farlige å sette på plass igjen når man har rivd de ut av veggen uten å slå av sikringen først. og en hel haug med andre ting.. Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg kan gjøre hva jeg vil så lenge det jeg gjør ikke skader andre (med visse juridiske unntak selvfølgelig). Jeg har òg lært at det ikke er en selvfølge at nettopp jeg eksisterer, og at det derfor er enda større grunn til å nyte livet. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 - At man ikke skal streve med å oppnå noe for å få status blandt andre. - At penger, jobb eller utdanning ikke kommer av seg selv. - At det å lykkes i buisnessen er lettere sagt enn gjort. - At man skal gjøre det man vil, mens man enda er ung og har muligheten til å gjøre det. - At utseende på en jente ikke har alt å si, og at det ikke har noe sammenheng med hvordan du har det med henne å gjøre i det lange løp. (Heller en ok pen jente som er jordnær enn en smellvakker jente med utspekulerte hennsikter) - At man aldri skal stole for mye på en jente. - At de fleste jenter er utspekulerte som bare det. - At sex desidert er best når det er følelser i bildet Lenke til kommentar
K.B.E Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 At positiv tenking kan føre til skuffelser. Det lønner seg å jobbe godt på skolen i timene. Av og til er ikke ting så ille som de ser ut til. Det går alltid an å forbedre seg hvis du vil. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Uansett hvor du er så er det alltid så jævlig mange flere gutter enn jenter, gah. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Uansett hvor du er så er det alltid så jævlig mange flere gutter enn jenter, gah. Dra på folkehøgskole du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå