emilst Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Har 2 stk. Zyxel P2812 multimodem fra Telenor. Satte opp det ene i går og det fungerer utmerket. Bra hastighet. Problemet er at jeg har 2 maskiner i kjelleren hvor det er svært dårlig/ikke dekning i det hele tatt. Kan man sette opp et modem til i kjelleren og la maskinene der koble seg via denne til hovedmodemet i 1 etg?. Skulle tro at antennene på denne er kraftigere enn de som er i maskinene? Er ingen spesialist på dette, men trenger innspill på dette. Alternativt ønskes forslag til antenneforsterker som er billig og bra. Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tror jeg skjønner hva du skal, men det er vel ingen repeater funksjon på P2812 er det ? Lenke til kommentar
TheUnknownGamer Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Det er repiter på P-2602HWT-F3 men vet ikke om det er det på P2812. Endret 21. februar 2011 av TheUnknownGamer Lenke til kommentar
emilst Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Om ikke repeater. Forslag til gode antenneforsterkere? Takk for innspill! Lenke til kommentar
bjojoi Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Se etter repeatere her. http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=repeater&bn=10281&mfr= Antenneforsterkere: http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=antenne&bn=10280&mfr= Prisene er ikke så veldig ulike og det er egentlig bare å velge det som passer best. En repeater vil gi dekning i ring rundt repeateren, men er litt mer komplisert å sette opp. En repeater vil også kunne gi et ekstra potensielt ledd for ustabilitet på det trådløse nettet. En forsterker vil være lettere å sette opp og være mer "stabil", men det kan være vanskeligere å stille den på rett sted avhengig av hvordan det ser ut hos deg. Alternativet er jo selvsagt å kable. Chlas har utstyr til å fikse det. skjermet kabel, en rj tang etc. så er det ordnet. Dette er jo igjen noe som avhenger av hvordan det ser ut hos deg. Jeg har selv lagt opp kabel til min stasjonære hvor jeg har muligheten til å skjule kablinga, men i stua hvor laptopen står så går det på trådløst nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå