Gå til innhold

Eiendomsmegler - NHH eller BI?

Nani95

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på hvilken utdanning som er best for å bli eiendomsmegler!

Altså, hvilken utdanning får man lettest jobb med, og helst best betalt med?

5 årig siviløkonomi master ved NHH

5 årig siviløkonomi master ved BI

3 årig bachelor i siviløkonomi ved NHH

3 årig bachelor i siviløkonomi ved BI

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, absolutt ikke. Det er bare å ignorere folk som skriver sånne innlegg, det er tvert imot bra om du begynner og lese deg opp på forskjellige yrker nå, selv om du mest sannsynlig kommer til å forandre mening både en og to ganger angående hva du vil studere etter videregående.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selve kvaliteten på utdannelsen kan diskuteres i det uendelige hvorvidt du burde ta den på BI, NHH eller andre offentlige universiteter og høyskoler.

Velger du en utdanning som gjør deg til Siviløkonom har du mange muligheter når du er ferdig utdannet, og som flere over har skrevet så er sjansen stor for at du ombestemmer deg flere ganger før du har oppnådd en lang etterutdannelse.

Om det derimot er eiendomsmegler du absolutt ønsker å bli, så ville jeg anbefalt å starte med en bachelor i eiendomsmegling på BI. Jeg har selv flere venner som har gått den linjen og da får du en utdannelse som er rettet spesielt mot dine interesser. Det som er enda viktigere er at ved å ta en utdannelse i eiendomsmegling så vil du komme mye mer "inn" i miljøet, både med tanke på medstudenter, professorer og bedrifter. Det arrangeres eiendomsmeglingsdager, du har gode muligheter for å knytte kontakter i næringslivet lenge før du er ferdig utdannet, og du får et godt innblikk i hvordan bransjen fungerer.

Lykke til med valget! :cool:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selve kvaliteten på utdannelsen kan diskuteres i det uendelige hvorvidt du burde ta den på BI, NHH eller andre offentlige universiteter og høyskoler.

Velger du en utdanning som gjør deg til Siviløkonom har du mange muligheter når du er ferdig utdannet, og som flere over har skrevet så er sjansen stor for at du ombestemmer deg flere ganger før du har oppnådd en lang etterutdannelse.

Om det derimot er eiendomsmegler du absolutt ønsker å bli, så ville jeg anbefalt å starte med en bachelor i eiendomsmegling på BI. Jeg har selv flere venner som har gått den linjen og da får du en utdannelse som er rettet spesielt mot dine interesser. Det som er enda viktigere er at ved å ta en utdannelse i eiendomsmegling så vil du komme mye mer "inn" i miljøet, både med tanke på medstudenter, professorer og bedrifter. Det arrangeres eiendomsmeglingsdager, du har gode muligheter for å knytte kontakter i næringslivet lenge før du er ferdig utdannet, og du får et godt innblikk i hvordan bransjen fungerer.

Lykke til med valget! :cool:

Takk for et veldig godt svar!

Men om jeg blir Siviløkonom, kan jeg fortsatt bli eiendomsmegler da?

Som Siviløkonom får de fleste jobb veldig raskt etter utdanning. Gjelder det samme for eiendomsmeglere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke dumt å begynne å tenkte på hva en skal bli her i livet i en alder av 15. Verst er det for de som begynner å bli 25 og fortsatt lurer på hva de skal bli ;) Eiendomsmegling er et solid valg, men inntekten er veldig variert fra megler til megler. Selv går jeg på Eiendomsmegling ved BI Trondheim og kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd med forelesere og oppfølging. NHH tilbyr ikke studiet akkurat nå, men til du er gammel nok til å søke deg på høyskole så kan det godt hende at de tilbyr det da.

- Joachim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...