Nani95 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei! Lurte på hvilken utdanning som er best for å bli eiendomsmegler! Altså, hvilken utdanning får man lettest jobb med, og helst best betalt med? 5 årig siviløkonomi master ved NHH 5 årig siviløkonomi master ved BI 3 årig bachelor i siviløkonomi ved NHH 3 årig bachelor i siviløkonomi ved BI Andre forslag? Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Først er det viktig å klargjøre en ting: Siviløkonom er en tittel, ikke en utdanning. Den tittelen kan du ikke få ved å ta en bachelor. Skal du bli eiendomsmegler er vel det enkleste å ta en bachelor i eiendomsmegling på f.eks. BI? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Eiendomsmeglerutdanning får du enten ved høyskolen i telemark, høyskolen i sogn og fjordane, høyskolen i bodøog BI ved flere steder i landet. Du kan også jobbe som eiendomsmegler om du har juristutdannelse. Alle de nevnte utdanninger er gratis bortsett fra BI. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 gjør deg ferdig med grunnskolen, først du. Før du drømmer deg bort, latterlig;s Latterlig? Er det latterlig å begynne å tenke på fremtiden sin i en alder av 15? 1 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Nei, absolutt ikke. Det er bare å ignorere folk som skriver sånne innlegg, det er tvert imot bra om du begynner og lese deg opp på forskjellige yrker nå, selv om du mest sannsynlig kommer til å forandre mening både en og to ganger angående hva du vil studere etter videregående. 1 Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 nani95, når du er en liten gutt på bare 15 år, så tror jeg du heller må tenke videregående skole. Er jo ikke sikkert du kommer deg igjennom, der? btw, du kan jo kanskje tenke på å gi ut en bok, der du skriv om all drømmene dine? ALLE* 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 At han tenker på hva han vil utdanne seg er bare bra, det vil forhåpentligvis gi han masse motivasjon til å jobbe hardere med skolen slik at han ligger bedre ann til å komme inn på studiet han ønsker seg. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er da ingenting galt med å ha drømmer og ambisjoner. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er da ingenting galt med å ha drømmer og ambisjoner. Jepp, det er bare å stå på her livet Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er da ingenting galt med å ha drømmer og ambisjoner. You may say that I'm a dreamer But I'm not the only one I hope someday you'll join us And the world will be as one Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Som eiendomsmegler så er personlig egnethet og viljen til å jobbe (samt litt flaks) mye viktigere en noe annet.. Jeg kjenner mange meglere og jeg ser liten sammenheng i utdanningssted og lønn. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Flere usaklige innlegg er slettet. Må be om at kranglefantene holder seg i skinnet og ikke fortsetter i den stilen. 1 Lenke til kommentar
Bolum Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Selve kvaliteten på utdannelsen kan diskuteres i det uendelige hvorvidt du burde ta den på BI, NHH eller andre offentlige universiteter og høyskoler. Velger du en utdanning som gjør deg til Siviløkonom har du mange muligheter når du er ferdig utdannet, og som flere over har skrevet så er sjansen stor for at du ombestemmer deg flere ganger før du har oppnådd en lang etterutdannelse. Om det derimot er eiendomsmegler du absolutt ønsker å bli, så ville jeg anbefalt å starte med en bachelor i eiendomsmegling på BI. Jeg har selv flere venner som har gått den linjen og da får du en utdannelse som er rettet spesielt mot dine interesser. Det som er enda viktigere er at ved å ta en utdannelse i eiendomsmegling så vil du komme mye mer "inn" i miljøet, både med tanke på medstudenter, professorer og bedrifter. Det arrangeres eiendomsmeglingsdager, du har gode muligheter for å knytte kontakter i næringslivet lenge før du er ferdig utdannet, og du får et godt innblikk i hvordan bransjen fungerer. Lykke til med valget! 2 Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Selve kvaliteten på utdannelsen kan diskuteres i det uendelige hvorvidt du burde ta den på BI, NHH eller andre offentlige universiteter og høyskoler. Velger du en utdanning som gjør deg til Siviløkonom har du mange muligheter når du er ferdig utdannet, og som flere over har skrevet så er sjansen stor for at du ombestemmer deg flere ganger før du har oppnådd en lang etterutdannelse. Om det derimot er eiendomsmegler du absolutt ønsker å bli, så ville jeg anbefalt å starte med en bachelor i eiendomsmegling på BI. Jeg har selv flere venner som har gått den linjen og da får du en utdannelse som er rettet spesielt mot dine interesser. Det som er enda viktigere er at ved å ta en utdannelse i eiendomsmegling så vil du komme mye mer "inn" i miljøet, både med tanke på medstudenter, professorer og bedrifter. Det arrangeres eiendomsmeglingsdager, du har gode muligheter for å knytte kontakter i næringslivet lenge før du er ferdig utdannet, og du får et godt innblikk i hvordan bransjen fungerer. Lykke til med valget! Takk for et veldig godt svar! Men om jeg blir Siviløkonom, kan jeg fortsatt bli eiendomsmegler da? Som Siviløkonom får de fleste jobb veldig raskt etter utdanning. Gjelder det samme for eiendomsmeglere? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Du kan ikke bli eiendomsmegler med siviløkonomutdannelse. Bare med jurist(advokat)/utdannelse eller eiendomsmeglerutdannelse kan gjøre deg til en eiendomsmegler. Lenke til kommentar
joachimst Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Ikke dumt å begynne å tenkte på hva en skal bli her i livet i en alder av 15. Verst er det for de som begynner å bli 25 og fortsatt lurer på hva de skal bli Eiendomsmegling er et solid valg, men inntekten er veldig variert fra megler til megler. Selv går jeg på Eiendomsmegling ved BI Trondheim og kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd med forelesere og oppfølging. NHH tilbyr ikke studiet akkurat nå, men til du er gammel nok til å søke deg på høyskole så kan det godt hende at de tilbyr det da. - Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå