KjeFa Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 HJELP!!!Datamaskinen vil ikke starte. Denne meldingen kommer opp: ET PROBLEM FORHINDRER WINDOWS I Å KONTOLLERE DEN NØYAKTIGE LISENSEN PÅ DENNE DATAMASKINEN. FEILKODE:0X80004005. Windows XP Prof. Noen som har noen gode råd? Jeg er ingen dataekspert,men kan litt. Er redd for å gå inn i maskinen (bios,eller hva det heter)å forandre på noe som jeg ikke vet hva er. Trykker jeg alt+f10 skjer det ingenting under oppstart.Trykker jeg Del eller f12 får jeg opp noe. Tør ikke forandre på noe. KjeFa Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Du kan prøve å se om det som jeg fant på Microsoft sin support side hjelper deg. Men da bør du ha en Windows XP CD tilgjengelig. Edit: Søren, var ikke Stigma raskest denne gangen au da. Endret 18. februar 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) En eller flere av filene som har med sjekking av lisens på maskinen har blitt slettet eller tuklet med... Jeg tipper at en feil i antivirus som ender opp med å rote med en slik fil kan forårsake sånt - eller at man prøver å cracke lisenssystemet i windows. In any case er løsningen her å erstatte de skadede/manglende filene med kopier av de originale filene fra installasjonsCDen. Nøyaktig hvordan du gjør dette kan du lese her: http://www.instant-registry-fixes.org/how-to-get-rid-of-windows-xp-error-code-0x80004005/ Dette involverer vel og merke bruk av recovery console, og indows XP er langt mer tungvindt på dette enn vista og windows 7, så om du er helt nybegynner og aldri har skrevet en kommando i DOS så kan det være dette evt. blir for teknisk for deg, men det eneste andre alternativet ville være å levere maskinen til reparasjon hos dem som har suport for maskinen - eller å reinstallere operativsystemet. Det ville også rettet problemet naturligvis. Dette har ihvertfall ingenting med BIOS instillingene å gjøre - så ikke gå inn der og rot. Spesielt ikke når du ikke er sikker på hva du driver med. -Stigma Endret 18. februar 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå