MartinF Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei, skal over til Atlanta i mai og blir værende i et par måneder. Fant reise nå til 5100,-, men problemet er bare at på hjemreisen så har jeg nesten seks timer venting på Gardermoen og det er passe unødvendig når det går sikkert 5-6 fly fra SAS opp til Værnes på den tiden. Lurer egentlig på hvor enkelt/vanskelig det vil være å få byttet flight når jeg ankommer OSL på reisedagen (altså kommer hjem igjen)? Reisen er en pakkereise igjennom Kayak. Derfor jeg spør her, fremfor å rett til SAS. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hvilken bookingklasse er det du har booket i? Jeg kan sikkert sjekke for deg en gang på jobben. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Siden du har en såpass billig billett, koster det sannsynligvis flesk å endre billetten. Jeg var i en lignende situasjon på vei til Trondheim fra San Francisco. 10-11 timer å vente på Schiphol fristet lite når det gikk et halvfullt fly med samme flyselskap videre til Trondheim et par timer etter ankomst. Jeg forhørte meg med både flyselskap og reisebyrået billetten ble bestilt gjennom. Prisen for å endre var nesten like høy som tur/retur-billetten fra San Francisco til Trondheim kostet. Jeg ble tipset av KLMs representanter i USA om å sjekke inn bagasjen bare til Amsterdam og forhøre meg i skranken der. Det gikk smertefritt, men det var dessverre ingen hjelp å få der heller. Du må vel uansett ta ut bagasjen i Oslo for å gå gjennom toll for så å sjekke den inn på nytt. Så det enkleste og billigste er nok å finne en billig billett fra Gardermoen til Trondheim. Det er alltid en risiko med å reise uten sammenhengende billetter, men skule du ankomme Gardermoen så sent at du mister flyet du har kjøpt billett til, har du jo uansett en billett senere samme dag du kan bruke. Så er det jo selvsagt et spørsmål om man mener det er verdt å betale noen hundrelapper for en ekstra billett. Det blir en vurderingssak. Uansett er det nok billigere enn å endre billetten du har. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Har ikke betalt enda, men ser ut som jeg heller legger 300 til i billetten for å få en mer passende hjemreise. Regnet nesten med det kostet flesk å endre billetten. Takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Dersom du kjøper billigste bookingklasse vil nok endringsgebyret ligge på enten 450 eller 800NOK ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå