cremaster Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Min far skal til USA og vil da ha med seg kameraet sitt ett Canon Powershot S30. Kan han bruke laderen som fulgte med kameraet, og trenger han noe adapter av noe slag. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Må nok ha en adapter som støtter spenningen som brukes der..er ikke det samme som her, og jeg husker ikke hvor mye den er på i farten. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 I USA er spenningen 110 v. Mange ladere som leveres med moderne kameraer oppdager dette selv, og det er derfor mulig at du kan bruke laderen som du har. Sjekk bruksanvisningen! Handlet et JVC- kamera for to dager siden, og det har sånn autodetect, ifølge manualen. Det er mulig at pluggen er forskjellig, og da trenger du et sånn "reisesett" med overganger som gir deg riktig plugg. Dette er sikkert billigere enn en lader. En annen mulighet er å kjøpe en 12- volts-lader, da kan du bruke sigg- uttaket i bilen. Fordelen er at da har du bruk for den siden, også. Bakdelen er at slike ladere har en tendens til å være litt rå med batteriet, hvis jeg husker mine erfaringer med div. mobiltelefoner. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 en adapter, de aller fleste ladere enten det er til mobil, kamera, bærbar pc osv takler fra 110 - 240V, så det eneste du trener er ett adapter som gjør at du fysisk får støpslet inn i kontakten. Kan kjøpes feks som ett reisesett på Elkjøp, 79 kr tror jeg jeg betalte. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det pleier å være godt merket på laderen, ellers får du se i bruksanvisningen. Det er vel 60Hz i USA? Du skal m.a.o. kunne kjøre på 110V og 60Hz. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 På laderen står det: Input: 100V-240V AC 50/60Hz. Da regner jeg med at det holder med en støpsel adapter ? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 På laderen står det: Input: 100V-240V AC 50/60Hz.Da regner jeg med at det holder med en støpsel adapter ? Da skal den støtte både norsk og amerikansk (USAisk) spenning ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå