Gå til innhold

Altibox skrur opp farten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet veldig mange ganger. Men uannsett får jeg ikke mer enn 2,8 MB/s i nedlastningshastighet, og 25Mbit skulle tilsvare 3.125 MB/s, så noe er feil et sted :p

 

 

du må huske på tcp overhead også da ;)

 

 

edit: heiv inn en quote, havnet inn et ekstra svar i mellomtiden, så svaret hang ikke heilt på greip :)

Endret av trrunde
Lenke til kommentar

Overhead er data som må legges til for at dataene skal kunne sendes osv. Når en ting overføres er det ikke bare fila i seg selv, men også adresse osv hvor den skal. Dette er da overhead som gjør at det vil gå litt saktere enn om man bare hadde kunne sendt selve dataene.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Overhead er data som må legges til for at dataene skal kunne sendes osv. Når en ting overføres er det ikke bare fila i seg selv, men også adresse osv hvor den skal. Dette er da overhead som gjør at det vil gå litt saktere enn om man bare hadde kunne sendt selve dataene.

Men hva har dette med dette å gjøre :p?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Telsey modemet har bare 10/100lan. Spec kan du lese her.

 

Men, når dette settes i bridgemodus, så klarer det vel fortsatt ikke å sende mer ut på lan porten enn ellers? Har fra hjemmesentralen i dag en gigaswitch, som da er samlingspunktet/fordelingen videre fra den ene lan porten til hjemmesentralen.

 

I grunn utrolig at denne boksen ikke ble levert med gigalan, og n-nettverk på trådløs når den faktisk er til bruk sammen med fiber. Tydligvis laget for å presse pris enn å være litt fremtidsrettet.

 

Etter EB ville ikke denne boksen taklet neste hastighetsøkning en gang (og det før oppgraderingene). Nå vil den i prinsipp kun takle standard 25/25 og bonus 40/40 om det det sier er rett (om man antar at man kjører full spiker begge veier hele tiden). Jeg har planer og ønsker om å gå for 100/100 og mot høsten, så jeg må uansett ha noen forandringer/utskiftning av den boksen om det skal være noe poeng.

 

Veldig fornøyd med Fiber og EB, men ikke med den Telsey boksen. At man må online for å åpne porter osv, samt manglende telnet, så er hjemmesentralen en nedtur fra det andre. Skal kanskje ikke klage, er i paradis i forhold til telenor adsl helvete :p

Lenke til kommentar

Overhead er data som må legges til for at dataene skal kunne sendes osv. Når en ting overføres er det ikke bare fila i seg selv, men også adresse osv hvor den skal. Dette er da overhead som gjør at det vil gå litt saktere enn om man bare hadde kunne sendt selve dataene.

Men hva har dette med dette å gjøre :p?

 

hmm kom inn en post i mellom den jeg svarte på... Svaret var til en som svarte samtidig som deg og sa han ikke fikk den hastigheten han skulle ha. Lastet ned med 2.8MB/s i stedet for 3.1 :)

Lenke til kommentar

Overhead er data som må legges til for at dataene skal kunne sendes osv. Når en ting overføres er det ikke bare fila i seg selv, men også adresse osv hvor den skal. Dette er da overhead som gjør at det vil gå litt saktere enn om man bare hadde kunne sendt selve dataene.

Men hva har dette med dette å gjøre :p?

 

hmm kom inn en post i mellom den jeg svarte på... Svaret var til en som svarte samtidig som deg og sa han ikke fikk den hastigheten han skulle ha. Lastet ned med 2.8MB/s i stedet for 3.1 :)

Hehe ok :) skjønte lite når du bare skrev tcp overhead :p

Lenke til kommentar

Overhead er data som må legges til for at dataene skal kunne sendes osv. Når en ting overføres er det ikke bare fila i seg selv, men også adresse osv hvor den skal. Dette er da overhead som gjør at det vil gå litt saktere enn om man bare hadde kunne sendt selve dataene.

 

Men det er merkelig, for jeg fikk denne hastigheten jeg skulle ha når jeg hadde 10/10, en kompis av meg hadde 30/30 fra akkurat samme leverandør, og fikk også full hastighet.

Lenke til kommentar

Har testet veldig mange ganger. Men uannsett får jeg ikke mer enn 2,8 MB/s i nedlastningshastighet, og 25Mbit skulle tilsvare 3.125 MB/s, så noe er feil et sted :p

 

 

du må huske på tcp overhead også da ;)

 

 

edit: heiv inn en quote, havnet inn et ekstra svar i mellomtiden, så svaret hang ikke heilt på greip :)

 

Den overheaden er vel ikke på mer enn omlag 5%? Og uansett har man gjerne litt ekstra kapasitet (reelt) på linja på fiber o.l, muligens for å kompansere for den overheaden?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg for min del er happy med det valget som Altibox har gjort her. BBC produserer kvalitet på løpende bånd, og jeg for min del, kommer til å kose meg med QI, Top Gear, engelske komiserier og standup, natur- og vitenskapelige programmer, mm. Skulle gjerne ha hatt med både Discovery og Animal Planet videre jeg, men hvis de først måtte velge, så er det helt greit. TLC blir ikke savnet. Dessuten skulle det ikke forundre meg om både Discovery HD og Animal Planet HD er tilbake, med tiden...

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FAEN! Nå har de fjerna Discovery og NGC-kanalene for å få... BBC? Unnskyld meg, men når ble Keeping Up Appearances og Monty Python bedre enn Mythbusters, Deadliest Catch, Bear Grylls og Aircrash Investegation?

Jeg har grunnpakke inkludert i husleia her jeg bor, hadde utvidet pakke, pluss betalte extra for å få alt av discovery. Avslutta det jeg betale extra for og sendte inn klage. Har ikke brukt TV'n siden det skjedde. Utrolig skuffende!

Lenke til kommentar

BBC kanalene > discovery. Discovery har jo bare blitt piss og repriser i det siste uansett.

Deg om det, tror de fleste av den yngre garde foretrekker Mythbusters framfor Keeping up Appearances...

 

Og hva forventer du? At de skal ha nytt materiale hele tiden? Det som er av nye serier sendes 18-00, ellers er det repriser. Gjett hva, akkurat som TV2, TVNorge, BBC, TV3, NGC.

Lenke til kommentar

National Geographic er da fremdeles i basisutvalget, så da så. Discovery har et og annet severdig program, men det blir så alt for overfokusert på militær- og våpenprogram, idiotisk amerikansk politi-"action" mm. Det var en mye bedre kanal for noen år siden, synes jeg å huske, med mer fokus på natur, geografi og populærvitenskapelige programmer. Det er tydelig at den nå for tiden mer og mer retter seg inn på en yngre seergruppe enn tidligere, ja. Kidsa og amerikanere synes nok at den er topp. Hver sin smak.

Lenke til kommentar

vet med Sikkerhet at NTE_BB har nå 25mbit i Namsos sentrum, da jeg satte opp nettverk til en kunde...! (med den nye, hvite routeren)

Men, ikke på bangsund... har dog ikke restarta router enda(en av de første sorte, uten wlan) :p

Hei, nå som det er en fra NTE her. Lurte på om det går an å ringe til fiberselskapet (malvik fibernett) og få hente (eller få montert) en av de nye type routerne? Har en nå som er fra telsey. Tror det er CPL6 (eller hva det kalles). Er det mulig å få oppgradert til CPL7 gratis? Mener det var en kunde som hevdet det en plass på forumet.

 

Mener det er kun 54 Mbit wlan på den jeg har nå.

 

Det lurer jeg også på. har den svarte fiber-saken Uten Wlan :p vil ha den nye hvite :p

Aha, så du jobber ikke i NTE altså? Tenkte det ettersom du skrev "kunde", men du mente vel en kunde av NTE, som da er en kompis av deg. Mystery solved!

 

 

Hehe, skulle kanskje ha nevnt at jeg er elektrikker I et annet firma og hadde installert en bolig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...