Gå til innhold

Altibox skrur opp farten


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

vet med Sikkerhet at NTE_BB har nå 25mbit i Namsos sentrum, da jeg satte opp nettverk til en kunde...! (med den nye, hvite routeren)

Men, ikke på bangsund... har dog ikke restarta router enda(en av de første sorte, uten wlan) :p

Hei, nå som det er en fra NTE her. Lurte på om det går an å ringe til fiberselskapet (malvik fibernett) og få hente (eller få montert) en av de nye type routerne? Har en nå som er fra telsey. Tror det er CPL6 (eller hva det kalles). Er det mulig å få oppgradert til CPL7 gratis? Mener det var en kunde som hevdet det en plass på forumet.

 

Mener det er kun 54 Mbit wlan på den jeg har nå.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

EB i Drammen her, med 30/30 som pleide å stemme ganske godt med resultatene jeg fikk på speedtest.net, men etter den såkalte oppgraderingen måler jeg den til nærmere 40/20. Trodde jeg skulle vært på 60/60 nå?

 

Blir kundene med 30/30 satt opp til 60/60 eller 40/40?

Lenke til kommentar

vet med Sikkerhet at NTE_BB har nå 25mbit i Namsos sentrum, da jeg satte opp nettverk til en kunde...! (med den nye, hvite routeren)

Men, ikke på bangsund... har dog ikke restarta router enda(en av de første sorte, uten wlan) :p

Hei, nå som det er en fra NTE her. Lurte på om det går an å ringe til fiberselskapet (malvik fibernett) og få hente (eller få montert) en av de nye type routerne? Har en nå som er fra telsey. Tror det er CPL6 (eller hva det kalles). Er det mulig å få oppgradert til CPL7 gratis? Mener det var en kunde som hevdet det en plass på forumet.

 

Mener det er kun 54 Mbit wlan på den jeg har nå.

 

Det lurer jeg også på. har den svarte fiber-saken Uten Wlan :p vil ha den nye hvite :p

Lenke til kommentar

Oppgradert for et par dager siden, målt farten hos nettfart.no, bredbandskollen.se og speedtest.net - alle melder om i underkant av 25 ned, og mellom 35 og 40 opp ...

Oppgraderingen skjedde midt på natta, og førte til at TV-signalet forsvant i et par timer, og at routeren måtte restartes for å få internett tilbake.

Lenke til kommentar

vet med Sikkerhet at NTE_BB har nå 25mbit i Namsos sentrum, da jeg satte opp nettverk til en kunde...! (med den nye, hvite routeren)

Men, ikke på bangsund... har dog ikke restarta router enda(en av de første sorte, uten wlan) :p

Hei, nå som det er en fra NTE her. Lurte på om det går an å ringe til fiberselskapet (malvik fibernett) og få hente (eller få montert) en av de nye type routerne? Har en nå som er fra telsey. Tror det er CPL6 (eller hva det kalles). Er det mulig å få oppgradert til CPL7 gratis? Mener det var en kunde som hevdet det en plass på forumet.

 

Mener det er kun 54 Mbit wlan på den jeg har nå.

 

Det lurer jeg også på. har den svarte fiber-saken Uten Wlan :p vil ha den nye hvite :p

Aha, så du jobber ikke i NTE altså? Tenkte det ettersom du skrev "kunde", men du mente vel en kunde av NTE, som da er en kompis av deg. Mystery solved!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Siden jeg fortsatt ikke har fått oppgraderinga sendte jeg en mail om når jeg kan forvente denne. Alt skal være klart innen 15 Juni.

 

Men, fikk også vite noe annet. For at jeg skal kunne få oppgraderingen (fra 30/30 til 60/60) må jeg ha ny hjemmesentral, eller sette denne i Bridgemodus og bruke egen router. Da de sa den jeg har nå støtter maks 40/40. Jeg fikk fiber i August 2010 og har en Telsey 642W hjemmesentral. Takler den virkelig ikke mer?

 

Er det lan ut som er begrensningen på denne, siden den er bare 100mbit?

 

Ny hjemmesentral skulle de ha 2490kr for. Det synes jeg er temmelig dyrt for å skifte ut den jeg har, for å kunne få større hastighet.

 

Noen andre her med den hvite Telsey sentralen som kan bekrefte eller avkrefte om dette virkelig stemmer?

Lenke til kommentar

Har selv den hvite hjemmesentralen. Har 40/40mbit. Om Lan porten på denne er 100mbit vet jeg ikke. Ikke værre en å stappe pluggen rett i pcen og skjekke. 40/40 linje går jo fint (20mbit igjen, om det er 100mbit port) 60/60 går jo ikke (-20mbit på porten).

 

Hjemmesentralen Har jo LAN1 LAN2 LAN3 LAN4, det jeg lurer på da er hvor mange tver kan man egentlig ha da? Usikker på hvor mye båndbredde en dekoder trenger. Da skulle gått ann å få brukt båndbredde man ikke brukte på tv (noen har jo mange flere enn andre)over på internett istede, med mindre de kjører på forskjellige frekvenser på fiberen da, Skal ikke skrive for avansert da jeg ikke har mye kunnskap om akkurat dette.

 

Drev å ekspirimenterte med TV over PC (link) Har greid 8 tver (pcer) på forskjellige kanler over 10/100 svitsjer dette med den gamle hjemmesentralen (sort telesy, uten WIFI) Dette var da ikke HD kanaler og jeg prøvde ikke med flere. Skal nevnes at routeren i nettverket tok kvelden da Belkin et eller annet.

Lenke til kommentar

EB i Drammen her, med 30/30 som pleide å stemme ganske godt med resultatene jeg fikk på speedtest.net, men etter den såkalte oppgraderingen måler jeg den til nærmere 40/20. Trodde jeg skulle vært på 60/60 nå?

 

Blir kundene med 30/30 satt opp til 60/60 eller 40/40?

 

EB har ikke fått oppgraderingen før i natt, dersom du hadde 30/30 tidligere vil du nå få 60/60

 

De kundene som tidligere hadde 15/15 vil få 40/40

Lenke til kommentar

vet med Sikkerhet at NTE_BB har nå 25mbit i Namsos sentrum, da jeg satte opp nettverk til en kunde...! (med den nye, hvite routeren)

Men, ikke på bangsund... har dog ikke restarta router enda(en av de første sorte, uten wlan) :p

 

NTE ble oppgradert i 2 omganger, første bulk ble tatt den 12.05 og andre bulk ble tatt den 19.05

 

Dersom kunden du monterte nettverket for var en ny kunde hos NTE ville denne kunden ha nye hastigheter fra 1 dagen han ble koblet opp.

Lenke til kommentar

Kan jo hende at serveren du testet mot ikke hadde kapasitet akkuratt når du kjørte testen?

 

Selv får jeg varierende resultat alt etter hvilken test jeg kjører:

 

Speedtest.net gir meg følgende:

 

1332955021.png

 

Speedometer.altibox.no gir meg følgende:

Last Result:

Download Speed: 93444 kbps (11680.5 KB/sec transfer rate)

Upload Speed: 81363 kbps (10170.4 KB/sec transfer rate)

Latency: 4 ms

Thu Jun 09 2011 02:12:54 GMT+0200 (Vest-Europa (sommertid))

nettfart.no gir meg følgende:

post-15757-0-21091000-1307578609_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...