Gå til innhold

Fifa Ultimate Team, ekstremt vanskelig?


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Laget meg i går et lag på fifa ultimate team, men synes det er ekstremt vanskelig. Alle lag jeg møter har ekstreme ferdigheter, og som oftest en "kjemi" på 100.

 

Hvordan får folk tak i penger til å kjøpe disse ekstremt gode spillerne sine?

 

Er der noen som har noen råd på hvordan en bør bygge opp et best mulig lag uten tilgjengelige penger? Hva liga, nasjonalitet osv en bør basere seg på?

 

I tillegg så er alle bevegelsene på mine spillere mye treger enn hva de er om spiller med samme spiller på klubblaget. Dette gjelder alt, vendinger, finter osv.

 

Så jeg ender opp med tap med stygge sifre, rett og slett fordi jeg ikke har gode nok spillere, spilelerne er for treg i vendinger osv, ergo balltap. Virker som de er sliten alt i det kampen starter.

 

Noen som kan gi meg noen gode tips videre her for å få et greit lag å bygge videre på?

 

Blir spillerne sliten i fra kamp til kamp?

 

Hvor mye har det å si om de er fra samme liga, lag eller nasjonalitet? Eller er det andre ting som spiller inn?

 

Synes konseptet er bra, men det er rett og slett for vanskelig i forhold til å kjøre på med vanlig hurtigrangert kamp der jeg aldri har vært i nærheten av å slite så mye mot noen motstandere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fifa Ultimate Team er ekstremt morsomt, men ikke ekstremt vanskelig :new_woot:

 

Dropp Live-spilling i starten hvis du ikke vil tape hele tiden, og bygg opp greit med penger så du kan kjøpe deg et okay lag med Gold-players. Bruk kun TRADING, ikke kjøp de overprisede pakkene. Bestem deg for et system (4-3-3, 4-4-2 etc.) og kjøp utelukkende spillere som passer i systemet ditt. Det hjelper på chemistry. Helt klart en fordel om spillerne er fra samme lag eller liga også, så det er lurt å fokusere på maks 3-4 ligaer/nasjonaliteter.

 

Spillerne blir slitne etter hver kamp og bør hviles. Moralen synker også fra kamp til kamp (da hjelper det med Team Talk).

 

Jeg har aldri brukt ekte penger på Ultimate Team, men alle på laget mitt har min. 83 overall. (Buffon, Nesta, Chielini,Abidal,Lahm,Ballack,Nani,Aimar,Krasic,Higuain,Valencia etc.) For å få de store stjernene, som Messi og Rooney, må du nok ut med ekte penger.

 

Jeg er helt hekta - det blir nok du også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha et lag med bra kjemi, så kan du kjøpe spanske gullspillere fra Liga BBVA for rundt 300 hver.

 

Hvordan tjene penger?

Du kan spille offline turneringer, de er mye lettere enn online som oftest.

 

Hvordan har de fått så bra lag?

Det gode lagene som det har skaffet seg kommer enten fra av de har spilt mange kamper, eller kjøpt mange gullpakker med ekte penger. Eller så har det kjøpt spiller for billig også selt dem for mer enn de kjøpt dem for.

Lenke til kommentar

Veldig artig, men det burde vært "divisjoner" man spilte mot, slik at man ikke møter 5-stjerners lag når man selv er 2-stjerner.

 

Også burde det gått litt mer på ranking, hvem du rankes mot.

 

Det er jo litt "divisjoner" da for ettersom hvilke turneringer du spiller. Noen av turneringene har jo noen restriksjoner som max 3star eller exact 5star turneringer.

Lenke til kommentar

Taper stort sett alt av kamper, og har vel til nå 3-3-10 i statistikk. Tapene er gjerne med 4-5 mål, med andre ord ekstremt lite motiverende til å fortsette.

 

Har en del ok spillere som jeg har kjøpt billig på trading, men "chemistry" er lang i fra på topp med hensyn til de spillerne jeg har. LAvezzi, Miccoli, Busque, Reyes, Capdevila, Albiol, Ferdinan, Carvalho, Mascherano, Huntelaar, Defoe, Gomez, og Nesta for å nevne de beste jeg har fått billig.

 

Liker å spille 4-2-3-1, men er ikke så mange spillere som passer til den formasjonen uten at de koster en formue, så jeg bør vel gå over til 4-4-2 eller 4-3-3 da.

 

Velger en spansk, italiensk eller engelsk liga er som oftest de gode spillerne ekstremt overpriset dessverre, og da vanskelig å få tak i de virkelig gode spillerne. Sprer en det ut slik jeg har gjort får en ikke noen gode "chemistry".

 

Så det jeg bør gjøre er å spille offline, og samtidig spare de gode spillerne mine til det er viktige kamper online, så bruke en form for et "reservelag" til kamper for å bygge opp penger osv? Da slipper jeg vel også å fornye kontrakter så veldig ofte på de beste spillerne også?

 

Får se om jeg klarer å plukke opp et greit reservelag til en rimelig sum, så begynne å tjene opp penger offline.

 

Et annet problem er at det litt for ofte er feil med eas servere og en blir koblet av, ergo mindre penger når en spiller kamper.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Ja jeg synes også det skule ha vært litt mer rangering ut i fra hvem en møter i tilfeldige kamper online. Kan jo her møte spillere som er langt over det ferdighetsnivået en selv innebærer, og samme gjelder kvaliteten på laget.

 

Men, jeg får bare prøve meg frem videre og se hvor jeg ender til slutt.

 

Noen som har lyst å vise frem lagene de har nå, samt si noe om hvor lang tid og mye penger de har brukt på å få det på plass.

Lenke til kommentar

Men hvor mye har kjemien i laget å si?

 

Er det bedre å ha dårlige spillere og fullt på kjemi, eller vil det lønne seg å ha lavere på kjemi og bedre spillere?

 

Har kjemien noe å si for hvordan spillerne er på banen?

Hvis du har høy kjemi så løper spillerene på flere,bedre løp automatisk foreksempel.

Lenke til kommentar

Den beste måten å tjene penger på er å søke på spillere som koster mindre enn du har, også bla seg fram til den siden hvor spillerne har akkurat 1 time igjen på auksjonen. Det er her de fleste nye auksjonene er, og du kan plukke opp mange spillere til flere tusen coins under markedspris. Nå som prisene har gått ned drastisk er det ikke like lett, men om du har god kjennskap til prisene på spillere og er rask på avtrekkeren kan du tjene opp ekstreme mengder penger. Spesielt om du er heldig med spillerne du finner. Jeg har et lag til over 500 000 coins i verdi, som jeg fikk på under en uke med spilling, kun ved å bruke denne metoden.

Lenke til kommentar

Kan også si at jeg også er hekta. Til tross for at jeg startet laget i dag. Tre spillere jeg allerede kan anbefale er i hvert fall:

 

- /sp/ Asamoah Gyan (500): Svært billig og fine avslutningsegenskaper samt godt rykk.

- /sp/ Cavani (400): Røverkjøp. Fantastisk nærteknikk. Også gode avslutningsegenskaper-

- /kp/ Igor Akinfeev (1000): Et av spilles beste keepre, samt verdens. Ikke den største mediafluen, spiller også i russisk fotball. 93 på reflekser!

Lenke til kommentar

Kan også si at jeg også er hekta. Til tross for at jeg startet laget i dag. Tre spillere jeg allerede kan anbefale er i hvert fall:

 

- /sp/ Asamoah Gyan (500): Svært billig og fine avslutningsegenskaper samt godt rykk.

- /sp/ Cavani (400): Røverkjøp. Fantastisk nærteknikk. Også gode avslutningsegenskaper-

- /kp/ Igor Akinfeev (1000): Et av spilles beste keepre, samt verdens. Ikke den største mediafluen, spiller også i russisk fotball. 93 på reflekser!

Hvilken konsoll spiller du på?

Lenke til kommentar

Den beste måten å tjene penger på er å søke på spillere som koster mindre enn du har, også bla seg fram til den siden hvor spillerne har akkurat 1 time igjen på auksjonen. Det er her de fleste nye auksjonene er, og du kan plukke opp mange spillere til flere tusen coins under markedspris. Nå som prisene har gått ned drastisk er det ikke like lett, men om du har god kjennskap til prisene på spillere og er rask på avtrekkeren kan du tjene opp ekstreme mengder penger. Spesielt om du er heldig med spillerne du finner. Jeg har et lag til over 500 000 coins i verdi, som jeg fikk på under en uke med spilling, kun ved å bruke denne metoden.

500 000 på en uke? Du overdriver vel litt da.

Nå har dette her laget http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team/app#gJbHfKn1batOl, det har jeg skaffa på cirka en måned eller noe.

Lenke til kommentar

Overdriver ikke. Det går sinnsykt fort om du er dreven. Man kan få spillere som egentlig er verdt 30-50 000 for under 5 000 coins fordi enkelte folk faktisk er så dumme. Brukte denne metoden i FUT 10 og FUT 11 og det har funket strålende for meg.

 

http://www.ea.com/uk/football/fifa-ultimate-team/app#gKTFY7wzbatOF

Her er spillerne jeg hadde i spillet presentert ved hjelp av Generations. Har selvfølgelig mye annet også, blant annet en Messi som jeg solgte, men det er det jeg har nå som kostet mest penger.

 

Prøv det selv. Det funker, selv om det tar bort mye av moroa man får av å slite med å bygge et lag fra grunnen av med minimale midler.

 

Edit: Feil URL.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Den beste måten å tjene penger på er å søke på spillere som koster mindre enn du har, også bla seg fram til den siden hvor spillerne har akkurat 1 time igjen på auksjonen. Det er her de fleste nye auksjonene er, og du kan plukke opp mange spillere til flere tusen coins under markedspris. Nå som prisene har gått ned drastisk er det ikke like lett, men om du har god kjennskap til prisene på spillere og er rask på avtrekkeren kan du tjene opp ekstreme mengder penger. Spesielt om du er heldig med spillerne du finner. Jeg har et lag til over 500 000 coins i verdi, som jeg fikk på under en uke med spilling, kun ved å bruke denne metoden.

 

Det har vel ikke så mye å si hvor en går på auksjonen, om det er en time igjen eller 10 minutter? alle ender jo på samme sted til slutt når auksjonen nærmer seg slutt, og er da budene kommer og det en da har lagt inn ved en time igjen av auksjonen blir overbydd likevel.

 

Eller snakker du om "kjøp nå" sum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...