Gå til innhold

Nordmenn svindler seg til ny iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg så absolutt på.

 

Min erfaring er at mine forsikringer aldri gjelder pga en eller annen smart finesse i avtalen. Så hører jeg naturligvis om alle som får dekket, men som ikke forteller en helt oppriktig historie til forsikringsselskapene.

 

Det byr meg i mot å svindle, så siden sannheten alltid betyr at jeg ikke er dekket har jeg heller valgt å kutte ut så og si alle forsikringer.

Det betyr at fukt/lekkasje eller tyveri må jeg dekke av egen lomme. Mistenker at mange leverer inn falske tyveri anmeldelser. Det strider imot min oppdragelse. Flame i vei ;)

Lenke til kommentar

Har sjøl jobbet som pc repratør og hatt en del forsikringsaker opp gjennom åra, sett mye rart og det er utrolig hvor mye som går igjenom. F.eks en fyr som brukte pc`en på balkongen for å få bedre signal og mista den i bakken fra 10 etasje :p

Og pc`en var 2,5 år gammel og forsikringa varte i 3 år :p

Så ja dette gjelder nok ikke bare iphone men nesten all elektronikk.

Lenke til kommentar

80% av unge folk med mobil forsikring ødelegger vel den selv for å få nytt :nei:

Unge? Har inntrykk at forsikrinsvindel foregår i alle aldre.

 

 

Virker som at folk ser på "idiotforsikringen" som en slags innbytteordning. Har selv vært på elkjøp med pc`en min for å sende den inn til reparsjon for en mindre feil, hvor jeg ble anbefalt av kundebehandleren at jeg heller bare burde knuse den siden jeg hadde "idiotforsikring".

Lenke til kommentar

80% av unge folk med mobil forsikring ødelegger vel den selv for å få nytt :nei:

Unge? Har inntrykk at forsikrinsvindel foregår i alle aldre.

 

 

Virker som at folk ser på "idiotforsikringen" som en slags innbytteordning. Har selv vært på elkjøp med pc`en min for å sende den inn til reparsjon for en mindre feil, hvor jeg ble anbefalt av kundebehandleren at jeg heller bare burde knuse den siden jeg hadde "idiotforsikring".

sa ikke kun unge ;)

Lenke til kommentar

Kanskje derfor det er så inn i h..... vanskelig å faktisk få forsikringen til å dekke mobilen din når du er ute for et reellt uhell. Jeg mistet for et par år siden iPhonen min på et bål, og ble bedt om å betale en ganske stor egenandel fordi "jeg hadde brukt den på et usikkert sted" e.l. Telefonen lå i god avstand fra bålet, og det var en latterlig lang rekke av omstendigheter som gjorde at den falt inn i det. Dersom jeg kun hadde mobilen i skrivebordsskuffen hjemme, så hadde jeg uansett ikke trengt forsikring.

 

Neste gang jeg ødelegger en telefon kommer jeg i stedet til å finne på en unnskyldning som ikke innebærer at jeg selv blir anklaget for å ha skyld i uhellet. Forsikringsselskapene har jeg ingenting til overs for. Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for at helsen min ikke er deres ansvar.

Lenke til kommentar

Virker som at folk ser på "idiotforsikringen" som en slags innbytteordning. Har selv vært på elkjøp med pc`en min for å sende den inn til reparsjon for en mindre feil, hvor jeg ble anbefalt av kundebehandleren at jeg heller bare burde knuse den siden jeg hadde "idiotforsikring".

 

Elkjøpansatte bruker terminologien "idiotforsikring" på en annen måte enn kundene.

 

Hei, vil du kjøpe denne forsikringen som dekker innholdet i kjøleskapet ditt i fall det skal velte? Koster kun halvparten av kjøpesummen, dere. Løp og kjøp.

 

 

 

 

Tre års behandlingstid, forsikringen dekker ikke skader vi anser som selvforskyldte, deriblant brann, fukt, tyveri, hallingkast eller skader som forekommer mellom klokken 12:00 og 24:00

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er også i mot mine prinsipper å lyve til forsikringsselskapet, men etter å ha kommet ut for et par uheldige situasjoner på ferie (blant annet tyveri av mobiltelefon) og ikke fått noe dekket fordi vi har vært for ærlige, får man lyst til å smøre på ekstra neste gang.

Vi har startet med å bytte forsikringsselskap... får være grenser til hva man skal finne seg i, hvorfor skal man betale forsikring hvis man ikke er dekket likevel.

 

Da jeg jobbet i mobilbutikk i Trondheim (som solgte for Netcom), var det ofte kunder som ville forhøre seg hva de skulle unngå å fortelle Netcom forsikring når de skulle se om de fikk dekket ny telefon. Jeg avviste vennlig alle slike forespørsler, men der ser man altså frekkheten.

 

I alle aldre, utvilsomt, men likevel med en overvekt av 25 minus.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2 stk Iphones. En til meg og en til kona. Sistnevnte med forsikring.

 

Iphonene varte begge i ca 4 mnder, før dem starta å kødde med knapper som ikke virka, ville ikke lade ordentlig etc etc. Jeg strøk på dør ned til den lokale Spaceworld sjappa. Der stod det en sleiks gubbe å gliste å sa nei ikke kom her og kom her. Det der er fukt skade og garanti dekker ikke slikt. Gjett to ganger hvem som brukte forsikringa på den ene tlfen og heiv den andre i søppla og kjøpte meg en Nokia Dritt TLF i stedet

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...