V. Haugen Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 - Terskelen for å lyve er lav, sier norsk forsikringsselskap. Les mer Lenke til kommentar
CWH Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det tror jeg så absolutt på. Min erfaring er at mine forsikringer aldri gjelder pga en eller annen smart finesse i avtalen. Så hører jeg naturligvis om alle som får dekket, men som ikke forteller en helt oppriktig historie til forsikringsselskapene. Det byr meg i mot å svindle, så siden sannheten alltid betyr at jeg ikke er dekket har jeg heller valgt å kutte ut så og si alle forsikringer. Det betyr at fukt/lekkasje eller tyveri må jeg dekke av egen lomme. Mistenker at mange leverer inn falske tyveri anmeldelser. Det strider imot min oppdragelse. Flame i vei Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Har sjøl jobbet som pc repratør og hatt en del forsikringsaker opp gjennom åra, sett mye rart og det er utrolig hvor mye som går igjenom. F.eks en fyr som brukte pc`en på balkongen for å få bedre signal og mista den i bakken fra 10 etasje Og pc`en var 2,5 år gammel og forsikringa varte i 3 år Så ja dette gjelder nok ikke bare iphone men nesten all elektronikk. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 80% av unge folk med mobil forsikring ødelegger vel den selv for å få nytt Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 80% av unge folk med mobil forsikring ødelegger vel den selv for å få nytt Unge? Har inntrykk at forsikrinsvindel foregår i alle aldre. Virker som at folk ser på "idiotforsikringen" som en slags innbytteordning. Har selv vært på elkjøp med pc`en min for å sende den inn til reparsjon for en mindre feil, hvor jeg ble anbefalt av kundebehandleren at jeg heller bare burde knuse den siden jeg hadde "idiotforsikring". Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hahaha! Made my day! Lenke til kommentar
Balli Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 80% av unge folk med mobil forsikring ødelegger vel den selv for å få nytt Unge? Har inntrykk at forsikrinsvindel foregår i alle aldre. Virker som at folk ser på "idiotforsikringen" som en slags innbytteordning. Har selv vært på elkjøp med pc`en min for å sende den inn til reparsjon for en mindre feil, hvor jeg ble anbefalt av kundebehandleren at jeg heller bare burde knuse den siden jeg hadde "idiotforsikring". sa ikke kun unge Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Kanskje derfor det er så inn i h..... vanskelig å faktisk få forsikringen til å dekke mobilen din når du er ute for et reellt uhell. Jeg mistet for et par år siden iPhonen min på et bål, og ble bedt om å betale en ganske stor egenandel fordi "jeg hadde brukt den på et usikkert sted" e.l. Telefonen lå i god avstand fra bålet, og det var en latterlig lang rekke av omstendigheter som gjorde at den falt inn i det. Dersom jeg kun hadde mobilen i skrivebordsskuffen hjemme, så hadde jeg uansett ikke trengt forsikring. Neste gang jeg ødelegger en telefon kommer jeg i stedet til å finne på en unnskyldning som ikke innebærer at jeg selv blir anklaget for å ha skyld i uhellet. Forsikringsselskapene har jeg ingenting til overs for. Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for at helsen min ikke er deres ansvar. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Virker som at folk ser på "idiotforsikringen" som en slags innbytteordning. Har selv vært på elkjøp med pc`en min for å sende den inn til reparsjon for en mindre feil, hvor jeg ble anbefalt av kundebehandleren at jeg heller bare burde knuse den siden jeg hadde "idiotforsikring". Elkjøpansatte bruker terminologien "idiotforsikring" på en annen måte enn kundene. Hei, vil du kjøpe denne forsikringen som dekker innholdet i kjøleskapet ditt i fall det skal velte? Koster kun halvparten av kjøpesummen, dere. Løp og kjøp. Tre års behandlingstid, forsikringen dekker ikke skader vi anser som selvforskyldte, deriblant brann, fukt, tyveri, hallingkast eller skader som forekommer mellom klokken 12:00 og 24:00 Endret 18. februar 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Lilac1: Jeg har vært bordi ett tilfelle der en kunde som kjøpte støvsuger for 350 kr for 8 år siden fikk tilbud om å forsikre den for 350 kr. Selgeren mente at hun om så kunne ta den med i dusjen med støpslet i og få en ny støvsuger på forsikringa. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det er også i mot mine prinsipper å lyve til forsikringsselskapet, men etter å ha kommet ut for et par uheldige situasjoner på ferie (blant annet tyveri av mobiltelefon) og ikke fått noe dekket fordi vi har vært for ærlige, får man lyst til å smøre på ekstra neste gang. Vi har startet med å bytte forsikringsselskap... får være grenser til hva man skal finne seg i, hvorfor skal man betale forsikring hvis man ikke er dekket likevel. Da jeg jobbet i mobilbutikk i Trondheim (som solgte for Netcom), var det ofte kunder som ville forhøre seg hva de skulle unngå å fortelle Netcom forsikring når de skulle se om de fikk dekket ny telefon. Jeg avviste vennlig alle slike forespørsler, men der ser man altså frekkheten. I alle aldre, utvilsomt, men likevel med en overvekt av 25 minus. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 En direkte konsekvens av kapitalismen. 1 Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg kjøpte 2 stk Iphones. En til meg og en til kona. Sistnevnte med forsikring. Iphonene varte begge i ca 4 mnder, før dem starta å kødde med knapper som ikke virka, ville ikke lade ordentlig etc etc. Jeg strøk på dør ned til den lokale Spaceworld sjappa. Der stod det en sleiks gubbe å gliste å sa nei ikke kom her og kom her. Det der er fukt skade og garanti dekker ikke slikt. Gjett to ganger hvem som brukte forsikringa på den ene tlfen og heiv den andre i søppla og kjøpte meg en Nokia Dritt TLF i stedet Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Kanskje dette er den viktigste grunnen til at jeg ikke har Iphone, det er ikke naturlig for meg å drive med forsikringssvindel. 2 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Samme saken var vel på Vg nett og der ser man jo at det er om sommeren det skjer, kan det ikke ha en like stor sammenheng med ferie osv? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Uten at jeg orker å lete opp vg-artikkelen igjen, sa de vel at de så samme trend fra sommerne før iPhone ble lansert, altså at det ble flere saker om sommeren, men at det var steget betraktlig i prosent de siste årene etter iPhone ble introdusert. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det er da bare iPhone... De tåler ikke kulde, om funker ikke om du ikke holder dem rett, så hadde ikke ville betale mer enn jeg måtte jeg heller. 1 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hva med at telefonen er ødelagt på forhånd, men at man venter med å rapportere det fordi "det er bare et par uker til ny iphone kommer ut" eller "oy, den iphonen var kul, tror du jeg kan få noe igjen på forsikringen med denne sprekken her?" Lenke til kommentar
shehbaz Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det er ikke alltid kundens feil om iphonen blir knust ved ett uhell som f.eks når man snakker i telefonen og noen dytter ved ett uhell?? Lenke til kommentar
eksepsjonell Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 aha, håper de som har jukset har dårlig samvittighet nå!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg