Gå til innhold

Telenor - Problemer

Anbefalte innlegg

Hei,

Har (som vanlig) litt problemer med Telenor nå.

Har bestilt 40mb/s VDSL og dato for aktivering av abonnement er 18.februar, altså i dag.

Dessverre har Telenor rota med sendinga av modemet og det er nå på vei fra Oslo, får det neppe før mandag.

Nå er det snakk om en montør hele tiden, men hva er greia? Følger det automatisk med en montør ved nybestilling? Jeg kan fint montere dette opp selv, men kanskje montøren må mikse og trikse med linja inn i huset før den vil fungere?

Og til slutt, etter å ha snakka med Telenor nå sier de at jeg må ringe montør nummeret og kansellere eventuelle oppdrag som montør har fått på min adresse. Men det er jo Telenor som står for mangelfull levering her, burde ikke de selv varsle montør/ha en form for automatikk i systemet som fanger opp situasjonen?

Jeg er på jobb. Kan jeg bli fakturert for eventuell bomtur for montør i et sånt tilfelle som det her?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Montør må ut i sentral for å koble deg om slik at du får VDSL. HAn trenger nødvendigvis ikke å komme hjem til deg (så lenge du har eksisterende linje). Ved nyoppkobling så er det vanlig at montør sjekker at alt fungerer.

Det som vil være kjipt for deg er at du vil være uten nett frem til du får ruter. Be Telenor koordinere oppkobling for deg - det er de som skal forholde seg til underleverandørene sine, ikke du. De kan utsette oppkobling uten problem. Bomtur meldes fra montørselskapene 5 dager etter oppkoblingsdato. Så lenge du sier klart ifra til Telenor innen denne tiden, så unngår du bomtur (eller BØR unngå om Telenor gjør jobben sin).

Lenke til kommentar

Kan vel også legge til at ved oppkobling/endring av linjen vil det være Telenor som tar på seg det. Du vil ikke under noen omstendigheter bli fakturert for at montør ikke fikk testet linjen hjemme hos deg. I slike tilfeller meldes det bare tilbake om at linjen ikke er testet, eller at montør ringer deg for å lage en senere avtale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...