PowerShot-x Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Kjøpte meg en pc med 2 stk Asus GTX465 kort for å kjøre SLI. Det ene kortet gikk i stykker og ble sendt i retur. Jeg fikk tilbake et Asus GTX 560 Ti DirectCu2 kort. Kan disse to kortene kjøre i SLI? Endret 18. februar 2011 av PowerShot-x Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Nei, du kan ikke kjøre de to kortene i SLI. Dessverre er Nvidia litt sær med sitt SLI oppsett, det må være samme kort, altså 2 x GTX 465 eller 2 x GTX 560 Ti. Man kan visst ikke mikse to kort med forskjellig størrelse på minne heller. Men du kan bruke GTX 560 Ti kortet som hoved skjermkort og GTX 645 som PhysX kort, det er det ikke noe i veien for. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Nei, du kan ikke kjøre de to kortene i SLI. Dessverre er Nvidia litt sær med sitt SLI oppsett, det må være samme kort, altså 2 x GTX 465 eller 2 x GTX 560 Ti. Man kan visst ikke mikse to kort med forskjellig størrelse på minne heller. Men du kan bruke GTX 560 Ti kortet som hoved skjermkort og GTX 645 som PhysX kort, det er det ikke noe i veien for. Du kan bruke kort med forskjellig minnemengde, men du vil kun få utnyttet mengden tilsvarende det minste kortet. Har du et 1GB kort, og et 2GB kort så vil du kun få 1GB tilgjengelig. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Uten at jeg skal garantere for riktigheten i det, så er dette et av svarene du finner i Nvidia SLI Zone: Can I mix and match graphics cards with different sizes of memory? No. For example, an XXXGT 512MB cannot be paired with a XXXGT 1GB in an SLI configuration. Som nevnt, Nvidia sitt SLI oppsett er ikke så fleksibelt som ATI/AMD sitt Crossfire oppsett, det er helt sikkert. I Crossfire kan man mikse kort med forskjellig minne størrelse. Endret 18. februar 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Da er dette i så fall noe nytt de har begynt med, jeg har selv kjørt opptill flere sli oppsett med forskjellig minnemengde. Virker jo merkelig at støtten skulle bli dårligere med tiden. Men for all del, jeg har ikke hatt nvidia siden før gtx kom. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Tja, kommer jo også an på hvor oppdatert den SLI Zone siden er da. Men fant jo ut at det er mulig å mikse litt med minne størrelse ved hjelp av Forceware Coolbits. Men mistenker som sagt at SLI Zone sidene ikke er holdt noe særlig oppdatert, fant også ut at de mumler om driver versjon 80.xxx og DET er jo en stund siden da. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Tenkte meg det ja. SLI Zone siden jeg var inne på var i USA. Sjekket litt her i Europa, og yes, no big problem med å kjøre to kort med forskjellig mengde minne, selv om Nvidia ikke anbefaler det. Yankeene henger litt etter, ingen tvil om det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hehe ja, så vidt jeg husker var det en av de store nyhetene med forceware 90, kunne endelig bruke en kompis sin 6600gt i sli med mitt eget selv om det var forskjellig minne på dem. Lenke til kommentar
PowerShot-x Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har jo funnet ut at GPU må være lik. Er den det på de to kortene? Jeg tror ikke man feks kan kjøre gtx465 og gtx480. Men jeg er usikker på gtx560, for det er vel ikke så ulikt gtx465. Noe annet som sies er at model navnet eller noe sånt må være likt. Jeg kjenner jeg blir litt forvirret her. Kan jeg bare teste for å se om det går? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Nei, ikke test i det hele tatt. Jeg kan nesten garantere deg 100 % at SLI med et GTX 465 og et GTX 560 Ti vil IKKE gå bra i det hele tatt. Det MÅ være like GPUer, altså 2 x GTX 465 eller 2 x GTX 560 Ti. Det er tross alt snakk om to forskjellige generasjoner av GPUer. Endret 18. februar 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jepp, Chavalito har rett. Hadde du kunne gjort dette så har GTX 275 kunnet lage 3 veis SLi med GTX 295, men som sagt det gikk ikke. NV er restriktiv, eneste plassen disse kunne ha jobbet sammen på, har vært under ett Lucid Hydra oppsett. Lenke til kommentar
PowerShot-x Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Takker, da er jeg spent på hva komplett.no vil gjøre, siden jeg kjøpte kortene med hensikten for å bruke SLI. Ser ikke ut som de har flere gtx465. Håper de ber meg sende inn mitt andre gtx465 kort, så jeg da kan få 2 gtx560 kort. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Takker, da er jeg spent på hva komplett.no vil gjøre, siden jeg kjøpte kortene med hensikten for å bruke SLI. Ser ikke ut som de har flere gtx465. Håper de ber meg sende inn mitt andre gtx465 kort, så jeg da kan få 2 gtx560 kort. Du kan jo be dem om et MSI Big Bang Fuzion hovedkort for der kan du nemlig mikse og trikse med forskjellige skjermkort. Det hovedkortet har nemlig Lucid's Hydra Engine oppsett. Endret 19. februar 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
PowerShot-x Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Morsomt, komplett.no ba sende inn GTX465 kortet så skulle jeg få et til GTX560 kort, da blir det SLI med to GTX560 kort. Det stemmer at man ikke kan kjøre GTX465 og GTX560 i SLI. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Flott, det løste seg til slutt for deg da. Vil tro at GTX 560 SLI drar litt bedre spill enn GTX 465 SLI. Lenke til kommentar
PowerShot-x Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Flott, det løste seg til slutt for deg da. Vil tro at GTX 560 SLI drar litt bedre spill enn GTX 465 SLI. Den er raskere, og 20% kjøligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå