Gå til innhold

Bærbar pc ~14k (Kunshan P150?)

N4TT

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny PC til bruk i studiet og til gaming på fritiden. Trenger en med et godt grafikk kort, helst i klassen til NVIDIA GeForce GTX 460M eller over.

Jeg har sett på en rekke PC'er og de som har merket seg ut er Kunshan P150 (med de riktige tilpasningene) og MSi sine GT og GX PC'er. Jeg vet at Kunshan P150 er en clevo PC (men jeg er ikke helt sikker på hvordan det opplegget fungerer) og at det finnes andre enn multicom som selger den typen PC, men jeg har ikke funnet noen hittil.

1)Noen som vet om noen alternativer til Multicom helst som har glossy skjerm som et alternativ?(jeg kan ikke fordra matt skjerm :p)

Har en rekke andre spørsmål som jeg har gått og lurt på så jeg tenker at jeg bare legger de ved og håper på at noen vet noe :)

2)Når ankommer MSi sin nyeste PC GT680 til europa og norge, og hva slags pris kommer den til å ligge på? den er visst på rundt 1600 dollar i USA for tiden så er det mulig å anta et prisnivå ut ifra det?

Og i forbindelse med problemene til Intel sin nye prosessorserie:

3) er det et poeng å vente på sandy bridge prosessorene når man skal ha bærbar PC med et strømkrevende grafikk kort, eller spiller det liten rolle? Tenker å ha en i7 prosessor i tilfelle det har noe å si.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på din usikkerhet vedgående Clevo, så kan du se her. Denne er ikke oppdatert på over 2,5 år, men det foregår på samme måte nå som det gjorde da. Multicom kjøper inn Clevo barebones (chassis med hovedkort, strømforsyning, batteri, og kjølesystem), setter inn hardware som prosessor, skjermkort, skjerm, harddisk osv., og setter sitt eget merkenavn på dem. Av andre i Europa er MySN Schenker (Tyskland) store, det samme er Kobalt (England). I Nord-Amerika er de største navnene Sager, AvaDirect, Malibal, Falcon (USA), og Eurocom (Canada). I USA finnes det videre forhandlere som selger maskiner med Sager-navnet på, som XoticPC, f.eks.

Til dit spm. 1: Alernativene i denne klassen av bærbare (15.6 tommer) er som du allerede har nevnt, MSI's nyeste G-serie bærbare, Asus G53, og Alienware M15x. Spesiellt vil jeg trekke frem Asus G53, som Asus har gjort en strålende jobb med, og de har (endelig) fått dreis på dette med kjøling og støy på sine bærbare gaming laptoper.

2. Ingen anelse.

3. Med et heftig skjermkort i maskinen, så vil det uansett ikke bli noen strømgjerrig maskin, det er riktig. Men Sandy Bridge er også et kraftig hopp oppover i ytelse i forhold til den nåværende generasjonen av prosessorer, og særlig bærbarprosessorene gjør et langt sprang nærmere den ytelsen man får i stasjonære prosessorer. Tidligere var forskjellen i ytelse mellom en bærbar- og en stasjonær-prosessor ganske stor.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det var en fin infoside om Clevo ^^

Blir nok den Asusen da hvis ikke MSi kommer med sin GT680 snart ;) Tror ikke jeg orker å vente på Sandy Bridge så veldig mye lengre.

Takk for hjelpsomt svar! :)

Endret av N4TT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...