Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Hallo? Det er jo derfor jeg spør om noen har hørt noe mer til ryktet om en Nexus-aktig tab fra Google. Da kommer oppdateringene direkte fra Google. Anbefaler å lese deg litt opp på Hva Nexus-serien er for noe... ;-)

Ja, med en Nexus-tab ville oppdateringene kommet direkte fra Google, men en ren Android i seg selv betyr IKKE at man får oppdateringer fra Google. Jeg vet godt hva Nexus-serien er for noe. Du derimot, bør prøve å lese innleggene du later som om du svarer på.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke like mange som kommer til å finne den lenger nå som tabs og smarttelefoner ikke er i samme kategori. "GPS, håndholdte og portable enheter" høres litt feil ut. Burde nesten hatt en egen kategori som heter tabs/pads elns nå som de begynner å bli mer populære.

Lenke til kommentar

Hallo? Det er jo derfor jeg spør om noen har hørt noe mer til ryktet om en Nexus-aktig tab fra Google. Da kommer oppdateringene direkte fra Google. Anbefaler å lese deg litt opp på Hva Nexus-serien er for noe... ;-)

Ja, med en Nexus-tab ville oppdateringene kommet direkte fra Google, men en ren Android i seg selv betyr IKKE at man får oppdateringer fra Google. Jeg vet godt hva Nexus-serien er for noe. Du derimot, bør prøve å lese innleggene du later som om du svarer på.

 

 

Hmmm, nå skjønner jeg ingenting. Har hele tiden spurt om "Nexus" tab og kun påpekt at de som kjører såkalt "ren" Android fortsatt er avhengig av at produsentene pusher updates.

 

Fint om du oppklarer hva du mener jeg later som jeg svarer på, så kanskje vi kan få noen misforståelser ut av verden? :-)

Lenke til kommentar

Fint om du oppklarer hva du mener jeg later som jeg svarer på, så kanskje vi kan få noen misforståelser ut av verden? :-)

Tja, i innleg #719 skriver du at jeg bør lese meg opp på hva Nexus-serien er for noe, selv om du burde ha fått med deg at jeg vet det (re. bla. innlegg #707 Problemet oppstår vel i post #713, når du quoter min post #711, og sier at poenget med ren android er at man får oppdateringer direkte fra Google. Det får man ikke. - det er i hvert fall ingen garanti for at man får det. Det er jo nettopp derfor det kan være et poeng med Nexus-serien (noe jeg sier alt i post #707 som tidligere nevnt)

 

Dette påpeker jeg i #718, noe om får deg til å komme med din Hallo?-post i #719. Hadde du imidlertid lest postene jeg skrev, er det umulig å legge merke til at 1: Jeg er klar over hvorfor du spør etter Nexus-serien. 2: Det eneste jeg har påpekt er en faktafeil fra din side - en hvilken som helst produsent kan komme med ren android, men likevel oppdatere den sent eller aldri. Du har altså ikke bare spurt om Nexus-Tab, men kommet med påstander om fordeler ved ren Android som ikke stemmer. Ingen krise det, men det er rart du ikke ser at det bare er det jeg påpeker, spesielt ettersom jeg understreker netopp det i post 721. Jeg har for å være ærlig problemer med å se hvor dette i det hele tatt var uklart, jeg har aldri blandet begrepene ren android og nexus på noe vis.

 

Ser imidlertid at jeg kunne vært hakket mer høflig i postene mine, skal huske på det i etterkant. ;)

 

Det eneste jeg har påpekt er altså at ren android ikke betyr de samme fordelene som Nexus-serien har, det avhenger helt av hva produsenter av de andre enhetene med ren Android yter av kundeservice. (I tillegg får de vel gjerne tilgang til en ny versjon noe senere.) Er alt klart da, eller snakker vi fortsatt forbi hverandre? :p

 

red@indeksregulert: Hva med å

1: Slutte å leke moderator?

2: Se at posten rett over din faltisk er en avslutning på diskujonen (eller et forsøk på det i hvert fall.?

3: Bruke de små grå og innse at et spørsmål om hvor fort man får oppdateringer til nyeste versjon av operativsystemet, er relevant for mange som har enheter med et relativt ferskt OS som sannsynligvis vil få vesentlige forbedringer allerede dette året?

4: Innse at det er sent, og legge seg?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Fint om du oppklarer hva du mener jeg later som jeg svarer på, så kanskje vi kan få noen misforståelser ut av verden? :-)

Tja, i innleg #719 skriver du at jeg bør lese meg opp på hva Nexus-serien er for noe, selv om du burde ha fått med deg at jeg vet det (re. bla. innlegg #707 Problemet oppstår vel i post #713, når du quoter min post #711, og sier at poenget med ren android er at man får oppdateringer direkte fra Google. Det får man ikke. - det er i hvert fall ingen garanti for at man får det. Det er jo nettopp derfor det kan være et poeng med Nexus-serien (noe jeg sier alt i post #707 som tidligere nevnt)

 

Dette påpeker jeg i #718, noe om får deg til å komme med din Hallo?-post i #719. Hadde du imidlertid lest postene jeg skrev, er det umulig å legge merke til at 1: Jeg er klar over hvorfor du spør etter Nexus-serien. 2: Det eneste jeg har påpekt er en faktafeil fra din side - en hvilken som helst produsent kan komme med ren android, men likevel oppdatere den sent eller aldri. Du har altså ikke bare spurt om Nexus-Tab, men kommet med påstander om fordeler ved ren Android som ikke stemmer. Ingen krise det, men det er rart du ikke ser at det bare er det jeg påpeker, spesielt ettersom jeg understreker netopp det i post 721. Jeg har for å være ærlig problemer med å se hvor dette i det hele tatt var uklart, jeg har aldri blandet begrepene ren android og nexus på noe vis.

 

Ser imidlertid at jeg kunne vært hakket mer høflig i postene mine, skal huske på det i etterkant. ;)

 

Det eneste jeg har påpekt er altså at ren android ikke betyr de samme fordelene som Nexus-serien har, det avhenger helt av hva produsenter av de andre enhetene med ren Android yter av kundeservice. (I tillegg får de vel gjerne tilgang til en ny versjon noe senere.) Er alt klart da, eller snakker vi fortsatt forbi hverandre? :p

 

red@indeksregulert: Hva med å

1: Slutte å leke moderator?

2: Se at posten rett over din faltisk er en avslutning på diskujonen (eller et forsøk på det i hvert fall.?

3: Bruke de små grå og innse at et spørsmål om hvor fort man får oppdateringer til nyeste versjon av operativsystemet, er relevant for mange som har enheter med et relativt ferskt OS som sannsynligvis vil få vesentlige forbedringer allerede dette året?

4: Innse at det er sent, og legge seg?

 

Hehe, nå synes jeg du er vrang. Jeg spurte i post #695 om NEXUS-pad med clean Android. Så var det en eller annen som skulle belære meg med at alle tabletene kommer med "ren" Android, noe jeg i post #710 dokumenterte IKKE er riktig. Samsung etc. kommer IKKE med ren Android i sine mobiler og vi er avhengig av at de pusher oppdateringer.

 

I post #711 skriver du fortsatt at ren Android ikke er noen garanti for oppdateringer, noe jeg i post #710 AKKURAT hadde dokumentert og DERFOR spør jeg om Nexus-tab i utgangspunktet. Enige så langt?

 

Post #713, som du påpeker problemene kommer i, er kanskje litt dårlig formulert, men jeg snakker fortsatt om REN Android (og husk at jeg da påpeker at f.eks. Samsung IKKE kjører ren Android selv om det evt. skulle se slik ut, jmfr. mine linker). Så jeg vil vel fortsatt våge påstanden om at 100% ren Android lett kan oppdateres. Muligvis ikke direkte fra Google, men da kan man jo evt. bare selv laste ned og flashe selv (vel og merke hvis det er snakk om 100% og ikke 99,99%).

 

I post #718 er premissene gale. Du antar at de fleste produsenter bruker 100% ren Android, noe de altså ikke gjør. Det er i de fleste tilfeller fiklet litt med, og dermed gjort seg avhengige av at produsentene selv pusher oppdateringer.

 

Det jeg da tror misforståelsen bunner i er at du har trodd (mulig jeg tar feil her altså) at det er 100% ren Android som blir levert med f.eks. Samsung, mens det i virkeligheten kun er 99%. Jeg har hele tiden snakket om en Nexus-tab (som jeg skjønner at du godt vet hva er, beklager ;-)) fordi en slik er den eneste som vel kjører denne 100% rene versjonen, foreløpig.

 

Nok om dette? Tror vi er enige :-)

 

Når det gjelder mitt opprinnelige spørsmål er dette det nyeste jeg har klart å finne om saken: http://gep.web.id/1120/ice-cream-sandwich-nexus-devices/

 

JEG VIL HA EN NEXUS TAB, så la oss krysse fingrene.

Lenke til kommentar

Nok om dette? Tror vi er enige :-)

Nestem Én påpekning til:

Grunnen til at jeg sier at ren android ikke er nen garati for oppdateringer, er at oppdateringene med 99% sannsynlighet uansett vil komme fra produsentene. Android må kompileres med riktige drivere il linuxkjernen uansett hvor kite du endrer på Android, og alle disse driverne tar ikke Google noe ansvar for å vedlikeholde. De kompilerer ikke Android til produsentene og gir dem et ferdig produkt. I tillegg kommer det at produsentene vil teste programvaern på ege enheter først, før de "slipper det løs" på kundene sine.

 

Og selvfølgelig kan man laste ned en ny uoffisiell versjon fra andre enn produsenten selv, og installere på egenhånd - men det kan man på alle enheter, uansett om de kommer med 10% eller 100% ren adroid - så det har ingen betydning å ha ren Adroid i utgangspunktet da.

 

Så før du kan oppdatere direkte fra Google, må de ulike delene av Android skilles tilnærmet 100& fra andre deler som f.eks. kjernen. Eller så må man kjøpe et nexus-produkt.

 

Det virket det som om du ville ha en nexus-tab fordi den har ren android. Etter det sa du at grunnen til det var at ren og ren android får oppdateringer direkte fra google. "Poenget med ren Android er jo at man skal få oppdateringer direkte fra Google, ikke fra de ulike produsentene." Nexus får det, men ren android får det ikke nødvendigvis. Det var bare det jeg påpekte, og det syens jeg ikke er å være så vrang. ;)

 

Ang. post #709 var det et klart et svar til tiboine som hadde posten over min, og ,mente at det ikke var noe poeng med exus tab fordi de andre også hadde ren adroid. Mitt svar til ham var at ren Android ikke ebtyr raske oppdateringer. Det er riktig, og jeg sr ikke at det noe problem å påpeke det når han kommer med den påstanden.

 

Men i hovedtrekk tror jeg vi er enige. :p

Lenke til kommentar

Det bør vel ikke være noe i veien for å diskutere iPad i denne tråden da mange sikkert er interessert i fordeler og ulemper med den i forhold til andre tablets.

Dette er tross alt "Den store tablet-tråden", og det blir feil hvis man skal eksludere den mest populære tableten.

 

Vil man ha hjelp med eller diskutere kun iPad derimot, kan man oppsøke dedikerte iPad-tråder, men dette gjelder alle tablets.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...