Gå til innhold

Den store tablet-tråden!

Swome

452 stemmer

1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

• Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 7 er laget for PC-er, så enkelt er det. Det har riktignok støtte for multitouch, men hele OS-et er feil bygget fra starten av, f.eks. blir alle knapper, startmeny ol. for smått. Med mindre du har helt spesifikke behov ville jeg droppet lidelsen med Windows 7.

Windows 8 skal støtte nettbrett, så om en er tålmodig blir det nok bra på sikt.

Hvis testen fra dinside.no er noe å gå etter, har du helt rett.

Acer Iconia Tab W500

Hvem vet, kanskje Microsoft overrasker positivt med Windows 8?

Lenke til kommentar

Det er bra, den jeg ønsker meg;) Men visst det over all formodning skulle vært den med 3G, hvordan gjør folk det? Tvillingsim? Egen abo kun for 3g?

Tvilling-sim. Har tilleggspakke for surf hele tiden på netcom. Fikk den til halv pris så surfer ubegrenset til 125,- i måneden samtidig som jeg har et brukbart abonnement.

Lenke til kommentar

Fruen er i New York og villig til å shoppe litt elektronikk for meg, nærmere bestemt en tablet.

I utgangspunktet på jakt etter en Asus eee pad transformer evnt en HTC Flyer.

Noen som har tips til gode kjeder/utsalgssteder i NY bortsett fra BestBuy?

Lenke til kommentar

Vil Eee Pad Transformer komme med nordisk versjon av docken eller vil det være en typisk engelsk layout?

Sendte PS.no en mail angående nøyaktig dette forrige uke, ifølge dem vil de komme med nordisk tastatur.

Supert! Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Er det noen negative sider ved å kjøpe tablets i utlandet? De har jo forskjellige stikkontaker o.l. Er det bare til å kjøpe ny lader i Norge?

Har ikke Norsk kjøpslov i ryggen, mer pes hvist man skulle trenge og sende den inn igjen for rep. eller lignende.
Lenke til kommentar

Kjøpe ny lader er jo ikke noe stress :)

Når det sannsynligvis er ganske mye å spare på å kjøpe den i USA i stedet, får jeg heller leve med å ikke ha norsk kjøpslov å kunne forholde meg til. Hvis dette er de eneste baksidene er jo det ganske herlig :)

Lenke til kommentar

Hva tror dere Asus kommer til å lansere neste uke da? Kanskje en telefon som kan dockes i en tab?

http://techinstyle.tv/products/exclusive-preview-a-never-before-seen-asus-tablet/

Blir ikke riktig klok på bildene da det umulig kan være en og samme enhet i og med at vi ser to (vil tørre og påstå 3) hjørner med forskjellige design.

Tenkte på om det kunne være matt plastikk beslag på sidene (regner med det er høytalere man ser på bilde 2 og antar dette for og være siden, samt skriften antar jeg at er nede på enheten) og i bunn men dette stemmer ikke over ens med bilde 1 som viser to sider av enheten.

På bilde 2 kan virke som at den er en enhet som er docket i en omkringliggende ramme (som kan forklare at det ikke er noen sammenheng mellom hjørnene på bilde 1 og 2 (og 3) men åå bilde 3 så ser det heller ikke ut som at enheten er del-bar på noen måte.

Samt "kameraet's" posisjon på bilde 3 forundrer meg litt, føler det er for langt på siden til og være sentrert på ett nettbrett.

[Edit1]

En annen ting som jeg la merke til nå er at man på bilde #3 kan se at glasset slutter nede til venstre og den matte plastinken kommer opp mot fronten, ergo ikke særlig stor bredde på "skjermen" hvis ikke den bryteren og "kameraet" er utrolig stort.

men "kameraet" er fortsatt ikke sentrert på "skjermen"...

[edit 2]

Ser det er noen på nettet som lurer på om det er en telefon, men blir det ikke litt vel mye bortkastet plass på en telefon med så (tilsynelatende) stor ramme rundt?

Etter og ha sett mer på bilde #1 og bilde #2 så tror jeg at vi ser frontsiden og baksiden av enheten.

Begrunner dette med at man på begge bildene ser en børstet stålkant, på bilde #1 ser man også en grå bakside av enheten, som ser ut til og matche i farge og materiale med rammen vi ser på bilde #2

[Edit3]

Min nummerering er bassert på rekefølgen på bildene i artikkelen og ikke på det nummeret i bildefilen.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Har noen har sett noen dato'er på når standalone dock skal komme? Har mest lyst på en 32gb modell, men det kan bli litt kjipt å vente lenge på tastaturet.

Jeg fikk svar sist uke:

...

Har forøvrig fått tilbakemelding angående løs dock.

PS.no informerer om at løs dock skal komme i salg i Juni (den bør i så fal snart komme ut med pris da synest jeg)

Om 32GB versjonen vil komme i pakke med dock vet de ikke enda.

Hvis Jnui er måneden for docken så burden den jo være ute på nettet snart, brettet har jo vært tilgjengelig på nettet like lang tid i forveien som stand-alone-dock hvis de hadde fått den ut på nettet med dato og pris nå.

Komplett hadde ikke fått beskjed fra Asus på tidspunkt.

Lenke til kommentar

Det skal visstnok være en "Nettbrett-test" på TV2 Hjelper Deg i morgen, om noen er interessert.. Så det akkurat på reklame, så da vet dere det! Tror det starter 20:00, eller noe!? :)

Hehe, hva er det de har tilgang på da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...