Gå til innhold

Den store tablet-tråden!

Swome

452 stemmer

1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

• Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0

Anbefalte innlegg

@KjellGu: Tror du bør sjekke innlegget ditt fra 01:58, halvparten av teksten over linken til Engadget finner jeg ikke igjen i artikkelen til Engadget - men det er sikkert bare en glipp fra din side og ikke bevisst forsøk på sitatforfalsking ;)

Det er kun det med kursiv tekst som er hentet fra selve artikkelen. Er vel relativt lett å se?=)

Nei, det er det ikke, siden du limer inn tekst fra en helt annen kilde før du kommer med link til artikkelen. men siden du ikke retter opp så kan jeg vel ikke tolke det som annet enn at dur bevisst har gjort det slik at man lett kan misforstå hva som er hentet fra en forholdsvis seriøs kilde og hva som ikke er det.

Det første avsnittet ditt stemmer forresten heller ikke med teksten i avslutningen av Engadgets artikkel, slik det står:

"There's just no other way to say it: the iPad 2 finally has a real competitor. If Samsung could somehow undercut Apple by even $25 here, the choice would be obvious, but it's going to have a whale of a time convincing the masses that a Samsung device is superior to one Designed in California when prices are equal. That said, we'd still recommend the Tab 10.1 over the iPad 2 for heavy Gmail users and all-around fans of Android. And hey, at least this thing can take advantage of Music Beta, if you're into it.

Psst... Since this is a developer unit, not available for puchase, we chose not to give this a score."

http://www.engadget.com/2011/05/17/samsung-galaxy-tab-10-1-limited-edition-review/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@KjellGu: Tror du bør sjekke innlegget ditt fra 01:58, halvparten av teksten over linken til Engadget finner jeg ikke igjen i artikkelen til Engadget - men det er sikkert bare en glipp fra din side og ikke bevisst forsøk på sitatforfalsking ;)

Det er kun det med kursiv tekst som er hentet fra selve artikkelen. Er vel relativt lett å se?=)

Nei, det er det ikke, siden du limer inn tekst fra en helt annen kilde før du kommer med link til artikkelen. men siden du ikke retter opp så kan jeg vel ikke tolke det som annet enn at dur bevisst har gjort det slik at man lett kan misforstå hva som er hentet fra en forholdsvis seriøs kilde og hva som ikke er det.

Det første avsnittet ditt stemmer forresten heller ikke med teksten i avslutningen av Engadgets artikkel, slik det står:

"There's just no other way to say it: the iPad 2 finally has a real competitor. If Samsung could somehow undercut Apple by even $25 here, the choice would be obvious, but it's going to have a whale of a time convincing the masses that a Samsung device is superior to one Designed in California when prices are equal. That said, we'd still recommend the Tab 10.1 over the iPad 2 for heavy Gmail users and all-around fans of Android. And hey, at least this thing can take advantage of Music Beta, if you're into it.

Psst... Since this is a developer unit, not available for puchase, we chose not to give this a score."

http://www.engadget.com/2011/05/17/samsung-galaxy-tab-10-1-limited-edition-review/

Alt med kursiv tekst er kopiert rett fra engadget newton. Det er ikke redigert på noen måter. Hvis det er ille, så kan jeg godt endre plassering av den andre teksen, sånn hverken du eller andre skal missfortså....

Det første avsnittet stemmer helt 100% newton, jeg har bare ikke tatt med hele avsnittet.

Edit: Happy nå? #468

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Uaktuelt for meg med en tablet som ikke har st;tte for minnkort og usb uten adapter i hvert fall.

En transfromer med det, og med MeeGo så den faktisk kan brukes til noe nyttig i laptopmodus hadde vært nice.

Transformeren har ikke USB på selve nettbrettet, men i docken (2 stk.)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang Samsung Galaxy Tab 10.1 og Android generelt.

Lurer på om det er mulig til å logge seg inn på et eksternt skrivebord/server med Android 3.0, eller generelt med android (har nå HTC Desire). Tenker da på Start-Kjør-Mstsc metoden. Har en server på jobb vi bruker til feks timeinnlevering og annet. Vuderer å gå til innkjøp av Samsung Galaxy 10.1, men vil vite sikkert at det er mulig på tab'n eller på telefonen før jeg bestemmer noe sikkert.

Takker for svar :)

Mvh VH

Edit: Hadde selv det problemet at jeg ble småsur pga manko på minne generelt på de diverse utgavene som er ute nå. Men jeg gikk til innkjøp av en Buffalo Linkstation Nettverks disk (NAS) http://www.dustinhome.no/pd_5010527994.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1270, og jeg må si at det er det beste innkjøpet jeg noen sinne har gjort. For første koblet jeg den bare rett inn på nettverket via Rj45 inngangen, så alt jeg laster ned på den bærbare kan jeg feks se på stue pcen/mobilen/Ipad etc uten problem. For det andre laget jeg meg enkelt WebAccess med den. Nå kan jeg bare logge meg inn hvor som helst i verden å forsyne meg av alt av filmer/serier/musikk som jeg har lagret, så lenge jeg har internet. Jeg kan også kopiere feks musikk av en kamerat, uten å ta med noe hardisk over til han. Dvs jeg ikke trenger minne på mobil / tab lenger.

Har sett de har snakket om at ASUS eee Pad Transformer kan logge seg på en PC og kontrollere denne via Transformeren.

Fant linken:

Under her er en oppskrift på hvordan det settes opp:

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Bruker den tjenesten Remote Desktop eller VNC? Kunne tenkt med noe slikt for å styre media-PCen, men med RDP så logger den ut brukeren fra hoved-PCen, så i så fall blir den noe uinteressant.

Transformeren bruker MyCloud Splashtop for og styre en PC. Som han sier i denne videoen:

) så er dette ett betal program på andre Android enheter men ASUS har en lisens-avtale med Splashtop og mn får den dermed gratis.

Som man kan se i begge videoene så logger den ikke ut den brukeren som allerede holdt på på datamaskinen, men man fortsetter og jobber videre der som PC'en var.

I den andre videoen (

) så viser han som sagt hvordan man setter dette opp både for bruk lokalt men også hvordan men setter det opp for bruk over internett hvis man vil styre hjemme maskinen sin fra jobb eller lignende.
Lenke til kommentar

Transformeren har ikke USB på selve nettbrettet, men i docken (2 stk.)

Nettop. Og i tillegg er den (rettere sagt Android) passe ubrukelig til netbook/normal pc-bruk.

Hvilke oppgaver er det Du ser for Deg at skal utføres som netbook/normal pc-bruk på nettbrettet?

Uansett hvis man skal ha seg ett nettbrett så må man tenke bruksbehov som KjellGu nevnte her tidligere, muligens ett nettbrett ikke er noe for enkelte i det hele tatt.

Med fare for og fremstå som en fjott så er det verd og minne om at dette altså ikke er en PC eller netbook, men ett nettbrett som har medfølgende tastatur dock.

Man kan ikke kjøpe seg en motorsykkel for så og klage på at man ikke har tak og vinduer slik som man har i en bil.

Hvis man er avhengig og kunne bruke den som en PC så bør man ta en titt på en model som skal komme fra Lenovo (fant ikke igjen nyhetssak om den nå)

De har en laptop som hvis jeg ikke husker het feil kjører windows, så kan man velge og ta ut skjermen (nettbrettet) av laptopen og da står bare tastaturet og en ramme igjen.

Enheten bytter da automatisk over fra Windows til Android.

Jeg fant som sagt ikke igjen saken så muligens jeg ikke har gjenfortalt det helt ordrett

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Den lenovo-saken ser jeg på som et svært mye dårligere alternativ enn Eee pad-en.

Fant Du artikkelen som omtalte denne?

Har Du spec. på den også.

Hvilket grunnlag baserer Du Dine tanker rundt TRansformenre vs Lenovo enheten på?

Har ikke noe samenlignings grunnlag selv og er bare interesert i hva Dere andre tenker og legger til grunn for Deres vurderinger. Lenovoen er vel litt lenger frem i tid også eller?

PS. Enheten jeg tenkte på var den som man kunne ta skjermen ut av selve laptopen og ikke de versjonene hvor man kan vri skjermen rundt og bruke som ett tykt nettbrett.

Tanken var om det kunne være ett alternativ da NgZ sier at Transformeren er ubrukelig som PC/Nettbok (Uten at vi vet hvorfor den skal brukes som det)

Lenke til kommentar

Netshop har vel hatt denne Lenovoen inne en stund allerede, med forbehold om at dette er noe annet da...

Min personlige mening er at operativsystemet Android er modent nok til å være brukbart også på en netbook, så dermed ser jeg ikke noen grunn til å ha Windows på disse. Med forbehold om bruk selvsagt, skal en utvikle Windows-programmer kjøper man selvsagt ikke et Android-basert nettbrett.

I tillegg virker docking-løsningen Eee Pad transformer bruker mye mer brukervennlig enn den på Lenovoen, hvor ramma rundt skjermen sitter fast i tastaturet.

Lenke til kommentar

Hvilke oppgaver er det Du ser for Deg at skal utføres som netbook/normal pc-bruk på nettbrettet?

Uansett hvis man skal ha seg ett nettbrett så må man tenke bruksbehov som KjellGu nevnte her tidligere, muligens ett nettbrett ikke er noe for enkelte i det hele tatt.

Med fare for og fremstå som en fjott så er det verd og minne om at dette altså ikke er en PC eller netbook, men ett nettbrett som har medfølgende tastatur dock.

Man kan ikke kjøpe seg en motorsykkel for så og klage på at man ikke har tak og vinduer slik som man har i en bil.

Hvis man er avhengig og kunne bruke den som en PC så bør man ta en titt på en model som skal komme fra Lenovo (fant ikke igjen nyhetssak om den nå)

De har en laptop som hvis jeg ikke husker het feil kjører windows, så kan man velge og ta ut skjermen (nettbrettet) av laptopen og da står bare tastaturet og en ramme igjen.

Enheten bytter da automatisk over fra Windows til Android.

Jeg fant som sagt ikke igjen saken så muligens jeg ikke har gjenfortalt det helt ordrett

Hehe, jeg ser ikke på deg noen fjott. ;)

Tingen er at jeg så lant har latt være å kjøpe et nettbrett av to grunner:

1: Venter på "det perfekte nettbrettet" eller nærmere det perfekte enn det som har vært tilgjengelig før i år. Men nå begynner det jo å nærme seg.

2: Det er vanskelig å forsvare kjøpet fordi nytteverdien er begrenset. (Selv om det er gøy og "praktisk" er det jo ikke veldig nødvendig, når jeg allerede har laptop og Android-mobil.

Det hadde blitt mye lettere å forsvare kjøpet hvis en slik Transformer-sak kunnee erstatte laptopen f.ek.s når jeg skulle ut å reise. Men da måtte den støttet LibreOffice, et litt mer robust mailprogram enn noe som er gratis tilgjengelig så langt, desktop-nettleser m.m. Fordelen med MeeGo er at det er timørmet en fillverdig desktop-linxdistribusjon - så du kunne fått de funksjonene og programmene Android ikke tilbyr. (I hvert fall ikke enda.) Jeg vil ha et PC-OS til PC-bruk. Tablet med Windows er forresten fullstendig uaktuelt. :p

Så sannsynligvis ender jeg opp med å kjøpe en "vanlig" tablet med tegra2 uten dock mest til lekebruk, dersom jeg kjøper meg tablet i år. Ellers får vi se til neste år, da dukker det jo muligens opp noe snadder fra Intel med MeeGo.

Lenke til kommentar

Windows 7 er laget for PC-er, så enkelt er det. Det har riktignok støtte for multitouch, men hele OS-et er feil bygget fra starten av, f.eks. blir alle knapper, startmeny ol. for smått. Med mindre du har helt spesifikke behov ville jeg droppet lidelsen med Windows 7.

Windows 8 skal støtte nettbrett, så om en er tålmodig blir det nok bra på sikt.

Endret av indeksregulert
Lenke til kommentar

Det er nok mest sannsynlig bare wifi utgaven. Tror 3G kommer en liten stund etter. Det er samme modell som komplett har i sitt sortiment. Personlig hadde jeg heller kjøpt av komplett. Ludo kan være konkurs 4 ganger innen komplett har fått den på lager. I tillegg er komplett kjent for å få ting før andre butikker...

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...