Gå til innhold

Den store tablet-tråden!

Swome

452 stemmer

1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

• Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0

Anbefalte innlegg

@Bone: Nei, har ikke prøvd 720p MKV på iPad 2, det var derfor jeg linket til et par kilder der folk med rimelig bra peiling har prøvd det og konstatert at det funker glatt. (Har for så vidt tilgang på iPd 2, har bare ikke hatt behov for å teste dette og har ingen 720p MKV filer for hånden).

Tegneserie-apps med støtte for cbr og cbz er ikke noe problem. Her er ett eksempel, en enkel gratis-app: http://itunes.apple.com/us/app/cloudreaders-pdf-cbz-cbr/id363484920?mt=8

Test av tre apps som kan kjøpes for noen få kroner: http://forum.tipb.com/ipad-apps-games-forum/205262-comic-book-reader-smackdown.html

http://www.comiczealapp.com/

http://www.denvog.com/iphone/ComicViewer/

Typisk vil slike apps både kunne bruke iTunes for filoverføring, ha egne filoverføringsfunksjoner utenom iTunes, og/eller kunne bruke tredjepartsløsninger som f.eks Dropbox.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes genialt ut, Newton! :) Ja, det er jo litt det som er greia.. Apple ser ut til å ha en app for det meste..

Jeg kom forresten over denne videoen, Apple iPad 2 vs. Asus Transformer, synes den var småkjekk (i hvert fall for meg):

:)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig usikker selv om hva jeg skal velge. Det med apps er det som gjør at jeg ikke er 100% sikker på at jeg burde gå for en Transformer. Dog har jeg tiltro til at det vil utvikle seg kjapt på den fronten når fler og fler får gitt ut sine Honeycomb-produkter.

Tror det er slik som de sier i den siste video at det kommer helt an på preferanse. Man blir nok ikke skuffet uansett av hvem av de man velger siden begge er solide produkter.

Lenke til kommentar

Takk for Youtube link, skal ta en titt på den.

Når det kommer til hva man ska velge i jungelen der ute så menger jeg at spørsmålet man må stille seg er vel hvilket bruksområdet man ser for seg at nettbrettet skal utfylle.

Personlig føler jeg at det blir laget store nummer over alt over at Apple har stort utvalg av aplikasjoner mens Honeycomb ikke har så mange tilpassede aplikasjoner pr. nå.

Slik som jeg har forstått det så er man også avhengig av flere aplikasjoner på Apple sine produkter da men f.eks. ikke kan installere flash på dem, så for og se YouTube videoer må man ha en egen aplikasjon, på Android kan man gå på nettet som på en vanlig PC.

Skal man surfe og se på nett-tv ja så er man avhengig av at brettet kan gjøre det.

Skal man leke rundt med aplikasjoner så er man avhengig av at man har tilgang på aplikasjoner som man vil drive på med, ev. ett stort utvalg slik at man kan prøve alt som er.

Det er vel begrenset hvor lenge man gidder og tukle med diverse aplikasjoner også?

Til Opera og PCen kan jeg få mange Widgeter, men jeg bruker det ikke. Vil jeg se været går jeg på Yr.no, laster ikke ned en Widget/Aplikasjon som surrer og går.

Småspill osv. sikkert kjekt tidsfordriv men det er ikke derfor jeg kjøper meg ett nettbrett, har andre ting jeg heller ønsker og bruke tiden min på en og kaste dem bort på småspill som sluker all opmerksomhet forde man blir hekta.

Men som sagt, hvis det er det som man setter som høyt prioritert så må man gjøre ett valg om man vil gå for den som har stort utvalg nå eller noe som mest sansynelig vil få større og større utvalg etter hvert.

Når det kommer til dette med større utvalg av aplikasjoner så har jeg ett oppfølgingsspørsmål.

Når det kommer ny versjon av Android, vil man kunne oppgradere brettene sine med den nye versjonen, ev. 3.1 og senere til f.eks. Android IcecreamSandwich ?

Når en ny versjon med flere muligheter slippes vil nye nettbrett bli sluppet med denne platformen, som igjen vil få fokus fra utviklere regner jeg med. Man er da prisgitt at gamle brett kan oppgraderes med til disse nye versjonene ellers er man "stuck" med en gammel versjon som kun utviklere som har denne gamle versjonen vil lage aplikasjoner til. De som vil utnytte den nye funksjonalitetene og stabiliteten til ev. nye versjoner av Android vil lage til denne, som det vel er stor sansynlighet for at ikke vil være bakoverkompatibel med eldre versjoner eller i beste fall litt buggy?

Lenke til kommentar

Det fungerer helt fint å se Youtube-videoer direkte i nettleseren på iPad 2, man er ikke avhengig av Flash-støtte for å se Youtube-videoer.

Youtubefilmer på iPad er genialt, og man trenger ikke flash som Juke nevnte... iPad har innebygd en egen app for YouTube, og jeg mener dette er en av de beste applikasjonene på iPad.

Skal ikke gå inn i en stor diskusjon rundt hvorvidt man kan se YT videoer, flash spill på facebook og slikt rett fra nettleseren på en ipad etter som jeg ikke har en, men kun baserer meg på det jeg har hørt.

Men jeg føler at Dere sier to forskjellig ting, kan man se YT filmer rett i nettleseren eller må man bruke en aplikasjon for og se YT videoer på ipad?

Poenget var uansett at de fleste aplikasjonene er ikke noe man trenger, det er spill og "kjekt og ha" og tidsfordriv. De aplikasjonene man må ha, er f.eks. YT aplikasjon (men muligens man ikke trengte en aplikasjon for YT nå lenger likevel?)

Lenke til kommentar

Det fungerer helt fint å se Youtube-videoer direkte i nettleseren på iPad 2, man er ikke avhengig av Flash-støtte for å se Youtube-videoer.

Youtubefilmer på iPad er genialt, og man trenger ikke flash som Juke nevnte... iPad har innebygd en egen app for YouTube, og jeg mener dette er en av de beste applikasjonene på iPad.

Skal ikke gå inn i en stor diskusjon rundt hvorvidt man kan se YT videoer, flash spill på facebook og slikt rett fra nettleseren på en ipad etter som jeg ikke har en, men kun baserer meg på det jeg har hørt.

Men jeg føler at Dere sier to forskjellig ting, kan man se YT filmer rett i nettleseren eller må man bruke en aplikasjon for og se YT videoer på ipad?

Poenget var uansett at de fleste aplikasjonene er ikke noe man trenger, det er spill og "kjekt og ha" og tidsfordriv. De aplikasjonene man må ha, er f.eks. YT aplikasjon (men muligens man ikke trengte en aplikasjon for YT nå lenger likevel?)

tror det de mener å si er at YT appen ligger i grunnfunksjonen til iOS, så dermed har alle applikasjonene tilgang til denne funksjonen (inkludert nettleseren) og kan dermed spille av en YT video direkte

Lenke til kommentar

Det fungerer i allefall med YouTube-videoer direkte i standardnettleseren på iPad 2, man trenger ikke bruke YouTube-appen. Youtube leverer videoene sine i det iPad-kompatible h.264-formatet, i tillegg til blant annet Flash, så det fungerer helt fint.

Og som eisa01 nevner, har det blitt ganske vanlig at nettsteder leverer videoene sine i HTML5- og iPad-kompatible formater.

De gangene man fortsatt kommer over nettsider som ikke leverer videoene sine i noe annet enn Flash, finnes det løsninger for det også for iPad-brukere, men da blir det gjerne vha en egen app. Vil personlig anbefale appen "iSwifter", som gjør det mulig å se alt flashinnhold vha en form for realtime videokonvertering på en ekstern server, slik at flashinnhold konverteres og leveres til enheten som en kompatibel videostream.

edit: iSwifter Fungerer faktisk med interaktivt Flash-innhold også, som diverse Flash-spill, selv om opplevelsen ikke blir helt optimal pga forsinkelse og slikt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Koots lurte på hvor lang tid det ville ta meg før jeg bestilte et nettbrett etter å ha lekt med han sitt. Jeg lekte med han sitt på Tirsdag, idag er det Torsdag og jeg siterer Komplett: "Takk for bestillingen!" Så da starter Honeycomb lekinga fra min side idag etter Historie eksamen! :D (Et stykk Acer A500 bestilt for de som måtte lure på hvem Honeycomb tablet jeg gikk for).

Lenke til kommentar

Koots lurte på hvor lang tid det ville ta meg før jeg bestilte et nettbrett etter å ha lekt med han sitt. Jeg lekte med han sitt på Tirsdag, idag er det Torsdag og jeg siterer Komplett: "Takk for bestillingen!" Så da starter Honeycomb lekinga fra min side idag etter Historie eksamen! :D (Et stykk Acer A500 bestilt for de som måtte lure på hvem Honeycomb tablet jeg gikk for).

Historie på ntnu? :p

Finnes det noen nye opplysninger om galaxy tab 10.1? Som om den har minnekort leser og slikt.

Lenke til kommentar

Historie på ntnu? :p

Nope. :p

Lenke til kommentar

Tenkte bare å meddele at Spaceworld Megastore ved Oslo City der har hvit og svart iPad 2 64GB inne, samt 32GB (husker ikke farge).. jeg ringte og spurte, men de hadde ikke med 3G, så da ble det ikke noe på meg! :)

Har så smått bestemt meg for å gå for iPad 2 denne gangen.. så håper jeg at ved neste kjøp av pad at det er noen som stikker seg klarere ut enn hva det gjorde denne gangen! Men, jeg gleder meg, blir uansett garantert fornøyd! :w00t:

Takk til alle for hjelp!

EDIT: Spørsmålet nå blir hvit eller sort.. har hele tiden tenkt at det ikke er aktuelt med noen annen farge en svart, men nå er jeg litt i tvil igjen! Kommer til å gå for en 64GB 3G -versjon..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Nå er det mulig at jeg går litt i surr.. har tatt imot mye informasjon i det siste, men mener nokså sikkert at den er på god tur til å bli jailbreaket!? Men, om widgets blir tilgjengelig da, det vet jeg ikke!? Trodde ikke.. men, hva vet nå jeg..?! :)

Lenke til kommentar

Nå er det mulig at jeg går litt i surr.. har tatt imot mye informasjon i det siste, men mener nokså sikkert at den er på god tur til å bli jailbreaket!? Men, om widgets blir tilgjengelig da, det vet jeg ikke!? Trodde ikke.. men, hva vet nå jeg..?! :)

Blir den jailbreaket så får den cydia. Der finnes det noen widgetser som er greie å ha.

Spennende tid for ipad 2. Geohot skal jo prøve å breake den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...