Gå til innhold

Ski VM 2011: 24/2 langrenn, sprint fri teknikk


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må bare si at å se Hellner vinne i kollen var så jævla bittert.

Så utrolig surt.

 

Hellner og Jönsson har alltid fremstått som tosker, usympatiske mennesker rett og slett.

Jeg liker de bare ikke. Enkelt og greit.

 

Hadde f ex Alex Harvey vunnet ville jeg bare vært glad.

Men nei, det måtte være de jævla svenskene..

Lenke til kommentar

Nei tilogmed "kongen av usympati" Petter skrøt sine svenske konkuranter opp i skyene i beste sendetid i går, syntes det ikke var så mye usympatisk over det heller.

Og hvis Petter er kongen av usympati, hva var f.eks Jens Weissflog da??

Der snakker vi en mann som var usympatisk, og langrennsløperne har enda et godt stykke opp til det kaliberet.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2011/02/25/sport/vm_i_holmenkollen/ski-vm_2011/ski/sprint/15572142/

- Jeg ville ikke dra opp for noen

Jönsson holdt igjen slik at Northug ikke skulle ta igjen Hellner.

...

Jönsson kom inn foran Northug på oppløpet, men ble spurtslått av Northug. Han innrømmer at han ikke ville gi Northug hjelp for å hente inn sin landsmann.

 

- Jeg ville ikke dra opp noen, sier Jönsson til Aftonbladet.

 

Han sier at han hadde mer å gå med dersom det hadde vært Northug som hadde rykket i den siste bakken og gått inn på oppløpet først.

 

- Hadde det ikke vært en svenske som gikk mot gull, hadde nok skigåingen sett annerledes ut.

 

- Det var ingen panikk. Det var en glede og skjønt at det var Marcus. Jeg hadde følt det mye verre om det hadde vært Petter. Da hadde det vært panikk, sier den svenske sprinteren.

 

Svært usympatisk type, spør du meg. Bremser bevisst opp rett foran Northug, som ikke har mulighet til å passere der.

Dersom du ikke klarer å se problemstillingen bør du nok ta av deg anti-Northug-brillene.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Det der er ikke særlig usympatisk da. Alle gjør de greiene. Bare å se TDF, alle lagene som har folk i brudd pleier bevisst å senke ned farten i hovedfeltet. Mange usympatiske folk her i verden om man skal følge logikken din.

 

Uansett hvor bittert det er, så må man bare beundre taktikken til svenskene i går. Rå skigåing i finalen, de utnyttet den lange sprinten til alt det den var verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der er ikke særlig usympatisk da. Alle gjør de greiene. Bare å se TDF, alle lagene som har folk i brudd pleier bevisst å senke ned farten i hovedfeltet. Mange usympatiske folk her i verden om man skal følge logikken din.

 

Uansett hvor bittert det er, så må man bare beundre taktikken til svenskene i går. Rå skigåing i finalen, de utnyttet den lange sprinten til alt det den var verdt.

 

Du kan umulig være norsk, du sitter der og digger at den usympatiske og usportslige svensken vant på en usportslig måte.

Når Petter sperret i Tour de Ski, når han faktisk ledet, ja da ble det disk og det var ikke måte på hvor usportslig det var og hvor unorsk Petter var, og alle bare sto i kø for å slakte fyren.

Men når svenskene går i team for å sperre, og vinner på en særs usportslig og kvalm måte, ja da står "nordmennene" i kø for å hylle de for "god taktikk".

 

Det er ikke måte på hvor mye enkelte "nordmenn" ser ut til å elske at Petter Northug mislykkes.

Jantelov-elskende kvalme svenskediggere, rett og slett. Enkelte "nordmenn" har tydeligvis så lite til overs for Northug at de direkte fryder seg nå.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Det der er ikke særlig usympatisk da. Alle gjør de greiene. Bare å se TDF, alle lagene som har folk i brudd pleier bevisst å senke ned farten i hovedfeltet. Mange usympatiske folk her i verden om man skal følge logikken din.

 

Uansett hvor bittert det er, så må man bare beundre taktikken til svenskene i går. Rå skigåing i finalen, de utnyttet den lange sprinten til alt det den var verdt.

 

Du kan umulig være norsk.

 

Ja, gud forby om man ikke har på seg norskebrillene sine og heier med de norske uansett hvor usympatiske og jævlige de er. Det viktigste er jo trossalt å vinne. Kanskje vi bør dope oss også. Da får jo milevis med forsprang på konkurrentene!

Lenke til kommentar

Det der er ikke særlig usympatisk da. Alle gjør de greiene. Bare å se TDF, alle lagene som har folk i brudd pleier bevisst å senke ned farten i hovedfeltet. Mange usympatiske folk her i verden om man skal følge logikken din.

 

Uansett hvor bittert det er, så må man bare beundre taktikken til svenskene i går. Rå skigåing i finalen, de utnyttet den lange sprinten til alt det den var verdt.

 

Du kan umulig være norsk, du sitter der og digger at den usympatiske og usportslige svensken vant på en usportslig måte.

Når Petter sperret i Tour de Ski, når han faktisk ledet, ja da ble det disk og det var ikke måte på hvor usportslig det var og hvor unorsk Petter var, og alle bare sto i kø for å slakte fyren.

Men når svenskene går i team for å sperre, og vinner på en særs usportslig og kvalm måte, ja da står "nordmennene" i kø for å hylle de for "god taktikk".

 

Det er ikke måte på hvor mye enkelte "nordmenn" ser ut til å elske at Petter Northug mislykkes.

Jantelov-elskende kvalme svenskediggere, rett og slett. Enkelte "nordmenn" har tydeligvis så lite til overs for Northug at de direkte fryder seg nå.

 

Kanskje du skal sette deg inn i reglene som gjelder i skisporten?

Forskjellen på det Petter gjorde(ulovlig) og det svensken gjorde i går (lovlig) er faktisk veldig stor forskjell.

Hadde derimot svensken bevisst byttet sider kun for å sperre Petter hadde han vært like god/dårlig som det Petter gjorde, men det var altså ikke tilfellet.

Man er fri til å gå så sakte man vil vet du ;)

Dette har ingenting med å mislike Petter, jeg digger fyren jeg, men greit å forholde seg til det som faktisk skjedde og ikke lage egne versioner som baserer seg på feil i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...