Gå til innhold

Ski VM 2011: 24/2 langrenn, sprint fri teknikk


Latias

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for langrennsprintene for kvinner og menn under VM i Holmenkollen. Ola Vigen Hattestad er regjerende verdensmester fra Liberec i 2009.

 

Hattestad_og_Kj_ls_1125441c.jpg

 

Tid for konkurransen:

24/2 kl. 12.15 sprint fri teknikk, kvinner og menn.

 

 

Mulig norske deltakere:

 

Kvinner

Celine Brun-Lie

Marit Bjørgen

Astrid Uhrenholdt Jacobsen

Maiken Caspersen Falla

 

Menn

Ola Vigen Hattestad (friplass)

Øystein Pettersen

Petter Northug

Eirik Brandsdal

Anders Gløersen

 

Se opp for:

 

Kvinner

Marit Bjørgen, Justyna Kowalczyk, Arianna Follis, Petra Majdic, Kikkan Randall, Vesna Fabjan, Celine Brun-Lie, Maiken Caspersen Falla.

 

Menn

Ola Vigen Hattestad, Emil Jönnson, Jesper Modin, Alexey Petukhov, Dario Cologna, Fulvio Scola, Eirik Brandsdal, Petter Northug.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De norske skuffer og tar ikke medalje i denne grenen. Nærmeste er Falla på 4. plass. Ingen andre norske kvinner kommer til finalen. Vinneren for kvinnene? Follis!

 

På herrenes side ryker Pølsa i prologen. Brandsdal ryker i kvarten. Northug og Hattestad ryker i semien. Gløersen kommer til finalen, men må kjempe om 5 plassen.

 

Pethukov vinner herrenes sprint overlegent.

Lenke til kommentar

Kvalikken er jo obligatorisk, det er tross alt VM på hjemmebane! :D

 

jau, det hadde vært kjekt å få sett en prolog og for en gangs skyld (med tanke på at det ofte bare er hundredeler som skiller ser jeg for meg at det egentlig kan være ganske spennende), men jeg har plutselig en hel haug med arbeidsoppgaver som må gjøres, så det er mulig hele VM blir litt halvamputert for min del :\ Men jeg får iallfall med meg finalene i dag!

Lenke til kommentar

Faktisk herlig å se intervjuet med Emil Jönsson. Skikkelig glad og gira for at det er i Kollen. Avbryter reporteren med å si "hør på trykket!!" og gliser.

 

Majdic har vel ikke sjans i fri vanligvis sant?

Nope. Så vidt jeg husker har hun ikke turt å gi 100 % i frisprintene etter det stygge fallet i OL.

Mye mulig det ja. Hun er vel heller ikke like god i skøyting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...