Latias Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Dette er tråden for langrennsprintene for kvinner og menn under VM i Holmenkollen. Ola Vigen Hattestad er regjerende verdensmester fra Liberec i 2009. Tid for konkurransen: 24/2 kl. 12.15 sprint fri teknikk, kvinner og menn. Mulig norske deltakere: Kvinner Celine Brun-Lie Marit Bjørgen Astrid Uhrenholdt Jacobsen Maiken Caspersen Falla Menn Ola Vigen Hattestad (friplass) Øystein Pettersen Petter Northug Eirik Brandsdal Anders Gløersen Se opp for: Kvinner Marit Bjørgen, Justyna Kowalczyk, Arianna Follis, Petra Majdic, Kikkan Randall, Vesna Fabjan, Celine Brun-Lie, Maiken Caspersen Falla. Menn Ola Vigen Hattestad, Emil Jönnson, Jesper Modin, Alexey Petukhov, Dario Cologna, Fulvio Scola, Eirik Brandsdal, Petter Northug. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Overlegen norsk seier, uansett! Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 De norske skuffer og tar ikke medalje i denne grenen. Nærmeste er Falla på 4. plass. Ingen andre norske kvinner kommer til finalen. Vinneren for kvinnene? Follis! På herrenes side ryker Pølsa i prologen. Brandsdal ryker i kvarten. Northug og Hattestad ryker i semien. Gløersen kommer til finalen, men må kjempe om 5 plassen. Pethukov vinner herrenes sprint overlegent. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) ^ "Gøy å leke idiot" Kan garantere medaljer på både herrene og kvinnene. Noe sier meg at Northug har en større mulighet enn Hattestad på herresiden. Endret 21. februar 2011 av Sagberg Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Nja, Petter ble jo knust på sprinten i går. Vet ikke hvor seriøst han tok sprinten egentlig. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Ble han knust? Han hadde stål-kontroll i både kvart'n og semi'n, nummer 7 i prologen. Jeg tror at det kan være noe taktisk med det Petter gjorde i går. At han ikke ga 10 0% i finalen er i alle fall sikkert. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Hehe, til Petter å være så ble han knust ja. Du vet jo hvor høye forventninger som knyttes til fyren. Gleder meg uansett til rennet, både han og Hattestad burde ha gode medaljemuligheter. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Når man ser på denne sesongen, så er en tredjeplass en flott plassering! Jeg ble i alle fall ikke skuffa når han gikk i mål. Det virka ikke som han var så jævli skuffa selv heller. Det er tross alt ikke spurten som er det sykeste med Petter, det er taktomslaget. Det sinnsyke rykket, og nettopp det passer bedre i VM-løypa. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Ganske sikker på at russeren og minst en svenske kommer foran Northug i mål i sprinten. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Noen som vet om det er sendingen eller selve sprinten som begynner klokken 12.15? Jeg har litt dårlig tid i morgen og får kun sett selve løpet, så det hadde vært greit å vite når det begynte Lenke til kommentar
slipten Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Kvaliken begynner klokka 13.30, mens finale rundene begynner klokka 15.00 Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Kvaliken begynner klokka 13.30, mens finale rundene begynner klokka 15.00 Takker og bukker! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Kvalikken er jo obligatorisk, det er tross alt VM på hjemmebane! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Dette må nøye times. Her kan egentlig alt skje, med så mange sterke utøvere. Gleder meg uansett :-) Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Majdic med verbalt angrep på Bjørgen før sprinten: http://www.dagbladet.no/2011/02/24/sport/vm_i_holmenkollen/ski-vm_2011/ski/15554298/ Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Kvalikken er jo obligatorisk, det er tross alt VM på hjemmebane! jau, det hadde vært kjekt å få sett en prolog og for en gangs skyld (med tanke på at det ofte bare er hundredeler som skiller ser jeg for meg at det egentlig kan være ganske spennende), men jeg har plutselig en hel haug med arbeidsoppgaver som må gjøres, så det er mulig hele VM blir litt halvamputert for min del :\ Men jeg får iallfall med meg finalene i dag! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Majdic har vel ikke sjans i fri vanligvis sant? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Petter Northug tar seieren med Rachel Nortømme på ryggen, og om han ikke vinner banker han svenskene uansett! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Majdic har vel ikke sjans i fri vanligvis sant? Nope. Så vidt jeg husker har hun ikke turt å gi 100 % i frisprintene etter det stygge fallet i OL. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Faktisk herlig å se intervjuet med Emil Jönsson. Skikkelig glad og gira for at det er i Kollen. Avbryter reporteren med å si "hør på trykket!!" og gliser. Majdic har vel ikke sjans i fri vanligvis sant? Nope. Så vidt jeg husker har hun ikke turt å gi 100 % i frisprintene etter det stygge fallet i OL. Mye mulig det ja. Hun er vel heller ikke like god i skøyting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå