Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lover og paragrafer ved utleggsbegjæringer mot firma og private

FrilanserBob

Anbefalte innlegg

Jeg driver et lite firma, og det har seg sånn at det er 2 stykker som ikke har betalt for seg.

- Det er 2 separate saker.

- Skyldner A er et firma, mens Skyldner B er en privatperson.

- Begge handlet på faktura.

- 14 dager etter at fakturaene skulle vært betalt sendte jeg ut purringer i form av inkassovarsel til de 2.

- 14 dager etter at inkassovarslene var forfalt var de ikke betalt, så betalingsoppfordringer ble sendt med henvisning til tvangsfullbyrdelseslovens $4-18 om de ikke betalte.

- Fremdeles har ikke de to betalt betalingsoppfordringene, og jeg må sende Begjæring om utleggsforretning på de to kravene.

- Har forstått det dit hen at jeg også kan begjære utleggsforretning ovenfor det firmaet som skylder meg penger (Skylder A)

- Tvangsgrunnlag skal vel for begge kravene være "Manglende innbetalte fordring(-er)/fakturaer jfr Tvangsfullbyrdelsesloven §7-2F"?

- Men hvilke lover og paragrafer skal jeg henvise til sånn ellers for de 2 mht hva som skal tas utlegg i?

- Vil gjerne kunne ta utlegg i lønn, eventuell trygd, bankinnskudd og fast eiendom.

Tar gjerne imot tips mht å skrive en Begjæring om utleggsforretning mht lovverk og paragrafer.

Endret av FrilanserBob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...