FrilanserBob Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg driver et lite firma, og det har seg sånn at det er 2 stykker som ikke har betalt for seg. - Det er 2 separate saker. - Skyldner A er et firma, mens Skyldner B er en privatperson. - Begge handlet på faktura. - 14 dager etter at fakturaene skulle vært betalt sendte jeg ut purringer i form av inkassovarsel til de 2. - 14 dager etter at inkassovarslene var forfalt var de ikke betalt, så betalingsoppfordringer ble sendt med henvisning til tvangsfullbyrdelseslovens $4-18 om de ikke betalte. - Fremdeles har ikke de to betalt betalingsoppfordringene, og jeg må sende Begjæring om utleggsforretning på de to kravene. - Har forstått det dit hen at jeg også kan begjære utleggsforretning ovenfor det firmaet som skylder meg penger (Skylder A) - Tvangsgrunnlag skal vel for begge kravene være "Manglende innbetalte fordring(-er)/fakturaer jfr Tvangsfullbyrdelsesloven §7-2F"? - Men hvilke lover og paragrafer skal jeg henvise til sånn ellers for de 2 mht hva som skal tas utlegg i? - Vil gjerne kunne ta utlegg i lønn, eventuell trygd, bankinnskudd og fast eiendom. Tar gjerne imot tips mht å skrive en Begjæring om utleggsforretning mht lovverk og paragrafer. Endret 18. februar 2011 av FrilanserBob Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er namsmannen som vurderer hva som kan tas utlegg i, ikke du. Du begjærer tvangsdekning, du begjærer ikke hvordan fordringen skal dekkes. Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Det er vel vanlig å henvise til noen lover og paragrafer i en begjæring om utleggsfordring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå