plex- Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Skal kjøpe meg ny PC i løpet av kort tid og driver på siste finpuss på sammensettingen. Håper dere kan ta en titt og komme med kritikk og forslag til endringer/forbedringer. Bør jeg kjøpe nytt skjermkort eller holder det jeg har inntil noe nytt spennende dukker opp? Mangler hovedkortet noen funksjoner som er greie å ha? Får jeg utnyttet minne/prosessor på dette? Hovedkort: GIGABYTE ATX I875 P4 478P SATA GBLAN Prosessor: Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB "Northwood" Minne: Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs Kabinett: NoiseControl Fulltower, støydempet med NoiseControl støydempende fundament PSU: NoiseControl strømforsyning,370W,ATX12V med 3 stk Thermaltake vifte, temp.reg + man. CPU Kjøler: NoiseControl CPU-kjøler I tillegg skal jeg flytte følgende fra min gamle maskin: Skal bruke ett LSI22910 64bit Ultra2 SCSI Adapter SCSI kort mot en Wide Ultra3 SCSI 72GB 15K (SCA->68pin overgang) disk til OS. Planen er å sette den inn i en Zalman ZM-2HC1 hardisk kjøler for å prøve å få kontroll over varmen fra denne. 1x120+1x70GB IDE ATA disker CD-Brenner PlexWrite 48/24/48A Gainward NVIDA GeForce4 TI 4200 64MB skjermkort Lenke til kommentar
Ohord Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Ser vel bra ut det der, men vet ikke med det skjermkortet. Tror jeg ville ha ventet litt. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Var ikke mye respons på innlegget, kan jeg ta det som om det ikke er noe jeg bør endre på? Forstår at folk begynner å bli lei av å kommentere alle som skal kjøpe nye PC'er (ja.. jeg har faktisk lest gjennom en del av dem + søkt med google etter informasjon). Setter alikevell pris på tilbakemeldinger om det skulle være noen.. er enda utrolig usikker blant annet på hovedkortet. Slik jeg har tolket det støtter det minnet opp til 3200, men ser det er en platinum utgave av det minnet jeg ser på, som krever 3700 - hvilke hovedkort støtter dette og er det eventuelt noe særlig forskjell på 3200 og 3700? Er minnet jeg ser på i det hele tatt verd prisen? Kanskje heller kjøre 4x256 brikker? Så mange kritisk og *hardware* dyktige mennesker som henger her må dere jo ha en hel haug med ulike meninger. Kast dem ut og hjelp meg bygge en maskin som a) fungerer og B) slår mine 1024 3d mark 2003 poeng Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Corsair koster vel mest av alle ser det ihvertfall ut som.. Spesielt TwinX serien. hadde vel heller gått for Geil eller TwinMos. Skjermkortet bør ihvertfall byttes ut. Har du såpass mye penger som det koster å kjøpe inn det greiene der, så bør du gå for et annet skjermkort. Spørs om du er storspiller eller bruker maskin til å spille litt spill nå og da. Når jeg spiller spill så liker jeg at det ser pent ut selv om det da synker på fps, og mitt ti4200 kort klarer så absolutt ikke dette på dagens nyere spill.. Radeon 9700 pro vil jeg tro er et godt valg. Blir enten det eller 9800 pro på meg i nærmeste framtid for meg ihvertfall Lenke til kommentar
plex- Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Takk til deg LoS.. desverre litt sent ute. Bestilte Corsair minne jeg.. satser på at jeg ikke angrer for mye i fremmtiden.. Hovedkortet mitt støtter 2stk dual side memory (bestilte det igår og fikk det idag!), og 4 stk singel sided.. men får en corsair minne med single sided? Eller er single-sided memory vanskelig/umulig å få tak i? Skjermkort vurderer jeg enda.. ikke den vanskeliste delen å bytte.. men er det noen nye store lanseringer på vei? Noe jeg heller bør vente på for å få en endre større gevinst på skjermkort investeringen? (ja.. vet det hele tiden kommer noe nytt, men noe liksom rett rundt hjørnet?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå