Gå til innhold

Dynavoice m-65ex vs. Jamo s606

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lest litt ryndt på flere fora, uten å hørt det jeg er ute etter å høre; en direkte sammenligning av disse høyttalerne, og evt. andre høyttalere i denne klassen.

Dynavoice m-65ex eller siste Jamo s606?

Så vidt jeg har forstått, vil jeg få et 5.0 Dynavoice system for 3000kr, mens Jamoen ligger på rundt 5-6000kr (???) for et 5.0 system. Stemmer dette? Hvis tilfellet, blir jo spm. om Jamoen spiller "dobbelt" så bra, og/eller hvorfvidt høytaler for pengene-ratioen er like høy for Jamoen, som den er for Dynavoicen.

Hva sier dere?

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også sett litt på s608. Hvordan spiller disse sammenlignet med s606? Jeg leste litt på lyd%bilde, og de nevnte at s608 var noe tungdrevne. Vil det si at jeg med min fremtidige Yamaha rx v606 vil få bedre lyd ut av s606 sammenlignet med s608? Hva mener du?

s606 vs s608. Kom gjerne med andre innvendinger rundt disse høyttalerne =) Trenger info fra folk som kan sakene bedre enn meg =)

Skal brukes til 70-80% film, resten musikk.

Lenke til kommentar

Akkurat. Slik jeg da har forstått det, er diskant- og mellomtoneelementer like i både s606 frontene og i s608 frontene. Det er kun basselementet som er 2" større i sistnevnte høyttaler. Stemmer?

Da blir det i så fall s606 =) Bass kan jeg kjøpe senere, diskant og mellomtone er det viktigste! (pluss selvfølgelig at jeg får med flere høyttalere i s606)

Lenke til kommentar

Akkurat. Slik jeg da har forstått det, er diskant- og mellomtoneelementer like i både s606 frontene og i s608 frontene. Det er kun basselementet som er 2" større i sistnevnte høyttaler. Stemmer?

Da blir det i så fall s606 =) Bass kan jeg kjøpe senere, diskant og mellomtone er det viktigste! (pluss selvfølgelig at jeg får med flere høyttalere i s606)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...