Gå til innhold

80mm vifte som støyer litt for mye

Anbefalte innlegg

monterte en 80mm vifte i fronten, men den støyer litt for mye... så jeg lurte på om jeg kunne få redusert volten via hovedkortet, fordi den er koplet til hovedkortet... Vil ha den litt mer stille gående..... på 7 eller 10 volt... men vil som sagt ikke invenstere i no viftestyring eller no....... kom med forslag folkens....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet.. men da må jeg koble den uten om hk og dille med noen kabler ..... vi helst ha en litt bedre løsning....  kom på no, finner ut av det imorgen

Hvis du ikke vil "dille med kabler" eller montere viftestyring har du et stort problem når det gjelder å få ned støyen ;)

Men det er seriøst ikke så vannskelig. finn frem to sukkerbiter og klipp av den ene molex-kontakten på PSU-en (har du en forlengelseskabel du kan kutte opp er dette mye bedre så ødelegger du ikke PSU-en). Så fester du gul og rød ledning fra PSU-en i sukkerbiten. Så kutter du av sort og rød på vifta og kobler dem inni sukkerbiten. da rød på vifte til gul i PSU og sort vifte til rød PSU-kabel. Da har du igjen gul kabel fra vifta som du kan sette inn i hovedkortet for rpm-avlesning.

Så enkelt er det ;)

Lenke til kommentar
vet.. men da må jeg koble den uten om hk og dille med noen kabler ..... vi helst ha en litt bedre løsning.... kom på no, finner ut av det imorgen

Hvis du ikke vil "dille med kabler" eller montere viftestyring har du et stort problem når det gjelder å få ned støyen ;)

Men det er seriøst ikke så vannskelig. finn frem to sukkerbiter og klipp av den ene molex-kontakten på PSU-en (har du en forlengelseskabel du kan kutte opp er dette mye bedre så ødelegger du ikke PSU-en). Så fester du gul og rød ledning fra PSU-en i sukkerbiten. Så kutter du av sort og rød på vifta og kobler dem inni sukkerbiten. da rød på vifte til gul i PSU og sort vifte til rød PSU-kabel. Da har du igjen gul kabel fra vifta som du kan sette inn i hovedkortet for rpm-avlesning.

Så enkelt er det ;)

ja, det er det... satt og tenkte på no. jeg bruker denne løsningen

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre for å få ned støyen er å fjerne eventuelle ting som er foran og bak vifta som f. eks. viftegriller. Mange kabinetter er viftehull veldig små og gjør at vifta lager ektra mye lyd, ved å klippe bort dette kan du redusere støyen vifta lager.

:D:D:D:D:D he he, det har jeg gjort, gikk løs på den med vinkelsliper... tok ikke lang tid å fjerne den nei :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...