Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei, jeg bor for tiden i utlandet, så det blir ikke til at jeg kjøper deler i Norge. Lurte på om jeg kunne få noen kommentarer til oppsettet under. Jeg har valgt Sandy Bridge og jeg vet jeg må da vente, men synes det er greit å ha litt god tid på en slik investering. Med oppsettet under får jeg kjøpt alt fra samme butikk, men jeg kan selvsagt lete om det er noen deler som vil være langt bedre egnet. Cooler Master CM 690 II Advanced PC Tower Case Cooler Master Silent Pro M700 700W PC Power Supply ASUS P8P67 PRO Intel Core i5 2500K GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti SO - 1 GB Corsair 2 x 4 GB DDR3-1600 - PC3-12800 - CL9. Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1TB (lagringsdisk, har en Intel gen 2 160GB disk liggende) NOCTUA NH-C12P SE14 CPU Cooler D-Link Xtreme PCI Express Desktop Adapter DWA-556 (trådløst kort, har ikke mulighet til å legge kabel for øyeblikket) Samsung SH-B123L Blu-ray Player/DVD Rewriter Combo Takker Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 2500K - et absolutt monster i pris/ytelse. Ingen hyperthreading på denne modellen, men honestly så betyr det lite for generellt bruk og spill. Du har allerede 4 ekte fysiske cores og det hodler i bøtter og spann. PS: Det er nesten kriminellt å ikke overklokke denne - om det så er bare veldig moderat, på default spenning og stock kjøling. Resultatene selv ved slik veldig konservativ overklokking er fantastisk bra på SB chippene. Det nye systemet for hvordan overklokking fungerer på SB forenkler også prosessen mye for moderat overklokking så selv en som ikke har gjort det før kan oppnå fine resultater på få minutter ved å følge en guide. Kjøleren du har valg er også godt egnet til dette forsovidt. GTX 560 Ti SO - Enda et veldig bra ytelse/pris valg. Jeg har lite å utsette på det valget. Totalt sett ser det veldig bra ut. Når du har en SSD fra før av til OSet så bir dette en veldig bra altmulig maskin som også vil yte meget bra i spill - uten at det koster enorme summer. Jeg ser egentlig ingenting galt her, og valgene er veldig like til om jeg selv skulle satt opp en rimelig gamer PC. Du er vel dog klar over at socket 1155 hovedkortene er trukket tilbake fra markedet (pga. en feil i SATA kontrollerene - alle utenom de to primære). Når disse vil komme på markedet igjen er usikkert, men det spekuleres i at det kan være så sent som i april. Det er kjipt (tenkte selv å oppgradere nå, akkurat når nyheten kom) men det er vel bare å vente... -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå