ChrisR Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei. Har noen spørsmål og problem stillinger jeg ikke får til. Bruker Office 2010 Outlook: Jeg har 2 e-post kontoer. Der ene er lite brukt, og skal dermed vidersende all innkommende mail til "hovudmailen" Dette har jeg søkt opp, men finner ingen enkel måte å gjør det på, det er helt innviklet og står liksom ikke rett frem. Excel: Har et veldig langt excel dokument. Der vi innfører litt statestikk osv. Det jeg tenkte var at man har f.eks rute A til navn rute B skal være åpen. På rute B skal jeg skrive inn noen tall. Skriver inni rute B 10. Der skriver jeg "100", men på rekke 10 nedover er der helt bort til "AB" så vil jeg at det jeg skrive inni rute B 10 skal hoppe direkte til AC 10 når jeg trykker enter. Er det noen muligheter får dette? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Excel: Høyreklikk arkfanen, velg "View code" / "Vis kode". Lim følgende inn i det hvite dokumentet som dukker opp: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target(1).Column = 2 Then If Target.Count = 1 Then Range("AC" & Target(1).Row).Select End If End If End Sub Lukk vinduet og prøvekjør. HTH. Beste hilsen Harald HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Outlook: gå på verktøy, velg e-postkontoer. Sjekk at "vise eller endre eksisterende e-postkontoer" er valgt. next velg din e-postkonto, velg endre. Bytt navn fra din hovedkonto til din andre konto, trykk next og fullfør. Da skal du være inne på din andre postboks, velg da verktøy så regler og varsler. Lag en regel som videresender mail til din hoved-epostkonto. Bytt så navn på e-postkontoen tilbake til din hoved-epost. Endret 18. februar 2011 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå