Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen flimrer og går svart etter dvalemodus

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en selvbygd pc som har gått som en klokke i et års tid.

Rett før jul fikk jeg problemer med at skjermen flimret kraftig etter dvalemodus for deretter å gå i svart. Det virker som om alt annet virker.

Problemer har forsterket seg den siste tiden. Problemet oppstår også etter at maskinen har vært slått av. Er den i bruk er det aldri noen problemer.

Som det er nå så må jeg bruke turboknappen en god del gangen for å restarte før jeg i det hele tatt får opp bilde eller signaler til skjerm.

Skjermkortet mitt er et Saphire Raedon HD 5850 og jeg kjører win7 64bit. Alle drivere er oppdaetrt, og jeg har også oppdatert BIOS. Antivirus kjører daglig og er alltid oppdatert. Alle windowsoppdateringer er installert.

Jeg har for liten peiling selv, men det virker på meg som om alt fungerer greit når systemet er varmet opp, men at det ikke fungerer når det har vært nedkjølt.

Jeg har nå slått av dvalemodus fullstendig, og da er det ikke noe problem, men særlig strømbesparende er jo ikke dette over natta eller mens man er på jobb.

Any takers?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres dessverre ut som du mest sannsynlig har et hardware-problem. Antagelig skjermkort eller strømforsyning (PSU), men det kan jo være andre ting og.

Regner med at du ikke har overklokket skjermkortet, men hvis du har det bør du klokke det ned og se om problemet løser seg.

Jeg har noen av de samme symptomene på min stasjonære, og jeg fikk anbefalt ny strømforsyning. Og det høres jo ut som den må "lades opp" før den virker ordentlig...

Flimrer skjermen før den kommer inn i windows?

Lenke til kommentar

Det høres dessverre ut som du mest sannsynlig har et hardware-problem. Antagelig skjermkort eller strømforsyning (PSU), men det kan jo være andre ting og.

Regner med at du ikke har overklokket skjermkortet, men hvis du har det bør du klokke det ned og se om problemet løser seg.

Jeg har noen av de samme symptomene på min stasjonære, og jeg fikk anbefalt ny strømforsyning. Og det høres jo ut som den må "lades opp" før den virker ordentlig...

Flimrer skjermen før den kommer inn i windows?

Ja, den flimrer før den kommer i windows.

Jeg er nok enig med deg i at det nok er et hardwareproblem. Tenkte ikke helt på PSUen da den skulle være noe av det mest solide i hele PCen, men det bør jeg nok sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...