Valldemar Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Tenkte jeg skulle dele min erfaring med forumet vedrørende en retur/reklamasjonssak jeg har hatt via Dustin og så videre til Anovo som er Asus's servicepartner i Norge hvertfall. Produkt: ASUS G73JW bærbar PC. Opprinnelig Kjøpsdato: 31.10.2010 Feil: Pinne på hovedkort som skal være fast i lader løsnet. Meldt inn sak til Anovo: 22.12.10 Produkt mottatt av Anovo: 12.01.11 Produkt returnert til meg: Aldri Ok. Her er saken min. Problemet har jeg allerede beskrevet. En liten pinne som sitter fast i hovedkortet og som laderen skal trees innpå satt fast i laderen en dag jeg tok den ut på helt vanlig måte. Jeg antar at det skyldes dårlig lodning av denne spesifikke pinnen på hovedkortet, da jeg ikke har hatt noen uhell eller lignende med maskinen. Når jeg kontakter Dustin, så får jeg beskjed om å ta dialogen med Anovo og Asus og får kontaktopplysninger fra Dustin. (Dette er selvfølgelig greit og vanlig praksis i mange tilfeller) Videre kontakter jeg Anovo. Kundekonsulenten er bastant på at dette ikke er en reklamasjonssak, og at han antyder at jeg har vært "uheldig" på sett og vis for at dette skal ha skjedd. Det ender med en stillingskrig i første samtale hvor jeg selvfølgelig NEKTER å sende maskinen inn til repearasjon hvor de skal ha betaling for reperasjonen. Får til syvende å sist aksept for å sende maskinen inn som en "reklamasjonssak". (Jeg er en sta jævel. Ser for meg at veldig mange andre kunne gitt seg her.) Asus mottar maskinen 12.01. (Gikk litt tid før jeg fikk sendt inn maskinen. Naturlig nok pga juleferie og julestrida.) Status på serviceordren min blir endret til : Venter på deler. Hvorfor kunne ikke "delene" vært bestilt tidligere? De visste hva problemet var. 01. Februar sender jeg en e-post og purrer på saken min. Den har enda samme status. "Venter på deler". Spør hvorfor ikke denne delen var bestilt eller loddet på plass? Jeg sendte med den lille pinnen som hadde ramlet av, som ikke hadde en skramme. Tilbakemelding da, er at de lodder ikke i maskinene lengre og de venter på nytt hovedkort fra Nederland. Etter mye mailing fram og tilbake, klarer konsulenten å "kartlegge" ca leveringsdato fra Nederland til dem på det nye hovedkortet. 10.02.11 Skal de ha mottatt hovedkortet fra Nederland. Konklusjon: Det tar ca 1mnd å sende et hovedkort fra Nederland til Norge. Mulig de sykler ut varene. Eller nei, det ville ikke tatt en mnd det heller. 09.02 blir saken min endelig oppdatert igjen til Anovo. De har mottatt deler, og serviceordren er ENDELIG under arbeid. (Tenker at maskinen blir sendt innen en dag eller to nå.) Etter dette har jeg ikke hørt et kvekk. Sendte mail til Dustin og spurte hva de syntes om saken og anbefaling. Som vanlig fikk jeg svar fra Dustin lynraskt, hvor de anbefaler meg å reklamere til Asus Norge, siden det har tatt over 30 dager. Ringer Asus, og riktig nok så får jeg pengene tilbake. Konsulenten fra ASUS stresser veldig med at jeg ikke kan kreve "pengene" tilbake, men kun et nytt produkt fra Dustin. Det er tross alt Asus som sender kreditnota til Dustin. Så er det opp til Dustin om de betaler ut penger til meg, eller gir meg en "tilgodelapp". Dustin betaler selvsagt ut pengene mine dem. God kundeservice som alltid til Dustin. Meget skuffet over Asus og Anovo i denne saken. Happy ending hvertfall til syvende og sist. Selv om jeg har hatt 12.000,- mindre på kontoen min siden 30.10, og uten bærbar pc fra 10.01.11 og fram til idag. Det som er litt trist, er at produktet jeg kjøpte er gått ut av produksjon og jeg får ikke skaffet meg en tilsvarende modell. http://www.dustinhome.no/pd_5010470733.aspx? Finnes andre G73JW modeller, men de har 2GB mindre minne og skjermen er ikke full hd. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Ser ikke at asus har gjort noe "galt" her, annet enn et de kunne hatt eget verksted som reparerte. De fleste "servicepartnere" er sløve/trege/udugelige, ihvertfall Anovo og infocare. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Du kunne faktisk ha krevd at Dustin skulle tatt denne "krangelen" med Anovo. Det er de som er ansvarlige overfor deg som kunde, og du har vært drømmekunden i dette tilfellet som ordner opp i deres problem Når det gjelder å bestille deler, gjør de nok ikke det før de får undersøkt maskinen for å finne ut hvilken del det er mest hensiktsmessig å bestille inn. Og det kan være at den Nederlandske distributøren av deler, krever en viss ordresum før de sender ut pakker (eller at Anovo har en eller annen grense på dette selv). Kan også ha vært utsolgt fra distributøren i Nederland, som må bestille fra produsenten som kanskje måtte produsere en ny del... og de skal ha et visst antall bestillinger før de setter i gang en hel produksjonsprosess. Det er ikke noe de gjør pr. enkle del. Men for all del... prosessen tok alt for lang tid, og en ukes tid lenger nå så kunne du krevd kjøpet hevet om du ikke allerede hadde fått pengene tilbake. Grunnen til forsinkelsen er irrelevant for din del. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 De fleste "servicepartnere" er sløve/trege/udugelige, ihvertfall Anovo og infocare. Spot on... Anovo "mistet"/"ble frastjålet" min Thinkpad... Det ble bare stille fra den kanten etter at jeg leverte maskinen personlig. Etter gjentatte purringer fikk jeg omsider vite hva som hadde skjedd og ny maskin. Flaks at jeg har brent meg tidligere og tar backup... :| Wish Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 Tenker denne fortjener en "bump". Etter at det ble godkjent at maskinen skulle bli kreditert, har jeg ventet på retur av pengene mine fram til nå. De ble kreditert kontoen min 05.05.2011 av Dustin. Asus er en VOLDSOM flaskehals. Det tok evigheter fra jeg fikk aksept vedrørende krediteringen til de klarte å sende krediteringen videre til Gandalf som er Dustins leverandør av maskinen. Igjen så måtte Gandalf kreditere maskinen videre til Dustin, som igjen var en flaskehals. Under hele perioden hvor jeg har ventet på pengene har jeg purret og sendt mail til Asus, samt holdt Dustin informert vedrørende prosessen. Jeg la ikke noe press eller krav på Dustin, i forbindelse med at jeg har jobbet med salg av HW selv tidligere, og vet at rutinemessig får man ikke kreditert kunden før man har fått kreditert pengene fra leverandør av produktet. 05.05.2011 sendte jeg mail til Dustin, da jeg fremdeles ikke hadde sett noe til pengene. Dustin hadde fremdeles ikke fått kreditert beløpet fra sin leverandør. Enden på visen var at Dustin krediterte meg pengene "okkesom", da de var enig om at jeg hadde ventet alt for lenge. Dessuten så er ikke Dustin "pålagt" å kreditere meg pengebeløpet, men kan gi meg en "tilgodelapp" dersom de hadde ønsket dette. Som plaster på såret, endret Dustin min kundekonto slik at jeg får fri frakt i framtiden, samt rabatter på produktene jeg bestiller derfra. Oppsummert: Ros til Dustin. Kjapt svar hele veien ved alle henvendelser. De kunne kreditert meg pengene tidligere, men jeg fikk pengene da jeg ba om de fra Dustin, selv om de ikke er lovpålagt på noen vis å hverken utbetale penger i det hele tatt til meg, eller utstede kreditnota eller tilgodelapp til meg før de har fått krediteringen fra sin Produsent. Ris til ASUS Ris til Anovo Ris til Gandalf som er Dustins leverandør. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg vil nå si at Dustin fortjener ris her også, siden det var de som valgte å villede deg angående dine rettigheter og fikk deg til å kontakte Anovo og Asus selv. Den jobben skulle Dustin tatt når du valgte å kontakte dem. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Dessuten kunne de vel ikke valgt tilgodelapp. I tillegg vil det vel være aktuelt med renter på pengene siden det tok så lang tid. Og pengene burde Dusting betalt ut med det samme. Det er ikke ditt problem at de har trege leverandører. Men gratis frakt og rabatt er jo et greit plaster på såret, selv om det betyr at du er nødt til å benytte dem i framtiden for å nyte godt av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå