Gå til innhold

Billigste Centrinobaserte


Anbefalte innlegg

Den eneste laptop'en jeg finner med AMD XP-m-prosessor er Amilo A7600. Men den kan hverken skilte med god batterikapasitet (2-3 timer), størrelse (322 mm / 272 mm / 36 mm (front), 38,5mm (bak)

) eller vekt (3,1 kg). Støynivået vet jeg ingen ting om. Men for meg virker det ikke som at AMD kan konkurrere med intel sin centrino.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg tenkte ut i fra de maskinene som faktisk ER testet oppe på Barbara.no eller DinSide. Der finner du så vidt jeg veit bare 20.000 kroners Pentium-M maskiner forruten Inspiron 500m. De maskinene som finnes i verden, men som IKKE er testet, har jeg ikke lagt stor vekt på. (En tests resultater ER mer troverdig enn hva produsentene selv sier). Derfor.

 

 

 

regner med at toshiba erden beste maskinen av de 3. (kvalitet + radeon 9000 skjermkort, men uten brenner og firewire)

 

må legge til at man kjøper seg vel ikke bærbar for 1.år, så å velge 1 års garanti er potensielt økonomisk ugunstig.

 

de maskinene jeg linker til har 2 og 3 års garani i prisen

 

Mja ... Du har fremdeles 5 års reklamasjonsrett. Og jeg må si at jeg ikke syns de garantiordningne ikke tilbyr så fryktelig mye mer enn det du allerede har krav på. Henteservice er greit, men det koster jo også en god del penger... ingen av de maskinene har henteservice så vidt jeg veit.

Lenke til kommentar

nå tar jeg tester på dinside.no med en klype salt, og dessuten trenger ikke maskinene være testet av norske nettsider vel?

(eller i det hele tatt, hvorfor skal du kun gå etter tester?)

 

uansett, 1 års garanti er lite mener jeg

 

er ikke dell 500m feit og klumpete slik det kommer fram i tester på de to nettstedene du refererer til? (i tillegg til å gi etter / svak konstruksjon)

Lenke til kommentar

Hei

 

Må si meg enig med UFO, det finnes nesten ingen som kan konkurere med 500m i pris/ytelse. Den koster jo 10500 i grunn model?

 

Og Heraldo, stor og klumpete 500m?

 

m500 mål:

315mm(w)x259,4mm(d)x30,8mm(h),2,4kg med cd-rom og 4cell batteri.

 

Cinet 1100(som kalles ultraportabel):

309x254x29, 2,27Kg

 

LifeBook c1110:

325,5x271,5x35,8mm, 2,7Kg(med 14" og cd-rom)

 

Tundra 1555:

326x270x30, 2,7KG

 

Så da tror jeg det er bekreftet at Dell 500m ikke er klumpete og tung. Alle disse har 14" skjerm og har centrino specks. Jeg har selv vurdert og kjøpe Dell 500m, for jeg finner ingen grunn til og betale 5000/7000 kr mer for bare og få 15" og Ati9000 grafikk. Eneste man MÅ bestile 6 cellers batteri som noen tidligere har snakkes om, da har man 4 timers batteri.

 

Edit: Ser nå Tundraen har 15" med xga oppløsning. mao dårligere en 14"sxga+ på Dell 500m sin. Men denne 15" vil vell dra opp vekten noe.

Lenke til kommentar

 

Edit: Ser nå Tundraen har 15" med xga oppløsning. mao dårligere en 14"sxga+ på Dell 500m sin. Men denne 15" vil vell dra opp vekten noe.

 

 

for meg er 14.1" TFT SXGA+ (1400x1050) altfor smått.

 

finnes det noen "sort" farge på 500m? skjønner ikke noen ting av fargekodene på sidene til dell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...