Gå til innhold

Altibox dobler farta og senker prisene :-D


Anbefalte innlegg

Gjelder dette hele landet, og gjelder det også for eksisterende kunder? Altså, må man fornye kontrakten for å benytte seg av dette?

Det skal gjelde alle kunder, nye og gamle. Har hvertfall vært sånn tidligere. Har vært i gjennom 2/2 --> 4/4 --> 6/6 ---> 10/10 --> 15/15* og nå kommer 40/40*

For de som har tv, internett og telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i dag 15/15 mbit. Den går over til å bli 40/40. I tillegg har jeg 3X HD dekodere + telefonlinje fra lyse. Da regner jeg med 100mbit sentralen sliter litt ?

 

Har du PVR eller dekodere? Med tre dekodere så drar du vel ca. 40 mbit på TV maks, så 40 + 40 skulle gi 80. IP-telefon drar bare småtteri i forhold, slik at dette skal gå finfint.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Gjelder dette hele landet, og gjelder det også for eksisterende kunder? Altså, må man fornye kontrakten for å benytte seg av dette?

 

Av det jeg har skjønt så gjelder dette alle i landet og det kommer automatisk til deg fra starten av april til slutten av sommeren.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

3 stk vanlig HD dekodere, ikke PVR. Tror det er Motorola typen. 40/40 mbit vil vel si at internett biten tar for seg 80mbit av båndbredden. TV vil jeg tro tar 5mbit hver. 80 + 15mbit, telefon har jeg ingen anelse hva trekker. Mulig det er innenfor 100mbit grensa.

 

Nei.

 

Båndbredden mellom standard sentral og node er 100/100. Dermed må du fylle 100 en vei for at det skal slite.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Må nesten tilføye her, alle dere som lurer på om hvorvidt hjemmesentralen takler overgangen eller ikke mtp hastighet, CPL7 (Nyeste) har du denne montert kommer de bare og skifter SFP modulen i din HS. Nothing more, nothing less. (Helt firkantet boks med avrundede hjørner og USB utgang på toppen, hvit)

 

Men har du en eldre type som CPL4(Grå/svart og firkantet) eller CPL5 (Hvit med buede kanter oppover) Må nok hele boksen skiftes, fordi CPL4 er begrenset til 50/50 overall og CPL5 er 100/100 overall.

 

Selvsagt, bestiller du mindre tjenester iht. trafikken din HS takler, så byttes den neppe med det første.

 

Edit: CPL4 takler 100/100 på papiret, men i praksis er den for treg spør du meg.

Endret av Cypheria
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må nesten tilføye her, alle dere som lurer på om hvorvidt hjemmesentralen takler overgangen eller ikke mtp hastighet, CPL7 (Nyeste) har du denne montert kommer de bare og skifter SFP modulen i din HS. Nothing more, nothing less. (Helt firkantet boks med avrundede hjørner og USB utgang på toppen, hvit)

 

Men har du en eldre type som CPL4(Grå/svart og firkantet) eller CPL5 (Hvit med buede kanter oppover) Må nok hele boksen skiftes, fordi CPL4 er begrenset til 50/50 overall og CPL5 er 100/100 overall.

 

Selvsagt, bestiller du mindre tjenester iht. trafikken din HS takler, så byttes den neppe med det første.

 

Edit: CPL4 takler 100/100 på papiret, men i praksis er den for treg spør du meg.

Har en slik boks, den øverste typen. Får 40/40mbit, fra 15/15, og har en decoder (ikke HD) + telefon (IP? går gjennom modemet). Vil den takle det?

Lenke til kommentar

Snart får du enda raskere internett

I løpet av mai skrur vi opp farten ytterligere, og mer enn dobler internetthastigheten både til opplasting og nedlasting. Våre kunder får dermed markedets klart raskeste bredbånd, med minst 50 Mbit/s total båndbredde å boltre seg på.

 

Oppgraderingen vil skje automatisk fra slutten av april, og innen utgangen av mai kan alle Altibox-kunder i Lyse glede seg over ekte fiberbredbånd!

 

Vil du ha melding når hastigheten din er oppgradert? Da anbefaler vi deg å sjekke at kontaktinformasjonen vi har registeret på deg er korrekt - og dette gjør du lettest ved å logge deg inn på din side.

Lenke til kommentar

Nja. De gikk først ut å sa at det skulle skje innen sommeren. Da vil hvertfall jeg tolke det som siste uka i juni. Denne meldingen kommer mer som en bonus (siste uka i mai). Det jeg lurer på er hvorfor lyse/stavanger skal plent bruke lenger tid enn Dalane breiband :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...