Telcontar Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Dobler farten på fiber Går fra 30/30 til 60/60 jeg da. Får laste ned hele internett til nas boksen Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Tror vi må rette en takk til Telenor her. De som "presser" dette i gang, strengtatt på tide! Altibox har vært dyrt, men verdt det. Nå er det bare verdt det Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) This made my day! Gleder meg til å gå fra 15/15 til 40/40. Vurderer å gjerne betale en hundrings ekstra for 60/60. Nå må jeg vurdere å oppgradere det trådløse nettverket. Har ca 4MB/s overføringshastighet på det trådløse rundt i hele huset, men nå med 40mbit må jeg jo teoretisk ha 40/8 = 5 MB/s begge veier, dvs 10 MB/s trådløs båndbredde :/ Men vente helt til april. Det er jo bare å trykke på en knapp så er farten på plass... Endret 18. februar 2011 av Teac Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hvis vi nå bare kunne få dette midt i Trondheim sentrum? Men neeeida. Får ikke en gang kabel her jeg bor, så jeg er stuck med Telenor sin meget pålitelige ADSL, samt Canal Digital sin ypperlige parabol-PVR som flere ganger i uken bestemmer seg for at stumfilm er MYE artigere enn film med lyd... Gi meg fiber nuh! Jeg driter i hvem som kommer, Telenor, Loqal eller Altibox, men få nå dette inn i sentrale strøk for svingende! -KJ Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Når er det canal digital skal gjøre noe lignende? Er faen meg dyrt, betaler 450,- i mnd for treige 12/5 ennå jeg får det billigere enn hvermanns Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hurray! Nå må bare Altibox bytte ut den utrolig trege PVR-dekoderen sin. Trykker man på guideknappen går det 2-3 sekunder før den kommer opp. Tilsvarende med meny når man skal inn på fotballmenyen. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Fantastisk gladnyhet på morraen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Faen, og så skal jeg flytte. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Har nettopp fått fiber selv. Blir artig å gå fra en tredobling til en dobling av det igjen. Og en 50-dobling av uthastighet til en dobling av det igjen... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Tror nok jeg vil merke overgang fra 15/15 til 40/40 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Men vente helt til april. Det er jo bare å trykke på en knapp så er farten på plass... Er dessverre ikke bare å trykke på en knapp. Det er snakk om å øke hastigheten til ALLE altiboxkunder, og det krever planlegging. Noen vil så klart møte problemer, mulig hjemmesentralen er gammel og klarer ikke overgangen. De fleste hjemmesentralene takler 50/50, før hjemmesentralen må byttes. De som sitter på 50/50 per dags dato, og har ikke nyeste sentral fra telsey, må mest sannsynlig bytte den. Er nok derfor det er trinnvis oppgradering og over 1 måned til det skjer. Og en god anledning å bli kvitt alt det gamle crapet Jeg MÅ i alle fall flytte, og finne meg en plass hvor de har Lyse ASAP! Endret 18. februar 2011 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Stemmer. Kom ikke på at hjemmesentralen er av typen urteknologi. Her i huset støtter den kun 100mbit :/ Regner med en ikke må betale for denne oppgraderingen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Stemmer. Kom ikke på at hjemmesentralen er av typen urteknologi. Her i huset støtter den kun 100mbit :/ Regner med en ikke må betale for denne oppgraderingen? Hmm, de bytta modemet hos oss for ikke så lenge siden, mener å huske det var gratis, men at vi måtte "spør" om de kunne komme å skifte den. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Men vente helt til april. Det er jo bare å trykke på en knapp så er farten på plass... Kan du vise meg den knappen? Regner med at den går igjennom all infrastruktur frem til nodene og oppgraderer det som trengs underveis også, da? Mange noder henger vel på 1G-samband og må opp til 10G med de krav dette stiller. I enkelte tilfeller vil man vel måtte gå opp til høyere kapasitet enn 10G også. Jeg nekter å tro at dette er så lett som du ser ut til å tro... -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Stemmer. Kom ikke på at hjemmesentralen er av typen urteknologi. Her i huset støtter den kun 100mbit :/ Regner med en ikke må betale for denne oppgraderingen? Med mindre du skal ha mer enn 100 mbit så er det vel ikke mye poeng i å skulle ha noe mer ut av huset. EDIT: Kjøper man større produkter så regner jeg med at bytte av sentral er inkludert i det man betaler. -KJ Endret 18. februar 2011 av jevel Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Har i dag 15/15 mbit. Den går over til å bli 40/40. I tillegg har jeg 3X HD dekodere + telefonlinje fra lyse. Da regner jeg med 100mbit sentralen sliter litt ? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Dette er jo supert. For et nett jeg kommer til å få, og prisene går også ned. Altibox er rett og slett rå. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Gjelder dette hele landet, og gjelder det også for eksisterende kunder? Altså, må man fornye kontrakten for å benytte seg av dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå