Gå til innhold

Utbygging av bredbåndssentraler.

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om noen av dere kloke hoder ute på verdenveven har kjennskap til hvordan man kan finne ut om planer for utbygging av nye sentraler?

Flytter i leilighet om halvannen måned, til et relativt nytt boligfelt, men linjeavstand til nærmeste sentral er på over 2800 meter, så får ikke noen superhastighet.

Finnes det en side for å se utbyggingsplaner, eller er dette noe som ikke er tilgjengelig offentlig?

Takker for svar!

>Zash<

Edit: Hvis det er av betydning, flytter jeg til postnummer 5310.

Endret av Zash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kapaks viser bare eksisterende sentraler, og om de er utbygdt for feks VDSL. Det trådstarter (og faktisk jeg også) lurer på er om det finnes en oversikt over hvor sentralene ligger (i tilfelle telenor har en som er nærmere) og om det finnes en oversikt over hvor de har planer om å bygge nye sentraler.

Regner med at Telenor i sin iver etter å pushe VDSL til flest mulig fortest mulig for å holde liv i kobberen sin i noen år til, kommer til å rigge opp noen nye sentraler nærme "store" bebyggelser som i dag ligger mer en 1.2 km fra annen sentral. (Dette er min antagelse, ikke noe som jeg kan dokumentere kommer fra Telenor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...