Zash Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Hei! Lurte på om noen av dere kloke hoder ute på verdenveven har kjennskap til hvordan man kan finne ut om planer for utbygging av nye sentraler? Flytter i leilighet om halvannen måned, til et relativt nytt boligfelt, men linjeavstand til nærmeste sentral er på over 2800 meter, så får ikke noen superhastighet. Finnes det en side for å se utbyggingsplaner, eller er dette noe som ikke er tilgjengelig offentlig? Takker for svar! >Zash< Edit: Hvis det er av betydning, flytter jeg til postnummer 5310. Endret 18. februar 2011 av Zash Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Eneste måten er vel å rett og slett kontakte Telenor for eksempel, og spørre tror jeg. Tror ikke det ligger tilgjengelig på nettet. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/kapaksweb det er nevnt her om når evt de blir utbygd. bruker: skapaksprovider pass:prov Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Kapaks viser bare eksisterende sentraler, og om de er utbygdt for feks VDSL. Det trådstarter (og faktisk jeg også) lurer på er om det finnes en oversikt over hvor sentralene ligger (i tilfelle telenor har en som er nærmere) og om det finnes en oversikt over hvor de har planer om å bygge nye sentraler. Regner med at Telenor i sin iver etter å pushe VDSL til flest mulig fortest mulig for å holde liv i kobberen sin i noen år til, kommer til å rigge opp noen nye sentraler nærme "store" bebyggelser som i dag ligger mer en 1.2 km fra annen sentral. (Dette er min antagelse, ikke noe som jeg kan dokumentere kommer fra Telenor). Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg vet ikke om utbyggingsplaner er offentlig tilgjengelig, men sjekk www.jara.no. Dersom det er gjort tilgjengelig finner du det nok der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå