jvc1986 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg har et php mail script som samler info fra en mengde forms også sender dette til en epostadresse, men jeg sliter med at den nå til stadighet (1 gang daglig) sender en tom mail, alle forms blir sjekket for innhold før de sendes så jeg ser for meg at eneste måten å sende en tom mail på er hvis man refresher php scriptet eller at noen (bots?) åpner scriptet direkte. Har lagt til scriptet i robots.txt Er det noen måte å legge inn en sjekk i scriptet på at den ikke sender hvis det ikke er noe data i feltene(formsene)? Evt. om det er mulig å hindre scriptet fra å bli kjørt uten at man har fyllt ut forms? Nå kan man jo kjøre scriptet ved å peke nettleseren til .php filen.. <?php extract($_POST); $to = "[email protected]"; $subject = "Ny bestilling"; $message = " <html> <head> <title>Ny bestilling</title> </head> <body> <table> <th>Det har blitt registrert en ny bestilling på nettsiden:</th> <br> <br> <tr> <td>Kundenummer: $customerid</td> </tr> <tr> <td>Hentes hos: $pickupcompany</td> </tr> <tr> <td>Adresse: $pickupadress, $zip, $ziplocation</td> </tr> <tr> <td>Hentes den: $pickupdate, kl. $pickuptime</td> </tr> <tr> <td>Type: $type</td> </tr> <tr> <td>Leveres til: $deliverto, $deliveryadress, $devzip, $devziplocation</td> </tr> <tr> <td>Merknader: $ref</td> </tr> <tr> <td>Antall: $kolli</td> </tr> <tr> <td>Vekt: $weight</td> </tr> <tr> <td>Størrelse: $size</td> </tr> <tr> <td>Annen informasjon om varen: $more</td> </tr> <tr> <td><FONT COLOR=#FF1000>$pricecheck</FONT></td> </tr> <tr> <td>Epost: $epost</td> </tr> </table> </body> </html> "; // Always set content-type when sending HTML email $headers = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n"; $headers .= "Content-type:text/html;charset=utf-8" . "\r\n"; // More headers $headers .= "From: $epost" . "\r\n"; mail($to,$subject,$message,$headers); ?> Endret 18. februar 2011 av jvc1986 Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg har et php mail script som samler info fra en mengde forms også sender dette til en epostadresse, men jeg sliter med at den nå til stadighet (1 gang daglig) sender en tom mail, alle forms blir sjekket for innhold før de sendes så jeg ser for meg at eneste måten å sende en tom mail på er hvis man refresher php scriptet eller at noen (bots?) åpner scriptet direkte. Har lagt til scriptet i robots.txt Er det noen måte å legge inn en sjekk i scriptet på at den ikke sender hvis det ikke er noe data i feltene(formsene)? Evt. om det er mulig å hindre scriptet fra å bli kjørt uten at man har fyllt ut forms? Nå kan man jo kjøre scriptet ved å peke nettleseren til .php filen.. <?php extract($_POST); $to = "[email protected]"; $subject = "Ny bestilling"; $message = " <html> <head> <title>Ny bestilling</title> </head> <body> <table> <th>Det har blitt registrert en ny bestilling på nettsiden:</th> <br> <br> <tr> <td>Kundenummer: $customerid</td> </tr> <tr> <td>Hentes hos: $pickupcompany</td> </tr> <tr> <td>Adresse: $pickupadress, $zip, $ziplocation</td> </tr> <tr> <td>Hentes den: $pickupdate, kl. $pickuptime</td> </tr> <tr> <td>Type: $type</td> </tr> <tr> <td>Leveres til: $deliverto, $deliveryadress, $devzip, $devziplocation</td> </tr> <tr> <td>Merknader: $ref</td> </tr> <tr> <td>Antall: $kolli</td> </tr> <tr> <td>Vekt: $weight</td> </tr> <tr> <td>Størrelse: $size</td> </tr> <tr> <td>Annen informasjon om varen: $more</td> </tr> <tr> <td><FONT COLOR=#FF1000>$pricecheck</FONT></td> </tr> <tr> <td>Epost: $epost</td> </tr> </table> </body> </html> "; // Always set content-type when sending HTML email $headers = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n"; $headers .= "Content-type:text/html;charset=utf-8" . "\r\n"; // More headers $headers .= "From: $epost" . "\r\n"; mail($to,$subject,$message,$headers); ?> Er det ikke bare å ha noe som: if($_POST['vekt'] == ""){ echo "Du må skrive inn vekt!\n"; break; } eller Errors = 0; if($_POST['vekt'] == ""){ echo "Du må skrive inn vekt!\n"; Errors += 1; } //Samle opp antall errors echo "Det oppsto " + Errors + " feil, vennlist prøv på nytt!"; break; Endret 18. februar 2011 av Nickless Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Takk, det skulle ikke mer til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå