Gå til innhold

Kjøpe nye gaming pc, trenger tips ang kabinett!

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Som topic sier er jeg i planleggingsfasen på en ny rygg.

Denne skal bestå av enten Intels 1366, eller 1155 sokkel (ATX), avhening av hvor lenge jeg venter.

Jeg har også planer om å kjøpe 2 stk Nvidia GTX560.

Men, spørsmålet mitt er som nevnt i topic angående kabinett.

Jeg er dessverre ikke veldig oppdatert på det området, så håper på litt hjelp.

- Denne pc'en skal bare brukes til spilling, ingen lagring eller noe trengs (kommer til å bruke 2 SSD'er) og dermed trenger jeg ikke noe svært "dråg".

- Jeg hater lyd, som om det kan finnes ett kabinett som lager mindre lyd enn andre?

- Jeg kommer til å overklokke, så god luftgjennomstrømning er viktig.

- Jeg bryr meg mer om funksjonalitet/ytelse enn utseende.

- Budsjett for kabinettet, kommer ikke til å betale mer enn maks 1500kr.

Takker på forhånd for hjelp;)

ps. Jeg har også en Noctua NHD14 CPU kjøler, tenkte kanskje det var verdt å nevne siden den tar en del plass mtp sidedørene.

Endret av Lemmiwinks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg Cooler master HAF X. Det er mulig det er mange som ikke liker den utseendesmessig fordi den er langt ifra stilren, men den er propper full med mange praktiske løsninger på montering, kabling, installering og ikke minst kjøling! I min mening var den en drøm å jobbe i, og det var også første gang jeg bygde egen pc! Det gikk feilfritt! Jeg føler at den kjører veldig stille når den er idle på stock kjøling ( Som et lett sukk) men når man spiller må man regne med at grafikkortene lager litt støy. Det er det omtrent ingenting man kan gjøre noe veldig med. Prisen skal også falle rett i budsjettet ditt.

Test : Hardware.no Test: Cooler master HAF X

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

God luftflyt og stille er praktisk talt motsetninger i et lite kabinett. Silverstones Fortress 02 og Raven 02 er vel de eneste som klarer å gjøre det bra på begge områder. De er derimot store og tunge. Kanskje Lian-Li har noen gode løsninger. HAF-912 har god kjøling og vekt, men det er visstnok noe støy.

Vannkjøling er også stort og tungt, og koster en del.

Silverstone Fortress 03 kan være greit, men det er micro-atx. Det kommer an på om du finner noen gode kort.

Det har hvertfall god luftflyt og akustiske egenskaper. Vet ikke noe om pris heller, men kan ikke tenke meg at det koster veldig mye

Lenke til kommentar

Takker for alle forslag, tror nok jeg ender med å gå for Fractal R3 til slutt, lest en del reviews og synes selv kabinettet ser veldig bra ut.

Tenker jeg kjøper med noen ekstra vifter og tester ut;)

Takker for tipset syar2003!

Endret av Lemmiwinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...