Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 er night vision briller eller kameraer lovlige og mulige å få tak i i norge? det fulgte med night vision briller med cod mw2 prestige edition, og slik jeg har forstått det så sender den ut IR lys. er det lov og mulig å få tak i briller eller kameraer som ikke sender ut slikt lys? Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Ja "Alle" NV-briller sender ut IR lys, men på de dyrere og bedre brillene så kan man regulere dette selv. Dvs. skru av og på. I noen tilfeller må du jo faktisk ha IR lys for at brillene skal fungere. Nattbriller og optikk tar jo lys og forsterker det, når man er ute brukes det f.eks stjerne lys til dette. Nyere gen. gjør dette bedre enn forrige gen. og behovet for eksternt IR lys blir mindre og mindre, men er man i et helt pitch black rom så må man ha IR lys siden det ikke er noe lys å forsterke. Dyrt? Ja, 2. gen og oppover koster som regel en 10 000 og oppover. Spørsmålet er hva du skal med det, man trenger ikke high end stuff for å leke seg litt i hagen og skogen f.eks. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Siden jeg er marinejeger så bruker jeg dette ganske ofte og jeg vil si at det er mange situasjoner der det kan være nyttig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå