Gå til innhold

Nytt billig/brukbart skjærmkort

Senator

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk akkuratt en ca 2 år gammel pc av en kompis, han ga den bort pga ødelagt skjærmkort.

Jeg leter etter et skjærmkort som jeg kan spille basic spill uten problemer( 512 mb + ?). I pcn satt det et GeForce 8500 GT kort som nå er fjærnet. Jeg er ingen datageni, men klarer å sette i et nytt kort selv. Så det jeg lurer på er om noen har noen anbefalinger om hvilket kort jeg burde kjøpe? Og om hvilke kort som vil passe i min maskin? Jeg tenker å bruke rundt 500 +/- kr på et nytt et. Ikke store greiene, vil bare ha maskinen oppe å gå igjen uten for store kostnader. Jeg tengte å bestille fra komplett eller lignende, så tar gjærne i mot forslag i form av link. Sifra om mer info trengs.

Takk for svar :)

MvH Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm med basic spill mener jeg vel CS:S og WoW og slikt (Gjærne med mulighet for nyere spill). Enig at skjærmkort til 500 kr ikke er mye, men er usikker på om det lønner seg for meg å invistere i ett enda bedre et om ikke den nåværende hardwaren ville være god nok. Legger ved litt mer info her nå. Så tror du jeg ville fått noe ut av å invistere i kanskje et kort til rundt 1000 lappen på denne maskinen, eller ville det bare være bortkastet penger? Men jeg står fortsatt på at jeg ikke vil bruke mye penger på dette, og lurer på om et ok gaming kort kan komme under 1000 lappen?

Litt hardware info:

HP Pavilion m9161.sc

Prosessor:AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 3.00 GHz

RAM: 3454 MB

Kjører nå på 32-bit vista(midlertidig)

Trengs mer info?

Endret av Doffy91
Lenke til kommentar

Hva slags strømforsyning sitter det i den maskinen? Dette er ofte salderingspost på ferdigbygde hjemme-PCer. Det kan være du ikke har 6-pin PCIe-kontakt en gang. I så tilfelle kan det hende du må kjøpe et skjermkort som ikke krever ekstern strømtilførsel, og da blir vel det kraftigste du kan få en Radeon HD 4670.

Dersom du har 400W strømforsyning eller mer, som har en slik 6-pin PCIe-kontakt, så anbefaler jeg Radeon HD 6850, som trekker lite strøm men likevel yter bra. Det fåes fra kr. 1399,- hos Amentio.

Dersom du må under 1000-lappen, så anbefaler jeg Radeon 5770 som koster fra kr. 998,-

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...