Gå til innhold

acer 5738zg slår seg av ved spilling

Nerdrage

Anbefalte innlegg

hei.

kona mi har en relativt ny acer laptop,modell 5738zg som hun prøver å spille noen enkle nedlastede Bigfish spill på + heroes og might and magic 5. Hun har vært plaget av at pc'n skrur seg helt av når hun spiller. Driver oppdateringer ol, fungerte ikke, så vi leverte den inn til databutikken hvor vi kjøpte pc'n. De mente den ikke fungerte slik den skulle og de tok den inn og bytta harddisk. Vi fikk den tilbake og hadde samme problemet, så leverte den inn på nytt. Vi fikk den tilbake i dag etter de hadde bytta hovedkort på den. Pc'n slo seg fortsatt av når det ble spilt på den, dog det tok kanskje litt lengre tid.

Er ikke så veldig kyndig når det gjelder pc problemer,hvertfall ikke på laptoper. Men jeg gikk ut fra at siden problemet var der ennå var det enten prosessor eller grafikkort relatert. lasta ned coretemp og msi afterburner for å sjekke temp. prosessor tempen virket ok på rundt 60-65c under spilling. Men grafikkort tempen lå på 109c på det meste og over 100c mye av tiden jeg kjørte spill.

Noe sier meg at det ikke er bra. Og det er meg et mysterium at folka som så på pc'n ikke la merke til dette før de bytta harddisk og hovedkort...

Ble fortalt da vi kjøpte denne laptopen at den var grei å spille spill på. Feks i spillet Homm 5 starter spillet ganske greit på lav oppløsning og lave grafikk instillinger, men etter grafikkortet når 100c tar det ikke lang tid før alt bare hakker. Så det viser seg jo at den egentlig bare er brukbar til veldig enkle spill og nettsurfing...

Er det noe jeg selv kan gjøre med pc'n for å bli kvitt problemet, og hvis ikke, hvordan bør jeg gå fram med saken ovenfor forhandler nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si at den slår seg av pga skjermkortet når en temperatur på over 100C. Derfor slår laptopen seg av for å unngå skade. Ta gjerne et bilde av laptopen med programmet fremme som viser 109C. Da vet de iallefall hva som er gale og skal kunne fikse det veldig enkelt.

Et lite men her. Når dere spiller på laptopen, dere har den ikke i senga eller på et annet underlag som dekker luftinntaket på undersiden på laptopen? Den bør stå på en hard flate ala et bord eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...