Gå til innhold

Tilbehør til Canon 1000D - budsjett ca 2000,-

Anbefalte innlegg

Er det billigbatteriet bra da? Et OEM batteri koster vel snart i nærheten av 1000-lappen?

3. parts batterier er ofte like bra som originale og vel så det =)

Kan anbefale www.sterlingtek.com .. Kjøper alle mine batterier derfra. Å betale 1000kr for et originalt kommer ikke på tale engang for min del :eek:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnekort og fotobag trenger jeg vel uansett? Og etter hva jeg har lest er det medfølgende objektivet crap?

Det spørs hvilket objektiv du får med, og hva du sammenligner med.

Jeg fikk tak i samme kamera fra FV til dattera mi på lørdag, dagskuppet kom på nettsiden ca 14.20.

I ordrebekreftelsen står det at det er IS objektivet jeg får med, og det har fått tålelig bra omtale.

Objektivet koster forøvrig 1245.- hos Japanphoto.

18-55 IS

Lenke til kommentar

Godt å høre :)

Jeg ville dog vært litt skeptisk til kinabatterier til et par USD på Ebay ;)

Kinabatterier er greie nok dem, men ville unngått "originale" (les pirat) batterier til noen få dollar.

Phottix, hannel er tredjeparts-batterier som har fått gode skussmål, Phottix har jeg gode erfaringer med angående batterier,fjernkontroll og batterigrep.

Hvis du går for en pakke fra dem så sendt meg en PM først angående noen tips :)

Lenke til kommentar

Dette er en grei deal, du får to batterier og greppet for litt under 400.- + mva og behandlingsgebyr.

Som sagt over så vil kameraet bli bedre og holde i samt at landskap og portrettbilder blir like enkelt og ta, du får også dobbel så stor kapasitet på batteriene samt at du kan bruke 6 stk AA batterier hvis behovet er der.

Men vent til du får kameraet så du får litt føling med det før du handler noe mer :)

Lenke til kommentar

Minnekort og fotobag trenger jeg vel uansett? Og etter hva jeg har lest er det medfølgende objektivet crap?

Det spørs hvilket objektiv du får med, og hva du sammenligner med.

Jeg fikk tak i samme kamera fra FV til dattera mi på lørdag, dagskuppet kom på nettsiden ca 14.20.

I ordrebekreftelsen står det at det er IS objektivet jeg får med, og det har fått tålelig bra omtale.

Objektivet koster forøvrig 1245.- hos Japanphoto.

18-55 IS

Det er det nye kit-objektivet til canon, har vært det et par år.

Lenke til kommentar

Det er det nye kit-objektivet til canon, har vært det et par år.

Canon selger 18-55 uten IS ("18-55 II") sideløpende med versjonen med IS - de billigere modellene får objektivet uten IS.

I anledning 600D og 1100D har 18-55 IS til 600D blitt oppgradert til nye 18-55 IS II, og 18-55 II har til 1100D blitt oppgradert til nye 18-55 III - fremdeles uten IS.

Etter sigende skal 18-55 III være like god som IS-versjonene optisk sett - så fra og med 1100D skal forskjellen i teorien være om det er IS eller ikke, og ikke også optisk kvalitet.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...