Kontorstol Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Likte ikke kameravesken hos Dealextreme. Har oppdatert førstepost! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Ser at psilocybe nevner 50mm f1.8 II og en blits, bør jeg satse på det for å få det beste resultatet til dette budskjettet? Kan som sakt vente litt med bag/stativ. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 50mm og blitz er hvertfall en enormt god start etter min mening. 50mm f/1.8 er veldig mye optikk for pengene og blitz er rett og slett et fantastisk tilbehør til kameraet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Hvis 50mm passer deg bra så er det et glimrende valg. Men mange synes det blir for smalt for vanlig bruk. Selv landet jeg på 30mm f/1,4, men den er mye dyrere. Blits er som sagt ikke min smak. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg vet ikke hvilken bruksområder 50mm har i forhold til f.eks 30mm så der må dere hjelpe meg litt. Tror dog at vi kommer til å ta bilder av alt mulig, både ute og inne! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 En ting jeg spanderte på mitt canon 1000d var et batterigrep/vertikalgrep av den enkle grunn at kameraet føltes lett, ustabilt, plastikk, og for lite for mine hender. Jeg liker å ha litt å ta i, samtidig som balansen nå er bedre når jeg bruker tunge objektiver. Med et ekstra batteri ble batteritiden doblet, og med batterigrepet føles det faktisk som om jeg har kjøpt meg nytt kamera. Både ytelsesmessig men også utseendemessig. Ser ut som et mye dyrere speilreflekshus enn det nybegynner huset det faktisk er. Japanphoto selger dette på nett til drøye tusenlappen. En god blits er også da en meget god idé. Canon 430EX II er vel det beste alternativene med mindre du har store krav og penger å bruke. 1500 mener jeg prisen for denne blitsen har ligget på. 50mm 1.8 er også en fin start på fotolivet. Et lyssterk objektiv som du kan lære masse av å bruke! Ekstern blits, batterigrep, ekstra batterier, minnekort , en skikkelig kamerabag, stativ eller en selvutløser kan være alternativer til 50mm når det gjelder tilbehør til ditt Canon 1000d Gratulerer med et godt kamera til en meget hyggelig pris ! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det ligger for øvrig en 430ex II på bruktmarkedet på foto.no til 1200kr i skrivende stund. http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=147165 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Ingen av oss har noen erfaring med speilrefleks fra før, men jeg har masse av tid til å sette meg inn i ting og tang, så det trenger ikke å være spesielt nybegynnervennlig. Da er det bare å finne ekstrautstyr, Du burde ha litt is i magen, det er så fort gjort og kjøpe feil produkter hvis man ikke vet hva man trenger og ingen av oss her vet hva du trenger. Bruk kameraet og lære deg det, kjøp gjerne en god foto-bok og les manualen flere ganger. Edit: lær deg også og bruke DPP til redigering av bildene, du får så mye mer ut av fotografiene. Og registrer kameraet/deg så får du tilgang til flere av Canon sine fordeler. Endret 20. februar 2011 av Nautica 1 Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Ingen av oss har noen erfaring med speilrefleks fra før, men jeg har masse av tid til å sette meg inn i ting og tang, så det trenger ikke å være spesielt nybegynnervennlig. Da er det bare å finne ekstrautstyr, Du burde ha litt is i magen, det er så fort gjort og kjøpe feil produkter hvis man ikke vet hva man trenger og ingen av oss her vet hva du trenger. Bruk kameraet og lære deg det, kjøp gjerne en god foto-bok og les manualen flere ganger. Helt enig, Det er ikke noe vits i og bruke penger før du selv klarer å sette ord på hva du trenger. En god fotobok eller en opplæringsvideo er en bedre start ;) Endret 20. februar 2011 av chrissn Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Minnekort og fotobag trenger jeg vel uansett? Og etter hva jeg har lest er det medfølgende objektivet crap? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Minnekort og fotobag trenger jeg vel uansett? Og etter hva jeg har lest er det medfølgende objektivet crap? Det medfølgende objektivet er ikke blandt de beste, men for en nybegynner er kvaliteten akseptabel. For og kunne gi gode råd angående eventuelle nye objektivinvesteringer må du vite hvilken kriterier du legger til grunn. Det er så mange parameter og ta hensyn til, skal du ha stort brennvidde omfang, mulighet for dof, vidvinkel, lang tele, bokhe, etc,etc. Du burde ta noen dager og test ut pakka du har kjøpt, så du får litt innblikk i hva du trenger, hvis dette fenger for deg og du begynner å få fotografiske begrensinger vet du på et bedre grunnlag hva du trenger. Du burde kjøpe noen standard SDHC-kort av bra fabrikat, jeg bruker Sandisk/lexar kort, grunnen er at jeg ikke tar sjansen på "billigkort" når det gjelder og ta vare på minnene. Når det gjelder oppbevaring finnes det utrolig mye og velge mellom,hvor mye har du tenk og legge i en bag,veske eller sekk ? Endret 20. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg har masse fritid fremover, så jeg kan godt bli kjent med kameraet og det medfølgende objektivet, så det trenger jeg ikke å stresse med. Er dette minnekortet bra nok? Så noen hadde foreslått det! Når det gjelder bag/veske/sekk vet jeg ikke helt, men jeg vil gå for kvalitet som varer lenge slik at jeg ikke trenger å oppgradere dersom jeg kjøper nytt kamera om noen år. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Minnekort og fotobag trenger jeg vel uansett? Og etter hva jeg har lest er det medfølgende objektivet crap? Minnekort må du ha. Fotobag trenger du egentlig ikke nå. Kjøp lens hood, solblender på norsk, til objektivet ditt. Regner med det ikke følger med siden det er Canon. Noen Canonister kan sikkert tipse deg om en billig sak på ebayen. Dropp alt som heter UV-filter. Et godt CPL-filter kan anbefales, men er ikke nødvendig. Et ekstra batteri kan være kjekt å ha. Jeg liker å kjøpe herfra.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Er dette minnekortet bra nok? Så noen hadde foreslått det! Det var jeg som foreslo det. Jeg valgte det kortet av to grunner: Det kommer inn under 200 kr tollgrensa og det er et anerkjent merke som folk her på forumet ofte anbefaler. Personlig har jeg valgt billigmerker med dobbel kapasitet for samme pris, men det skal etter sigende være risikabelt med tanke på risiko for tap av bilder. Jeg har ikke hatt noe problem med billigkort hittil i hvert fall. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Minnekort og fotobag trenger jeg vel uansett? Og etter hva jeg har lest er det medfølgende objektivet crap? Minnekort må du ha. Fotobag trenger du egentlig ikke nå. Kjøp lens hood, solblender på norsk, til objektivet ditt. Regner med det ikke følger med siden det er Canon. Noen Canonister kan sikkert tipse deg om en billig sak på ebayen. Dropp alt som heter UV-filter. Et godt CPL-filter kan anbefales, men er ikke nødvendig. Et ekstra batteri kan være kjekt å ha. Jeg liker å kjøpe herfra.. Er det billigbatteriet bra da? Et OEM batteri koster vel snart i nærheten av 1000-lappen? Er dette minnekortet bra nok? Så noen hadde foreslått det! Det var jeg som foreslo det. Jeg valgte det kortet av to grunner: Det kommer inn under 200 kr tollgrensa og det er et anerkjent merke som folk her på forumet ofte anbefaler. Personlig har jeg valgt billigmerker med dobbel kapasitet for samme pris, men det skal etter sigende være risikabelt med tanke på risiko for tap av bilder. Jeg har ikke hatt noe problem med billigkort hittil i hvert fall. For kjøpe et par stykker da, så jeg og dama får separert bildene vi tar. Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Det minnekortet er knall! Når det gjelder somblender er ikke dette heller noen du burde tenke på med det første. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 PS. Ikke kjøp to minnekort i samme ordre. Da passerer du 200kr-grensen og det blir mye dyrere. Solblender er kjekt å ha uansett. Det bør helst sitte på kameraet til en hver tid. Du får de for rundt en hundrelapp på ebay. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Hadde vært fint om noen kunne linke til en bra og billig solblender da isåfall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Solblender til Canon 18-55 objektivet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Her har du både original og uoriginal solblender for 18-55, uoriginalt gjør samme nytta. Roxen sender fraktfritt til Norge. Endret 20. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå