Byxxi Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Skal sette opp 2 RAID 1 oppsett. Det ene med 500GB disker, hvor OSet skal lagres, og det andre med 2TB disker, for lagring, men problemet er at jeg har ikke mulighet for og backe opp filene før jeg skal sette opp RAID. Jeg har allerede fylt opp den ene 2TB disken med 1.6TB, som jeg helst ikke vil miste, så, jeg lurer vel på om det er mulig og sette opp RAID uten og formatere denne disken. Har Rampage II extreme hovedkort, så kontrolleren som blir brukt er Intel ICH10R Takk for svar Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det burde gå. Jeg har selv gjort det med to disker, der det kun var innhold på den ene. Brukte tidligere Intel Matrix til dette. Nå heter den vel Intel RST. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Når man går inn i hovedkort biosen ved å trykke på "ctrl+i" eller.no så får man valg når man velger raid-1. Vil du slette all data på "source disken" eller vil du kopiere innholdet til den andre. Noe slik står det, garantert ikkje ordrett slik jeg skrev det. Men har gjort dette selv på hovedkortkontroller. Husk å sette satakontrolleren til "raid" i hovedkort bios da Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Dette virker jo lovende Takk for gode svar Dette virker jo lovende Takk for gode svar Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Prøvde og gjøre dette tidligere idag, men jeg fikk beskjed om at harddiskene kom til og bli formatert om jeg gjorde dette, hadde valgt RAID1, og "parret" diskene riktig opp med hverandre. så jeg må finne på noe annet virker det som. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det funker å gjøre dette fra Windows i allefall. Gjorde det med mitt RAID array i sin tid. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Hadde du giddet og gitt meg en rask forklaring til hvordan dette gjøres? Jeg antar at jeg må aktivere RAID i bios igjen, før jeg starter opp leiten min i windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå