tundra Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har VMware server (siste versjon) der jeg har installert windows server 2008 r2 og et par windows 7 vms. Serveren har to nettverkskort, hvor det ene skal ha tilgang til internett via host mens det andre skal være dhcp for win7-maskinene. Jeg har kommet på internett med å sette det ene nettverkskortet som bridged, men skjønner ikke hvordan jeg skal sette opp det andre for at windows 7 maskinene skal motta ip-adresse fra serveren? Kan noen hjelpe meg litt her? Lenke til kommentar
wsp Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei, 1. Kjør vmnetcfg.exe som Administartor 2. Sett opp nic nr 2 med kun VMware Bridge protocol. 3. Map dette nic mot et VMnet 4. Velg riktig nett for dine VM'er 5. tut og kjør Lars Lenke til kommentar
tundra Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Takk for svar Får det ikke til. Jeg har altså en pc med windows 7, der jeg har installert VMware server. På VMware har jeg installert en vm med windows server 2008 r2, og to stk vm med windows 7 pro på begge. Jeg har et (1) fysisk nettverkskort. Jeg har to virtuelle nettverkskort i serveren, der jeg ønsker at det ene skal gå ut på internett via det fysiske nettverkskortet. Dette hadde jeg i utgangspunktet fått til, men etter litt roting har jeg mistet også dette. Det andre virtuelle nettverkskortet ønsker jeg å koble mot de andre vm'ene, og har satt opp dhcp og dns på server. Nå plutselig oppdaget jeg at de andre fysiske pcene her har fått adresse fra denne virtuelle serveren, noe jeg ikke ønsker. Jeg har rota mye rundt i vmnetcfg.exe og det ser ut til at jeg har forverra problemet.. Kan noen forklare meg (litt med teskje) hvordan jeg skal sette det opp i vmnetcfg.exe for å få det slik jeg vil ha det, eventuelt vise til en guide eller lignende som kan passe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå