Footy Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Heisann! Bor i en 4-mannsbolig i 2.etg. Fra kjøkkenvinduet ser jeg rett ned på frontdøra som til en hver tid er låst. Dagens måte å åpne på er enten å kaste ned en nøkkel eller gå ned, så da tenkte jeg skulle mekke noe mer automatikk.. Er lite fristet til å trekke kabler rundtomkring, så da går jeg for en trådløs løsning.. Har satt sammen følgende deler, noen som ser noen grunn til at dette ikke skal gå? Elok 301 http://www.elok.no/elektrik301-304.php Trådløst impulsrelèe http://micromatic.no/?CatId=1932&ProdNo=GF56500 Trafo http://micromatic.no/?CatId=1932&ProdNo=GI36700&SearchStr=trafo (noen som vet om en enda mindre trafo? tenkte å borre dette inn i veggen nede ved døren og vil at det skal ta så liten plass som mulig) Tilslutt må jeg jo selvsagt ha en sender... Noen som vet om x-comfort bryterene er kompatible med funkbus? Såvidt meg bekjent er de jo begge RF, men kanskje annen frekvens? hadde vært kjekt da funkbus bryterene koster en milliard i forhold.... Endret 17. februar 2011 av Footy Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Du trenger stolpe til sluttstykket også. Så må/burde du ha smekklåskasse. Dørlukker er også å foretrekke for å sikre at døren går igjen... Du vil ikke klare å få dette oppsettet FG-godkjent, så du burde kanskje kontrollere mot huseier / forsikringsselskapet.. Endret 19. februar 2011 av aop9020 Lenke til kommentar
Footy Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Dørlukker er det allerde på døra.. Smekklås er også allerede installert...må inrømme jeg ikke vet hva stolpe er.. Hvorfor ikke FG godkjent? Du må ha tilgang fysisk til mottager for å kunne programere deg inn på den, og den er jo innenfor døra. Dessuten blir det jo satt opp slik at om strømmen går så er den jo fortsatt låst.. Eller? Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Har noe med at en smekklås ikke er FG - men hvis den eksisterende låsen er av smekktype, så er det jo ikke en issue... "Stolpe" er den metallplata som festes i sluttstykket og videre i karmen.. Finnes mange forskjellige typer, utifra hvilken utfresning som er gjort på hver enkelt karm.. Kjør på! Lenke til kommentar
Footy Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Skulle ta en titt på sluttstykket spm sitter der pr. i dag, sånn jeg forstår det utifra din siste post så er det bare en stolpe hvor det er frest ut litt i bakkant... Så skal jeg sette inn dette sluttstykket må jeg vel frese ut litt.. Må høre med naboene også, se om det er greit for dem at jeg setter inn dette.... Får sikkert pes om jeg bare gjøre det uten å snakke med noen. Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 tegn av det sluttstykket som står der idag, så tar du det med deg til låsesmeden når du kjøper utstyr, så får du rett stolpe.. Hvor holder du til? Lenke til kommentar
Sandedk Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Xcom og FunkBus er ikke kompatible. Xcom har bedre senderekkevidde og toveiskommunikasjon. Men MÅ programeres med PC ellers er anlegget åpent for alle. Der har du også muligheten til å sette tid på åpningen av reléet. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 fant ikke impulsrelèe på xcom jeg da... bare blind? Var derfor jeg linket til funkbus sin Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Apropos automatiske dørkontroll-systemer: vær forsiktig dersom systemet kan nås fra internett: http://www.cybersecurityguy.com/caribou.html Nå er jo cardkey et amerikansk system, men likevel. Endret 17. mars 2011 av tingo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå