Gå til innhold

swg styring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, dette er ikke en FPS. Det er et semi-turbasert, kø-system som i alle andre massive onlinespill - med unntak av PlanetSide. Du står mer eller mindre og ser på kampen utfolde seg, men SWG er litt mer dynamisk enn de fleste. Du kan gjemme deg bak trær og steiner, og du kan bruke "special attacks".

Lenke til kommentar
Ja, dette er ikke en FPS. Det er et semi-turbasert, kø-system som i alle andre massive onlinespill - med unntak av PlanetSide. Du står mer eller mindre og ser på kampen utfolde seg, men SWG er litt mer dynamisk enn de fleste. Du kan gjemme deg bak trær og steiner, og du kan bruke "special attacks".

*host*Neocron*host* :smile:

Lenke til kommentar

*host*Neocron*host* :smile:

og du vil fram til?

Lenke til kommentar
Det jeg vil frem til er at PS ikke er det eneste massive online spillet med FPS combat.. :shrug:

Vel, ikke helt. Neocron er temmelig likt SWG, faktisk. Også der kalkuleres alt i bakgrunnen, og din evne til å sikte er ikke det som betyr noe til syvende og sist. Egentlig er Neocron en mellomting av PlanetSide og SWG.

SWG hadde helt klart vært et mye bedre og actionfyllt spill hvis det hadde fungert som PlanetSide. På mange måter er det lett å føle at utviklerne av MMORPG-er ikke pusher grensene godt nok på hva som er mulig å gjøre. Det ender ofte opp med å bli "EQ med ny innpakning".

Lenke til kommentar
Det jeg vil frem til er at PS ikke er det eneste massive online spillet med FPS combat.. :shrug:

Vel, ikke helt. Neocron er temmelig likt SWG, faktisk. Også der kalkuleres alt i bakgrunnen, og din evne til å sikte er ikke det som betyr noe til syvende og sist. Egentlig er Neocron en mellomting av PlanetSide og SWG.

SWG hadde helt klart vært et mye bedre og actionfyllt spill hvis det hadde fungert som PlanetSide. På mange måter er det lett å føle at utviklerne av MMORPG-er ikke pusher grensene godt nok på hva som er mulig å gjøre. Det ender ofte opp med å bli "EQ med ny innpakning".

Kan ikke si jeg er helt enig der. I Neocron foregår all combat i realtime, akkurat some vilket som helst FPS spill. Forskjellen ligger i "skill systemet" til neocron. Når man går opp i level får man poeng som man kan bruke i forskjellig "skills". Det kan være alt fra bedre sikting til mer resists.

Om neocron er en blanding av SWG og PS kan vel diskuteres. Det som er sikkert er at Neocron og PS har sjikkelig PvP :D

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er helt enig der. I Neocron foregår all combat i realtime, akkurat some vilket som helst FPS spill. Forskjellen ligger i "skill systemet" til neocron. Når man går opp i level får man poeng som man kan bruke i forskjellig "skills". Det kan være alt fra bedre sikting til mer resists.

Om neocron er en blanding av SWG og PS kan vel diskuteres. Det som er sikkert er at Neocron og PS har sjikkelig PvP :D

Det var jo akkurat det jeg sa? Du sikter på vedkommende, fyrer av, dine skills blir kalkulert, og så får du vite om du traff. Treffer ikke kula engang (altså at du ikke siktet riktig fra din side), da avbrytes prosessen allerede da. Så det er et slags semi-realtime-system. Kanskje mer likt PlanetSide enn SWG :wink:

Lenke til kommentar

å hva till spåørsmålet mitt?

er det bare automatisk? når jeg skal skyte noen så holder jeg knappen inne på målet å trykker attack da er det ikke jeg som skyter det er automtisk skyting?

Hvordan får jeg endret på det?

Lenke til kommentar

er det bare automatisk? når jeg skal skyte noen så holder jeg knappen inne på målet å trykker attack da er det ikke jeg som skyter det er automtisk skyting?

Det er automatisk, og det kan ikke endres på. Du velger mål, trykker "attack" og ser det hele utspiller seg. Slik er dagens MMORPG-er, og vi får bare håpe utviklere snart begynner å pushe dette fremover. Du kan ellers bruke "special attacks" etter hvert som du lærer deg disse. Som jeg sa tidligere, kan du også gjemme deg bak trær og steiner mens kampen utspiller seg.

Dette er ikke Quake, Counter-Strike eller noe annet FPS.

Lenke til kommentar

Det er automatisk, og det kan ikke endres på. Du velger mål, trykker "attack" og ser det hele utspiller seg. Slik er dagens MMORPG-er, og vi får bare håpe utviklere snart begynner å pushe dette fremover.

Grr, jeg som trodde SWG hadde tatt det lille steget of utviklet et noenlunde underholdende kampsystem hvor man faktisk måtte tenke litt taktisk, somå plassere slagene på fienden når han ikke er forberedt, eller gjøre så mye som å blokke fiendens slag. Huff... :(

Lenke til kommentar
Grr, jeg som trodde SWG hadde tatt det lille steget of utviklet et noenlunde underholdende kampsystem hvor man faktisk måtte tenke litt taktisk, somå plassere slagene på fienden når han ikke er forberedt, eller gjøre så mye som å blokke fiendens slag. Huff... :(

Det er en viss taktikk, på samme måte som i Dark Age of Camelot. Du kan utløse "special attacks" til visse tider, som øker din sjanse for å vinne. Du kan som sagt også gjemme deg bak trær og steiner for å unnvike skudd. SWG har pushet det litt fremover, men ikke langt nok. Heldigvis er ikke fokuset i SWG på kamp.

Lenke til kommentar
Jeg håper i fremtiden på et eventyrspill likt swg men med skyting som i planetside eller hvilken som helst fps, synd planetside ikke ble mere rpg som det virket som det skulle bli da de først annonserte spillet.

Jeg er glad PlanetSide ble som det ble. Hadde de rotet inn mer RPG tror jeg det hadde blitt middels dumt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...