N1ko Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 God kveld kjære forumfolk Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort da mitt HD3850 begynner å bli ganske slitent Har valgt ut Nvidia denne gangen, altså GeForce GTX560, mtp pris/ytelse. Men så må vurderer jeg hvilket GTX560 jeg skal ha, og valget har fallt på enten MSI Twin Frozr II eller Gigabyte Super Overclock. Gigabyte sitt kort yter jo bedre ut av boksen, men vil jeg ikke kunne ta det lett igjen med MSi Afterburner og den supre kjøleren på Twin Frozr II ? I følge HW sin test så skulel også Gigabyte versjonen støye en del, og jeg er kinda støy nazi Synnes MSI sitt kort ser mye bedre ut også, og ja, jeg bryr meg om det Så mitt endelige spørsmål er egentlig: Driter jeg meg ut hvis jeg kjøper MSI istedenfor Gigabyte?? Takker for alle svar, Nikolai MSI Twin Frozr II Gigabyte Super Overclocked Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Tror ikke du driter deg ut om du kjøper MSI sitt Twin Fozr II kort. Har hørt at Gigabyte sitt GTX 560 Ti kort ikke overklokker så bra (har selv Gigabyte GTX 460) og MSI kortet skal være stille. Når det er sagt så er IKKE de 2 Gigabyte GTX 460 kortene mine bråkete i det hele tatt. På en annen side er jeg litt hørselskadet så det kan jo forklare noe. Og du kan bruke MSI Afterburner til å overklokke hvilket som helst Geforce kort, jeg har klokket mine 2 Gigabyte kort til 800 MHz GPU core og 2000 MHz minne frekvens. No problem. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Så jeg vil altså klare å ta igjen Gigabyte med MSI på ytelsen? Da går jeg heller for MSI kortet Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 SOC-kortet er helt stillegående ved idle, og har et akseptabelt støybilde ved belastning. Mitt kort kan klokkes til 1015 core uten endring av voltage. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Tror jeg ville ha valgt MSI, da Gigabytes er ikke på lager for tiden. Twin Frozr II har bra kjøling, støyer ikke ved idle eller load, og kan klokkes bra. Bare les testene på Komplett.no, mye bra tester! Sitter faktisk med samme valg som deg! Endte til slutt opp med de to kandidatene mot hverandre, og MSI er klart vinneren om jeg skal ha et slikt idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå